A képmegosztó szolgáltatás elérte a 400 millió aktív felhasználói számot.
Hirdetés
 

A képmegosztás műfajában eddig sem volt számottevő ellenfele az Instagramnak, a mostani felhasználói szám ismeretében pedig még kevesebb esély van erre. A Facebook tulajdonában álló vállalat hivatalos blogjában közzétette, hogy az alkalmazás elérte a 400 milliós aktív havi felhasználói számot, amivel új mérföldkőhöz érkeztek.

10 hónaponként 100 millió

Hasonló bejelentés 10 hónappal ezelőtt érkezett az Instagramtól, amikor a 300 milliós hatás átlépéséről számoltak be. Úgy tűnik, hogy a felhasználók tartják ezt az intervallumot, mivel a 200-ról 300 millióra való növekedéshez is pontosan ennyi időre volt szükség. Mindez azt jelenti, hogy folyamatosan nő a felhasználók száma, bár a növekedés nem gyorsul, nem is lassul, hanem tartja ezt a tempót.

Az adatokon túl nem sok egyéb részlettel szolgál a közlemény, egyedül azt tudtuk meg, hogy az Instagram fejlődése egyre inkább globális tendencia. A jelenlegi felhasználók 75 százaléka az Egyesült Államokon kívül él, illetve az újonnan csatlakozott 100 millió ember több mint fele Európából és Ázsiából tölti fel a képeket, videókat. A két kontinens közül inkább az utóbbi aktív, mivel a legtöbben a brazilok, japánok és indonézek közül kerülnek ki.

A Facebook milliárd feletti aktív felhasználói számától még messze van az Instagram, de a Twitter 310 milliójához, vagy a Pinterest nemrég közzétett 100 milliójához képest sokkal előrébb jár a képmegosztó. A 400 millió felhasználó naponta 80 millió fotót tölt fel, amit a nemrég bevezetett újítások miatt már úgy is megtehetnek, hogy elszakadnak az eddig szigorúan betartott 1:1 képaránytól.

Reklámok a láthatáron

A fejlődéssel párhuzamosan lassan elkezdődik a 400 milliós tömeg üzleti célokra (értsd: bevétel) történő felhasználása. A legutóbbi hírek szerint szeptember 30-tól kezdve 30 országban (köztük Olaszország, Spanyolország, Mexikó, India és Dél-Korea) reklámok is bekerülhetnek a képfolyamokba. Ezek jellemzően egy adott márkát népszerűsítő fotók lesznek, de a hirdetőknek lehetőségük lesz 30 másodperces videókat is elhelyezni a felületeken.

Konzumer tech

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.