A Gartner szerint az MI két alkalmazási formája, a generatív és érzelmi mesterséges intelligencia sem kerüli el a piackutató hype-ciklusának "kiábrándulási mélységét", miután mostanában ér a görbe csúcsára, de az technológia ezekben az esetekben már itt is kezdi megmutatni valódi értékét. A marketinges szakembereknek egyelőre még rendelkezésükre állnak az olyan hagyományos eszközök, mint amilyenek a harmadik féltől származó sütik (cookie), de a média töredezettségének növekedésére és a vásárlói adatforrások elavulására mutató trendek ettől még ugyanolyan erősek. Így előbb-utóbb nekik is megfelelő megoldásokra lesz szükségük az új mérési és célzási formákhoz való alkalmazkodásban.
Az új módszereket a mesterséges intelligencia biztosítja a fogyasztók célzásában, mérésében és azonosításában, sőt még az egyes digitális csatornákhoz illeszkedő tartalmakat is létrehozza. A Gartner Hype Cycle for Digital Advertising 2022 című jelentése szerint az eddig megszokott technikák leértékelődnek, ahogy a valamit valamiért felállás átalakul egy világos beleegyezésre épülő média- és hirdetésgazdasággá. Ez az átalakulás nyilván nem zajlik le egyik napról a másikra, főleg, hogy egyelőre a Google sem szünttte meg a harmadik féltől származó sütik támogatását, de ettől még ideje felkészülni a nyomon követésen alapuló ügyféladatok elapadására és a célzás nehézségeinek növekedésére.
Egyszerű azért ez sem lesz
Az MI-technológiák viszont olyan új megoldásokat biztosítanak, mint amilyen a felhasználók érzelmi állapotának elemzésére, és az annak megfelelő konkrét, személyre szabott műveletek vágrehajtása. Az úgynevezett "influence AI" ezzel a digitális élmény olyan elemeit próbálja automatizálni, amelyek a viselkedéstudományra épülő technikák alkalmazásával tömeges léptékben befolásolhatják a felhasználók döntéseit. Mivel ez a dolog minimum véleményes, a magánélethez fűződő jogok védelme és a bizalom kialakítása elengedhetetlen lesz az érzelmi MI sikeréhez. Átlátható felhasználásra lesz szüksége, és el kell távolodnia attól a gyakorlattól, hogy implicit felhasználói adatokat gyűjtögessen.
A Gartner úgy látja, hogy az érzelmi mesterséges intelligencia valószínűleg egy jó évtized múlva válhat kiforrottá, addig pedig az alkalmazó szervezeteknek gondosan méregelniük kell a szállítói képességeket, tekintettel azok ipargak vagy felhasználási esetek szerinti korlátozottságára. Ennél valamivel előrébb tart a generatív mesterséges intelligencia, amelyik a piackutató előrejelzése szerint már 2-5 éven belül eléri a mainstream alkalmazásokat. Itt olyan eszközökről van szó, amelyek a már meglévő alkotások alapján újabb, valósághű műveket hoznak létre, ismétlés nélkül tükrözve a betanításukra használt adatok jellemzőit, legyen szó videóról, narratíváról, beszédről, szintetikus adatokról vagy akár terméktervezésről.
Az automatizáció révén az ilyen eszközök nagy segítséget jelentenek majd a marketingeseknek az egyre több tartalom előállításában és az ügyfelek intelligens, személyre szabott bevonásában. Hogy a dolog ne legyen ennyire sima, a szabályozási kérdésekreezen a területen is megoldásokat kell találni, mint ahogy az olyan problémákat is kezelni kell majd, mint amilyen a mélyhamisítás (deepfake) megfelelő mederbe terelése. A Gartner éppen ezért azt javasolja, hogy a a generatív mesterséges intelligencia alkalmazásainak kapcsán mindenki vizsgálja meg és számszerűsítse a technológia előnyeit és korlátait, mérlegelje a technikai lehetőségeket, és tárja fel a velük kapcsolatos etikai tényezőket is.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak