A PayPal vasárnap bejelentette: nem akarja megvenni a Pinterest közösségi média platformot.

Egyelőre nem lesz semmi a nagy Pinterest-üzletből, derült ki a hétvégén. Néhány napja a Bloomberg nyomán a Bitport is megírta, hogy a PayPal 26 százalékos prémiumot ígérve a részvényeseknek 45 milliárd dollárért bekebelezné a közösségi média platformot. Vasárnap azonban a fizetési szolgáltató hivatalosan is bejelentette, hogy a piaci pletykákkal ellentétben nem áll szándékában felvásárolni a Pinterestet.

Úgy tűnik, ezt a befektetők pozitívan értékelték, a bejelentés után ugyanis 6 százalékot erősödött PayPal a Nasdaqon. A Pinterest befektetői viszont elszomorodhattak a beígért szép kis prémium elúszása miatt, utóbbi papírok ugyanis ez idő alatt 12 százalékot estek. Mondhatni: helyreállt a rend.

Tárgyalások biztosan voltak

Azt, hogy a két vállalat között folytak tárgyalások, más források is megerősítették (pl. a CNBC-nek is ezt állította egy bennfentes informátor). Amikor pedig a múlt héten a Bloomberg meg is írta, elszabadult a Pinterest árfolyama, rövid idő alatt 13 százalékkal emelkedett – miközben a PayPal papírjai 5 százalékkal estek. Most pedig mindenki azt találgatja, hogy mi történhetett.

Bár voltak kétkedő elemzői hangok is, a többség látott rációt a felvásárlásban. A Pinterest végül is egy speciális, képek tematikus megosztására építő közösségi oldal sok felhasználói információval. A céget 2019 áprilisában vitték tőzsdére, és az eltelt bő másfél év alatt az akkori 10 milliárdos cégértéket sikerült feltornászni 37,5 milliárd környékére.

Mint megírtuk, a PayPal elsősorban arra hajt, hogy egyfajta szuperappá váljon, amely egyszerre közösségi média platform, e-kereskedelmi és pénzügyi szolgáltató is (ebbe az irányba fejlesztik a szingapúri Grabet, a kínai Alipay-t és WeChatet, de a másik oldalról érkező Facebooknak is vannak ilyen törekvései). Ez a törekvés már a fizetési szolgáltató korábbi felvásárlásaiból is kirajzolódott: megvették az akciós ajánlatokra specializálódott appot fejlesztő Honey Sicence-t 4 milliárd dollárért, a közelmútban pedig egy japán fintechet szereztek meg 2,7 milliárdért.

Ehhez jól illett volna a Pinterest, amely segíthetett volna a közösségi tartalmak fogyasztása és a vásárlási szokások közötti kapcsolat mélyebb megértésében. Ez azért lenne fontos, mert az internetezők egy jelentős része ma már ilyen tartalmak nézése, olvasása, influencerek követése alapján jut el a vásárlási döntésig (elég csak megnézni, hogy az utóbbi években milyen irányba tolja a Facebook az Instagramot). A CNBC forrása szerint emellett egy konkrét ok is állt a tárgyalások mögött: az egyre több fintech szolgáltatást magába olvasztó Shopify platform megerősödése.

Bár a PayPal is sokat profitált az online vásárlás felpörgéséből, a konkurencia erősödése miatt valószínűleg nem eleget. Ezért vezette be például az ún. Pay in 4 halasztott fizetési szolgáltatást is, ellensúlyozandó a buy-now-pay-later (BNPL) szolgáltatók térnyerését.

Az azonban egyáltalán nem kézenfekvő, hogy miként lehet eljutni a különböző területeket szinergikus hatására épülő szuperappságig. Elképzelhető, hogy a tárgyalások során kristályosodtak ki olyan problémák, melyeket felismerve a PayPal visszalépett. Egyes elemzők már a múlt héten is szkeptikusak voltak a megállapodást illetően, mert nem látták, hogy a fizetési szolgáltató hogyan tudná gyorsan monetizálni a közösségi oldalt.

Piaci hírek

Technology Fast 50: taroltak a visegrádi négyek (mínusz Magyarország)

Kijött a Deloitte idei Technology Fast 50 listája, amely régiónk leggyorsabban növekvő technológiai cégeit rangsorolja. Ezúttal sajnos egy magyar vállalat sem fért be, de három hazai cég teljesítményét így is értékelték a készítők.
 
Hirdetés

IT-biztonság: ez az, ami együtt mindig jobban megy

Ahogy a kibertámadások súlypontja eltolódik Európa felé, a magyar vállalatok is a frontvonalba kerülnek.

Hirdetés

Kik hozzák le a felhőt az égről?

Saját tudásra és infrastruktúrára épülő szolgáltatások, hozzáférés a globális IT-cégek felhőmegoldásaihoz – ezeket is tudnia kell egy sikeres lokális szereplőnek.

A cloud computing fontos ígérete, hogy pontosan tervezhetővé teszi az IT költségeit. Akkor miért nem annyi hónap végén a számla, amennyit beterveztünk?

a melléklet támogatója az Invitech

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.