Mintha egy tipikus "Mohamed és a hegy" sztori lenne: az önvezetés egyszer csak elért az Azure-ig.

A Volkswagen Csoport Azure-ban, a Microsofttal együttműködve tervezi megépíteni az autonóm autókhoz és vezetéstámogatási rendszerekhez szükséges háttérrendszereit. Első lépésként a VW szoftverfejlesztő lányvállalata a távoli szoftverfrissítéseket fogja felköltöztetni a Microsoft felhőjébe.

A tegnap bejelentett hosszútávú együttműködés alapvetően azt célozza, hogy a két vállalat közösen építsen a VW Csoport által gyártott autók (a Volkswagen mellett az Audi, a Porsche, a Skoda, a Seat, a Bentley, a Lamborghini és Bugatti márka is a csoporthoz tartozik) szoftvereinek egységes platformot.

Ezt is a Tesla kezdte

A szoftvergyártó és az autógyártó már régebben megalapozta az együttműködést. 2018-ban állapodtak meg, hogy a connected car rendszerek alapinfrastruktúráját az Azure-ra építik. Az autógyártó abban az évben nagy reformokat jelentett be. A cél a hatékonyság javítása és a fejlesztések gyorsítása volt. Ezzel párhuzamosan 14 milliárd eurót irányoztak elő az elektromos és önvezető technológiák fejlesztésére. Ebbe a folyamatba illeszkedett, hogy néhány kudarcos szofverkiadás után 2020. január 1-től teljesen leválasztották és a Car.Software nevű leányvállalatba szervezték a szoftverfejlesztést. A saját szoftvercég felállításával azt is szeretnék elérni, hogy az autók szoftverkomponenseinek legalább 60 százaléka házon belül készüljön (jelenleg alig 10 százalék ez az arány).

A szoftverfejlesztés egy szervezetbe integrálása azt is jelenti, hogy a VW Csoport egyes márkái lényegében ugyanazt a szoftvert fogják használni, ha a szoftverek kezelőfelülete más is lesz márkánként. Ehhez biztosít közös alapot az Azure-ban épített felhő, itt folyik a fejlesztés, és innen történik a vezeték nélküli frissítés (OTA – Over-The-Air) is. Ezt a frissítései módszert mobiloknál, vezeték nélküli hálózati eszközöknél régóta alkalmazzák, de az autóiparban, ahol az üzembiztonság az elsődleges, a Tesla kezdte rendszerszerűen használni. És az okok is lényegében ugyanazok, amiért a Tesla annak idején bevezette ezt a módszert: ha az autó hardvere alkalmas rá, a folyamatos szoftverfejlesztésnek és az új verziók távoli telepítésének köszönhetően lépésről lépésre lehet bővíteni az autók autonóm képességeit. (A Waymo autóiparból érkező vezetője, John Krafcik a közelmúltban épp a német Manager Magazinnak beszélt arról, hogy ezzel a módszerrel nem lehet eljutni a teljes önvezetéshez.)

A márkák közös felhős platformjának és a szoftverkomponenseknek a belső fejlesztését újabb forrásokkal is megtámogatta a VW: 2025-ig összesen 27 milliárd eurót szán erre. A vállalat egyébként nagyon tudatosan építi felhőstratégiáját. Míg a Microsoft Azure lesz szoftverszolgáltatásainak (pl. önvezetés, szerviz stb.) a platformja, a gyártáshoz, a beszállítók kezeléséhez, a logisztikához stb. az AWS-től veszi a felhőt.

Nem autót kell fejleszteni, hanem azt, ami kell hozzá

Ami a Microsoft önvezetés terén követett stratégiáját illeti, látszik benne egy nagyon következetes irány, véli egy közelmúltban írt elemzésében a VentureBeat. A szofvergyártó nem akar beszállni a piacba egy sokadik önvezető rendszerrel, mint konkurensei, a Google vagy az Apple. Megelégszik azzal, hogy partnerséget alakít ki autógyártókkal, és sok-sok százmillió dollárt fektet önvezető technológiákat fejlesztő stratupokba. Közben azonban felépít mindent, ami az ilyen rendszerek fejlesztéséhez és majdani üzemeltetéséhez kell: adatok, számítási erőforrások, mesterségesintelligencia-motorok, megfelelő tudás stb. is a rendelkezésére fog állni, hogy a piac megkerülhetetlen szereplője legyen. És a VentureBeat szerint hosszabb távon ez a stratégia nyerő lehet. Talán Satya Nadella vezérigazgatónak is az járhatott a fejében, amikor a vállalata és az önvezetés viszonyáról gondolkodott, hogy a hegy soha nem megy Mohamedhez – már ha ismeri a mondást.

Cloud & big data

300 dollárból épített magának segítő robotot, hogy ne szoruljon másokra

Az ALS nevű betegségben szenvedő michigani mérnök egy hússzor drágább eszközt váltott ki ezzel.
 
Hirdetés

A gazdi szeme, avagy hogyan lesznek tájékozottabbak az állattartók

Bár Magyarországon még az on-premise megoldásokat kedvelik a vállalatok, a hálózatba kapcsoltság általánossá válása miatt túl kell lépni ezen a szemléleten.

Hirdetés

Trend Micro: túl kell lépni a helyhez kötött biztonságon

Bár Magyarországon még az on-premise megoldásokat kedvelik a vállalatok, a hálózatba kapcsoltság általánossá válása miatt túl kell lépni ezen a szemléleten.

Minél szélesebb látószögű optikával nézi az IT-infrastruktúrát a biztonsági csapat, annál gyorsabban veszi észre a fenyegetéseket, és tud azokra reagálni. Ebben segítik az XDR-platformok.

a melléklet támogatója a Trend Micro

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.