A kínaiaknál sosem volt különösen népszerű a bankkártyás fizetés, cserébe egy nagy ugrást követően már minden harmadik felhasználó mobil alkalmazást is használ a fizikai boltokban.

Az idén már több mint félmilliárd kínai felhasználó fog mobiltelefon segítségével fizetni az arra lehetőséget adó fizikai üzletekben (boltokban, éttermekben, kávézókban), ami 35 százalékos penetrációt jelent, és ebben a műfajban a világ első helyére sorolja a közel 1,4 milliárdos országot. A még mindig számottevő ütemben növekvő kínai mobil fizetési piacot a hazai szolgáltatók uralják, az Alipay vagy a WeChat Pay szolgáltatásait a felhasználók mellett a kereskedők is egyre szélesebb körben adaptálják.

Ennek egyik okát a szakértők abban látják, hogy a hatalmas piacon rengeteg kisvállalkozás küzd egymással a vásárlókért, ezek aránya a nagy láncokhoz képest jóval magasabb, mint a tengerentúli régiókban. A dolog egyik következménye, hogy a bank- és hitelkártyák alkalmazása Kínában sosem volt különösebben széleskörű, így a sokat emlegetett és a mobil felhasználásban különösen jól ismert bakugrással az emberek a készpénzről sok esetben egyből a mobil fizetési alkalmazásokra térnek át.

Másfelé még nem lengetik ilyen sokan a telefont

A 2019-es Statista Digital market Outlook adataiból kiderül, hogy az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban vagy Franciaországban egyelőre magasabb az egy felhasználóra jutó tranzakciók értéke. Ez ebben az évben fejenként 1100 dollárnak megfelelő átlagos költést jelent majd Kínában, szemben mondjuk a britek 2400 vagy az amerikaiak 3000 dolláros, egy főre vetített mobilos fizetéseivel. A teljes kínai piac ennek megfelelően összegszerűen le van még maradva az éllovasoktól, ám közel sem annyira, mint mondjuk India, ahol a világ második legmagasabb penetrációs arányát is rendesen lenyomják a fejenként 14 dolláros átlagos éves költések.

Az összes digitális pénzügyi tranzakciót tekintve azonban a lista első helyén már magasan Kína áll, ahol tavaly 1260 milliárd dollár forgott ezeken a csatornákon. Összehasonlításképpen, az USA neve mellett 880 milliárd dollár szerepel, és a többi toplistás fintech piac ennek is csak a töredékét jegyezte: Japánban 155 milliárd, az Egyesült Királyságban 150 milliárd, Németországban pedig 110 milliárd dollárnak megfelelő tranzakciót végeztek.

A németeknél egyébként a fejlett pénzügyi technológiák ellenére is hagyományos a készpénzhez való ragaszkodás: az online kereskedők közel fele például a mai napig lehetőbé teszi az átvtelkor való kápé fizetést, miközben ugyanez az arány a franciáknál 5, a briteknél mindössze 1 százalékos. Igaz, ugyanitt a mobilos point-of-sale fizetés lehetőségét is csak a lakosság 2,2 és 6,6 százaléka használja, ami függ nyilván a felhasználók hajlandóságától, de ugyanígy az üzletek által biztosított lehetőségektől is.

Konzumer tech

Kínos tévedéssel promózza csetbotját a Google

Az OpenAI ChatGPT-je ellen harcba induló Bardot népszerűsítő rövid videóba pont olyasmi került, ami miatt egyelőre érdemes fokozott óvatossággal kezelni az algoritmusok generálta szövegeket.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.
Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.