A harmadik negyedévben 8 százalékos bővülést mért a Canalys.
Hirdetés
 

Hasít az okostelefon-piac Európában, derül ki a Canalys piackutató harmadik negyedéves összesítéséből. Az összes régiót nézve messze az európai teljesített a legjobban: éves összehasonlításban 8 százalékkal bővült. A piackutató egyébként Ázsia és a Csendes-óceán térségében is magas, 6 százalékos növekedést mért.

Az európai piac bővülése azért is figyelemre méltó, mert a piackutatók jelentéseiben az utóbbi két évben az volt a pozitívum, ha sikerült stagnálást kimutatni. Az IDC legutóbbi jelentésében például a globális piac 0,8 százalékos bővülésének örülhettek a telefongyártók.

Nem iPhone-t kérek...

Európában 52,5 millió okostelefont adtak el a harmadik negyedévben szemben a tavalyi 48,8 millióval. A piac konszolidált, a leszállított telefonok közel 90 százaléka öt gyártóhoz köthető, sőt az első helyezett Samsung és a második Huawei a piac több mint felét uralja. A konszolidációt mutatja az is, hogy a piac 11 százalékán osztozó egyéb gyártók összértékesítése 24 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest.

Az értékesítési rangsort a Samsung vezeti. Annak ellenére, hogy már magas bázisról indult, képes volt 26 százalékkal növelni eladásait. A negyedévet 18,7 millió értékesített telefonnal zárta (egy éve még csak 14,8 milliót adott el). Ez a teljesítmény a piaci részesedésében is megmutatkozik, ami 30,4 százalékról 35,7 százalékra nőtt. A Huawei nem zárt ilyen pozitív negyedévet: hajszállal ugyan, de csökkentek az eladásai. A harmadik negyedévben 11,6 millió okostelefont adott el (tavaly 11,7 milliót). A piaci részesedése csökkent ugyan 1,7 százalékkal, de a második helye nem került veszélybe.

A harmadik helyezett az Apple. A vállalatnak szabad szemmel is látható csökkenést kellett elkönyvelnie. Míg a tavaly 10,2 millió telefont adott el az európai piacon, az idei harmadik negyedévben már csak 9,8 milliót. Ezzel piaci részesedése 20,8 százalékról 18,6 százalékra zsugorodott.

Nagyot lépett felfelé a Xiaomi, amely egyre több országban nyit képviseletet (a magyarországi iroda megnyitásáról a lapunk is beszámolt.) A második legnagyobb kínai telefongyártó tavaly 3,2 millió telefont adott el Európában, idén viszont már 5,5 milliót. Ez 73 százalékos növekedést és 10,5 százalékos piaci részesedést jelent.

 
Canalys European Smartphone Market 2019/Q3
Infogram


A negyedév legnagyobb vesztese a Nokia márkájú telefonokat gyártó HMD Global, amely 21 százalékkal kevesebb készüléket adott el, mint egy éve. Míg tavaly a harmadik negyedévben 1,2 millió készüléket értékesített, idén csak 900 ezret, így 1,8 százalékos piaci részesedéssel az ötödik helyen áll.

Az összes többi gyártó 5,9 millió készüléket tudott eladni, ami a piac 11,2 százaléka.

Sok múlik a Huaweien

A Canalys elemzői szerint a Huawei ugyan javított valamit a gyenge második negyedéve után, de továbbra is bizonytalan a helyzete. A piaci viszonyok alakulása nagyban függ attól, hogyan tudja rendezni a sorait az amerikai szankcióktól sújtott vállalat. A távol-keleti konkurencia ugyanis startra készen várja, hogy elfoglalja a helyét. Ez már ebben a negyedévben is látható volt a Samsung és a Xiaomi növekedéséből. A Huawei pozíciói a közép-kelet-európai régióban a legerősebbek, ott a harmadik negyedévben is 26 százalékos növekedést ért el a vállalat.

Az európai piacon az 5G-s hálózatok fejlesztése új lehetőségeket nyit – írják az elemzők. A piac azonban ellentmondásos: Európa egésze hiába kétszer nagyobb piac, mint például az Egyesült Államok (előbbinek kb. 740 millió lakosa van, utóbbinak 327 millió), jóval szegmentáltabb a nemzeti szolgáltatók miatt. Ez az 5G kiépülését is lassítja. Ugyanakkor van ennek előnye is: több a potenciális operátor partner, amelyen keresztül be lehet lépni a piacra. Ez azért is fontos szempont, mert az európai piacon nagyjából fele-fele arányban oszlik meg az operátorokon és a szolgáltatófüggetlen csatornákon keresztüli értékesítés.

Mobilitás

Nem övezi tapsvihar a Google alapítóinak háttérbe vonulását

Az egyik elnökjelölt már meg is üzente, hogy a címek cserélgetése nem mentesít az elszámoltatás alól, a vállalat dolgozóinak egy része pedig úgy érzi, nehéz helyzetben hagyták cserben őket.
 
PR-interjú

A digitalizáció a kezünk alá dolgozik

Néhány év alatt organikus fejlődés révén vált távközlési vállalatból infrastruktúra alapú infokommunikációs szolgáltatóvá az Invitech. A társaság bevételeinek meghatározó részét mára a vállalati szolgáltatások üzletág adja. Vezetőjével az irányváltás hátteréről és a jövő lehetőségeiről beszélgettünk.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.