Kínában november 11-én tör ki a már hagyományos e-kereskedelmi téboly. A vállalat arra számít, hogy simán megdönti a tavalyi, egy nap alatt 25 milliárd dollárnak megfelelő forgalmi rekordját.

Bár itthon is egyre többször van szó az úgynevezett Szingli Napról, a rend kedvéért írjuk le megint: az egyedülálló fiatalok egy újkeletű hagyomány szerint minden évben november 11-én ünneplik magukat a kontinentális Kína területén, és sokan ezt a napot választják az elköteleződésre is, sőt állítólag ilyenkor az esküvők száma is meg szokott ugrani. A kezdeményezés mára egy e-kereskedelmi fiesztává fejlődött, olyannyira, hogy az Alibaba már hat évvel ezelőtt le is védette a "dupla tizenegyes" márkát. A vállalat azóta sorra döntögeti a bevételi rekordokat, azokat pedig jogi lépésekkel fenyegeti, akik a dupla tizenegyessel maguk is ki akarják venni a részüket a sikerből.

A Szingli Nap a forgalmát tekintve régen lenyomta tengerentúli megfelelőit, mint amilyen a Black Friday vagy a Cybe Monday. 2014-ben 24 óra alatt 9,4 milliárd dolláros forgalmat generált a kínai online kiskereskedelemben, ami több a legutóbbi Black Friday hálaadás-napi költésekkel kiegészített bevételénél is, és persze jóval több a Cyber Monday majdnem ugyanakkora forgalmánál. Természetesen ezek is óriási forgalmat jelentenek egyetlen napra vetítve, de a jelek szerint a kínai webes kereskedők ilyenkor másik nagyságrendben játszanak.

Kezdenek elszaladni a számok

Olyannyira, hogy a Szingli Nap 2015-ben 14,3 milliárd dollárnak megfelelő eladásokat hozott, ami egy évvel később 17,8 milliárdra növekedett, tavaly pedig újabb rekordot beállítva több mint 38 milliárd dollárnyi árut rendeltek az online vásárlók. Érdemes megjegyezni, hogy az Alibaba 2018. november 11-én önmagában is 25,3 milliárd dolláros brutó kiskereskedelmi forgalmat jegyzett. Összehasonlításképpen, ez nagyságrendileg megfelel Észtország bruttó nemzeti termékének, ami napi forgalomnak azért elég ijesztő.

Úgy tűnik, hogy a csúcs az idén is simán megdől majd: az idei, már tizedszer megtartott Szingli napon a vállalat arra számít, hogy bőven több mint egymilliárd megrendelést kell majd feldolgoznia és kiszolgálnia, szemben a tavalyi 800 millióval. A vonatkozó akciók nem csak nemzetköziek lesznek a Tmall World, az AliExpress vagy a Lazada felületein keresztül, de a társaság a Szingli Napot is 48 órásra bővíti, legalábbis ami a speciális ajánlatok érvényességét illeti. Az Alibaba B2C platformja összesen 75 ország 180 ezer márkájának termékeit kínálja 3700 kategóriában.

Beérnek az alapító Jack Ma tervei

Ahogy az előző évben is írtuk, az elképesztő forgalmat már 2018-ban is úgy hozták össze kínai e-kereskedelmi gólemek, hogy a megrendelt árucikkek mindössze 5,4 százalékát kellett külföldről behozniuk. Ehhez jön, hogy az adatelemzők 91,2 százalékra tették azoknak a megrendeléseknek az arányát, amelyeket a kínai vásárlók mobil képernyőn, jellemzően okostelefonon adtak le – visszatérve a Black Friday-jel való összehasonlításra, legutóbb az amerikai fogyasztóknak jó ha a fele vásárolt mobil eszközökön.

A holnaputáni Szingli Napon egyébként komoly vizsgát tesz majd az Alibaba logisztikai platformja és a cég vásárlási élményt támogató mobil fejlesztései is – a vásárlás és a szórakozás közti határvonal eltüntetése már a legelső Szingli Nap óta a céget alapító Jack Ma egyik legfontosabb víziója volt, akivel most utoljára fut neki az Alibaba a "kínai Super Bowlnak" is nevezett Szingli Napnak.

Közösség & HR

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.