Amikor egy vállalat vagy márka nevében elindul egy új Facebook oldal, az üzemeltetők egyértelmű célja, hogy minél több követőt elérjenek. De vajon egyértelmű út ehhez a macskás videók megosztása, vagy épp a naponta tucatnyi hivatalos közlemény megjenentetése?
Beszéljünk a követőkhöz minél többet, így közvetlenebbnek tűnünk, és letaroljuk őket az üzeneteinkkel – elég sokan gondolkodnak így, amikor egy cég, márka vagy termék "nevében"  Facebook oldalt indítanak. Szerencsére manapság már konkrét statisztikák, felmérések segítenek eldönteni, mik a legjobb lépések egy Facebook oldal sikerre viteléhez. A jelszó a viralitás.

Közösségi levegőben terjed A Facebook oldalak üzemeltetői gyakran esnek abba a hibába, hogy az új felületet is csak egyfajta reklám-szócsőként használják, pedig a közösségi oldalak ereje épp a közösségben rejlik. Itt nem visz előre, ha telepumpáljuk a véletlenül beeső lájkolókat tartalommal, ekkor ugyanis még akár a meglévő rajongókat is elijesztjük, az viszont biztos, hogy továbbosztani nem fogják a tonnányi információt.

A viralitás egy könnyen kiszámolható "mérce" annak eldöntésére, mennyire hatékonyak a megosztott tartalmaink: az egyes postok lájkjait, megosztásait és kommentjeit összeadjuk, elosztjuk az oldal követőinek számával, majd megszorozzuk százzal. Kissé túl "matekosnak" tűnhet a módszer, de az alábbi infografikán máris jól látható, hogy tökéletes eszköz a posztok hatékonyságának mérésére. Nézzük csak, mit és hogyan üzennek mostanában a Facebook oldalakon... és ehelyett hogyan kéne mindezt jól csinálni.



HR-esek, a Facebookon is van határ!
Hogy ne csináljunk céges Facebook oldalt?
Facebook-kisokos: miért nem jelenik meg minden bejegyzés?


Egyelőre csak maszatolnak, hogy ki kontrollálná a Facebook Libra valutáját

Az egyre erősödő politikai ellenállás szempontjából érdemes lenne rá válaszolni, hogy miként ellenőrizhetnek magánvállalatok egy általános fizetőeszközt, de a Facebook egyelőre csak a jóhiszeműségét bizonygatja.
 
Könnyen érthető, de fejlett védelmi megoldások nélkül nehezen elhárítható módszert követnek a bizalmas információk ellopására utazó kiberbűnözők.
A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.