Az IDC Trust Index elnevezésű kutatása a vállalati ügyfelek véleményét tükrözi a piacon elérhető márkákról.

Első ízben mérte fel az IDC a vásárlók szállítók iránti bizalmi szintjét a nagyvállalati számítógépek szegmensében. Az Enterprise PC Trust Index keretében 15 iparág több mint 1000 beszerzési döntéshozóját kérdezték meg világszerte. 

A publikált eredmények alapján a piacon jelenleg a Dell iránt mutatkozik meg a legnagyobb bizalom, és mivel ez egy versenytársak relatív megítélését mérő kutatás, így az amerikai gyártó érdemelte ki a maximális, 10 összbizalmi pontot (Trust Score). A többi jelentős szereplő értékelése relatív szűk sávban, 6 és 8,5 között szórt, kivéve a Dell ellenpárjaként funkcionáló Samsung, amely sereghajtóként nem kaphatott mást, mint egy csúnya 1-est.

 

 

 

A teljes mértékben az IDC által elvégzett kutatás négy alapvető pillér szerint határozza meg, miként viszonyulnak a vásárlók egy-egy szállítóhoz. Ezek a részterületek a biztonság, a személyes adatok védelme (privacy), a megfelelőség (compliance) és az ESG, azaz a fenntarthatósággal kapcsolatos kérdéskör. 

Az amerikai piackutató szerint a bizalmi indexek segíthetnek feltérképezni, hogy a fentebb említett területeken melyik gyártó termékeit ítélik meg pozitívan, és hol van szükség a megbízhatóság javítását célzó módosításokra, fejlesztésekre.

A jelentés megemlíti, hogy a biztonság esetében a napló- és eseménykezelés minden márkánál problémaként merült fel. A negatív értékelések leginkább a "túlzott automatizálás" miatt születtek, amit az ügyfelek egyenesen "károsnak" minősítettek. Az IDC szerint ez nem meglepő, hiszen a szerverekről, hálózati eszközökről, alkalmazásokról és végpontokról gyűjtött adatmennyiség egyre nő, ám ezek ellenőrzése az átláthatatlan napló- és eseményadatok alapján mind nehezebbé válik. Mindezen segíthet a mesterséges intelligencia bevetése, de a jelentés hangsúlyozza, hogy közben kiemelten fontos tényező a folyamatok átláthatóságának biztosítása is.

Mobilitás

MIT: egészen hihetetlen arányban fuccsolnak be az MI-projektek

Egy friss kutatás szerint nem magával a technológiával van probléma, hanem a túlzott elvárásokkal és a hibás integrációs megközelítésekkel, ami azonban az elképesztő összegű befektetések megtérülését is kérdésessé teszi.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.