A korábban bejelentett okoskarkötőt eltávolították az online áruházból, a fejlesztőcsapatot pedig szélnek eresztették. Eközben viszont fokozzák erőfeszítéseiket a mesterséges intelligencia irányába.

Egyre népszerűbbek a viselhető eszközök, az órák és karkötők mind okosabbá válnak, ezzel segítve többek között az egészségesebb életmódra való átállást. Igaz, nemrég rávilágított egy tanulmány, hogy kevesebbet fogynak az aktivitást mérő eszközöket viselők azokhoz képest, akik nem használnak viselhető elektronikát.

Ez azonban nem magyarázza, miért száll ki a Microsoft erről a piacról. Márpedig nagyon úgy tűnik, hogy ezen a területen feladta a versenyt a szoftverfejlesztő gigász: tegnap eltűnt a Microsoft Online Store-ból Band nevű okoskarkötőjének második generációja. Emellett fejlesztői oldaláról eltávolította a Band szoftverfejlesztő készletét, ami annak ismeretében már nem meglepő, hogy annak a szoftverfejlesztő csapatnak is útilaput kötött a talpára, akiknek korábban a Windows 10 Bandre való átültetése volt a feladata.

Band 2 készletünk teljesen elfogyott, és nem tervezünk idén új Band eszközt kiadni. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a Microsoft Band 2 használók támogatásában, és folytatjuk Microsoft Health platformunk fejlesztését, mely nyitva áll összes hardveres és alkalmazásfejlesztő partnerünk számára Windows, iOS és Android környezetek alatt” – fogalmazott a vállalat egyik szóvivője.

Vagyis az okoskarkötővel kapcsolatos terveinek feladása mellett a vállalat egészséges életmódot támogató Health szolgáltatása nem tűnik el. Ehelyett inkább platformfüggetlen lehetőségként áll majd az érdeklődők rendelkezésére.

Központosított MI

Felépült kerékpárbalesetéből Qi Lu, a vállalat Office termékekért és Bing keresőmotorra alapuló üzletágáért felelős igazgatója. Harry Shummal, Redmond kutatási részlegének vezetőjével együtt a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokra koncentrálnak majd.

A vállalat stratégiai fontosságúként kezeli a területet, kiemelt figyelmet fordítva az MI jövőjére, ezért dedikált részleget hoz létre Lu és Shum felügyelete alatt. Ez mintegy ötezer alkalmazottat jelent, közülük ezren kutatókén korábban is Shum alatt dolgoztak. Az új részleg java tehát Lu csapatából érkezik; a csoport felépítése így vegyes lesz: kutatók és termékfejlesztők fognak együtt dolgozni. A Microsoft ettől a csapatmunkától a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások és termékek gyorsabb fejlődését és megjelenését várja.

Az MI eltér a többi kutatási terméktípustól. A mesterséges intelligencia technológiákat a lehető leggyorsabban szeretnénk a felhasználók kezébe adni”, nyilatkozott Shum, aki azt is elárulta, hogy Luval és a Microsoft igazgatójával, Satya Nadellával együtt hárman több mint egy éve dolgoznak a vállalat MI irányába tett erőfeszítéseinek fokozásán.

Kénytelenek is, ha nem akarnak lemaradni: a mesterséges intelligencia kutatása és fejlesztése igazi „hot topic” lett az elmúlt pár évben. A Google, az Amazon, az Apple és a Facebook egyaránt végez ilyen irányú tevékenységet, hogy csak a legnagyobbakat említsük. Szerencsére nem futnak teljesen szét a szálak; öt nagy techcég létrehozta a Partnership on Artificial Intelligence to Benefit People and Society nevű nonprofit keretrendszert. Elsődleges célja a mesterséges intelligencia kutatása, az erre alapuló új technológiákkal kapcsolatos irányelvek létrehozása és az MI nyilvánossággal való megismertetése és elfogadtatása.

Konzumer tech

Véletlenül gyilkossággal vádolt meg egy államügyészt a mesterséges intelligencia

Az MI-vel gyártott, alacsony színvonalú híranyagok a jelek szerint még a Google "átfogó és naprakész információi" között is gond nélkül megjelenhetnek.
 
Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

ITSM a gyakorlatban

Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.