Immár milliárd dollárok cserélnek gazdát évente a számítógépes játékok versenyszerű űzése köré épülő iparágban, így valóban csak idő kérdése volt, melyik piaci szereplő dönt először úgy, hogy parkettre viszi vállalkozását. Úgy tűnik, egy dán csapat írhat ebben történelmet.
Bajnokok ligája
Az Astralist jelen pillanatban a világ legerősebb csapataként jegyzik az e-sportok egyik legendás játékában, a Counter-Strike-ban. A gárda ennek megfelelően számos világversenyt húzott be és a sikerekkel járó dollármilliókból egy komolyabb üzleti vállalkozás kezdett kibontakozni. Ezt segítette a nevesebbnél nevesebb szponzorok támogatása is, köztük olyan márkákkal mint például az Audi és a Logitech.
A csapat immár az Astralis Group szervezet alatt működik, amely tulajdonképpen médiavállalatként funkcionál. A lövöldözős Counter-Strike mellett már delegálnak csapatokat a League of Legends- és az EA FIFA-versenyekre is.
A koppenhágai tőzsdén december 9-re időzített elsődleges kibocsátástól az Astralis 125-150 millió dán korona tőkebevonást remél, ami 18-22 millió dollárnak felel meg.
Bizakodó úttörők
A cégcsoportot irányító Nikolaj Nyholm maga is foglalkozott kockázatitőke-befektetésekkel, így tapasztalatból nyilatkozta azt, hogy megérti, ha a befektetők közül sokan óvakodnak olyan területre áldozni, ahol nem sok múltbeli adat áll rendelkezésre a kockázatok és hozamok mérlegelésénél. Ettől függetlenül a CEO optimista, hiszen nagyjából 8 millió dollárnyi tőkét már előzetesen felajánlottak európai és ázsiai érdeklődők.
Egy a Bloomberg által megszólaltatott dán közgazdász szerint is jók az előzetes kilátások, és az ajánlatot valószínűleg túljegyzik majd a startnál. A szakértő szerint a tőzsdére lépés időzítése kiváló, mivel mostanában már nagyon nagy a felhajtás az e-sport körül és mindenki azt találgatja, hova futhat ki a szektor néhány éven belül. Ez az izgalom pedig könnyen átragadhat a befektetőkre, akiknek nem tetszenek a gazdaságot jelenleg uraló alacsony kamatszintek.
Lendületben vannak
Hogy mennyire ott toporog a mainstream küszöbén az e-sport, arról tanúskodik az a kezdeményezés is, amellyel akár már 2024-ben olimpiai sportággá válhat a terület. A jelenleg is több százmillió rajongóval büszkélkedő videojátékok legnagyobb megmérettetésein röpködnek a tíz- sőt százmilliós nyereményalapok.
A legfrissebb előrejelzések szerint két év múlva már nagyjából 600 millió embert érdekelhet ez a sport, a hatalmas nézőközönség pedig megközeítőleg 2 milliárd dollárnyi pénzmozgást generál a piacon. A felfutást az is mutatja, hogy már tavaly ősszel felmerült az USA-ban, hogy törvénymódosítással kell elérni, hogy az országban bárhol lehessen fogadásokat kötni e-sport eseményekre.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak