A képmegosztó szolgáltatás elérte a 400 millió aktív felhasználói számot.

A képmegosztás műfajában eddig sem volt számottevő ellenfele az Instagramnak, a mostani felhasználói szám ismeretében pedig még kevesebb esély van erre. A Facebook tulajdonában álló vállalat hivatalos blogjában közzétette, hogy az alkalmazás elérte a 400 milliós aktív havi felhasználói számot, amivel új mérföldkőhöz érkeztek.

10 hónaponként 100 millió

Hasonló bejelentés 10 hónappal ezelőtt érkezett az Instagramtól, amikor a 300 milliós hatás átlépéséről számoltak be. Úgy tűnik, hogy a felhasználók tartják ezt az intervallumot, mivel a 200-ról 300 millióra való növekedéshez is pontosan ennyi időre volt szükség. Mindez azt jelenti, hogy folyamatosan nő a felhasználók száma, bár a növekedés nem gyorsul, nem is lassul, hanem tartja ezt a tempót.

Az adatokon túl nem sok egyéb részlettel szolgál a közlemény, egyedül azt tudtuk meg, hogy az Instagram fejlődése egyre inkább globális tendencia. A jelenlegi felhasználók 75 százaléka az Egyesült Államokon kívül él, illetve az újonnan csatlakozott 100 millió ember több mint fele Európából és Ázsiából tölti fel a képeket, videókat. A két kontinens közül inkább az utóbbi aktív, mivel a legtöbben a brazilok, japánok és indonézek közül kerülnek ki.

A Facebook milliárd feletti aktív felhasználói számától még messze van az Instagram, de a Twitter 310 milliójához, vagy a Pinterest nemrég közzétett 100 milliójához képest sokkal előrébb jár a képmegosztó. A 400 millió felhasználó naponta 80 millió fotót tölt fel, amit a nemrég bevezetett újítások miatt már úgy is megtehetnek, hogy elszakadnak az eddig szigorúan betartott 1:1 képaránytól.

Reklámok a láthatáron

A fejlődéssel párhuzamosan lassan elkezdődik a 400 milliós tömeg üzleti célokra (értsd: bevétel) történő felhasználása. A legutóbbi hírek szerint szeptember 30-tól kezdve 30 országban (köztük Olaszország, Spanyolország, Mexikó, India és Dél-Korea) reklámok is bekerülhetnek a képfolyamokba. Ezek jellemzően egy adott márkát népszerűsítő fotók lesznek, de a hirdetőknek lehetőségük lesz 30 másodperces videókat is elhelyezni a felületeken.

Konzumer tech

A Meta előre figyelmeztet rá, hogy új robotja néha túllő a célon

A BlenderBot 3 sértő vagy valótlan dolgokat is közölhet, sőt időnként arról is elfeledkezhet, hogy ő maga egy chatbot. A Meta azonban nem ennek ellenére, hanem éppen ezért kezdi most meg a publikus tesztelését.
 
A felhő térfoglalása és a ransomware-támadások elszaporodása sok szervezetet rákényszerít, hogy újratervezze a mentési és helyreállítási infrastruktúráját.
A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.