Kínában november 11-én tör ki a már hagyományos e-kereskedelmi téboly. A vállalat arra számít, hogy simán megdönti a tavalyi, egy nap alatt 25 milliárd dollárnak megfelelő forgalmi rekordját.
Hirdetés
 

Bár itthon is egyre többször van szó az úgynevezett Szingli Napról, a rend kedvéért írjuk le megint: az egyedülálló fiatalok egy újkeletű hagyomány szerint minden évben november 11-én ünneplik magukat a kontinentális Kína területén, és sokan ezt a napot választják az elköteleződésre is, sőt állítólag ilyenkor az esküvők száma is meg szokott ugrani. A kezdeményezés mára egy e-kereskedelmi fiesztává fejlődött, olyannyira, hogy az Alibaba már hat évvel ezelőtt le is védette a "dupla tizenegyes" márkát. A vállalat azóta sorra döntögeti a bevételi rekordokat, azokat pedig jogi lépésekkel fenyegeti, akik a dupla tizenegyessel maguk is ki akarják venni a részüket a sikerből.

A Szingli Nap a forgalmát tekintve régen lenyomta tengerentúli megfelelőit, mint amilyen a Black Friday vagy a Cybe Monday. 2014-ben 24 óra alatt 9,4 milliárd dolláros forgalmat generált a kínai online kiskereskedelemben, ami több a legutóbbi Black Friday hálaadás-napi költésekkel kiegészített bevételénél is, és persze jóval több a Cyber Monday majdnem ugyanakkora forgalmánál. Természetesen ezek is óriási forgalmat jelentenek egyetlen napra vetítve, de a jelek szerint a kínai webes kereskedők ilyenkor másik nagyságrendben játszanak.

Kezdenek elszaladni a számok

Olyannyira, hogy a Szingli Nap 2015-ben 14,3 milliárd dollárnak megfelelő eladásokat hozott, ami egy évvel később 17,8 milliárdra növekedett, tavaly pedig újabb rekordot beállítva több mint 38 milliárd dollárnyi árut rendeltek az online vásárlók. Érdemes megjegyezni, hogy az Alibaba 2018. november 11-én önmagában is 25,3 milliárd dolláros brutó kiskereskedelmi forgalmat jegyzett. Összehasonlításképpen, ez nagyságrendileg megfelel Észtország bruttó nemzeti termékének, ami napi forgalomnak azért elég ijesztő.

Úgy tűnik, hogy a csúcs az idén is simán megdől majd: az idei, már tizedszer megtartott Szingli napon a vállalat arra számít, hogy bőven több mint egymilliárd megrendelést kell majd feldolgoznia és kiszolgálnia, szemben a tavalyi 800 millióval. A vonatkozó akciók nem csak nemzetköziek lesznek a Tmall World, az AliExpress vagy a Lazada felületein keresztül, de a társaság a Szingli Napot is 48 órásra bővíti, legalábbis ami a speciális ajánlatok érvényességét illeti. Az Alibaba B2C platformja összesen 75 ország 180 ezer márkájának termékeit kínálja 3700 kategóriában.

Beérnek az alapító Jack Ma tervei

Ahogy az előző évben is írtuk, az elképesztő forgalmat már 2018-ban is úgy hozták össze kínai e-kereskedelmi gólemek, hogy a megrendelt árucikkek mindössze 5,4 százalékát kellett külföldről behozniuk. Ehhez jön, hogy az adatelemzők 91,2 százalékra tették azoknak a megrendeléseknek az arányát, amelyeket a kínai vásárlók mobil képernyőn, jellemzően okostelefonon adtak le – visszatérve a Black Friday-jel való összehasonlításra, legutóbb az amerikai fogyasztóknak jó ha a fele vásárolt mobil eszközökön.

A holnaputáni Szingli Napon egyébként komoly vizsgát tesz majd az Alibaba logisztikai platformja és a cég vásárlási élményt támogató mobil fejlesztései is – a vásárlás és a szórakozás közti határvonal eltüntetése már a legelső Szingli Nap óta a céget alapító Jack Ma egyik legfontosabb víziója volt, akivel most utoljára fut neki az Alibaba a "kínai Super Bowlnak" is nevezett Szingli Napnak.

Közösség & HR

Mit keresnek a szoftverfejlesztők a gyártócégeknél?

A Manufacture IT Hungary konferencia idén is bemutatta az Ipar 4.0, a gyártóipar digitalizációjának újdonságait és gyakorlati alkalmazásait.
 
Hirdetés

Blokklánccal még a sör is finomabb

Az új technológiák önmagukban is rengeteg változást hoznak, teljesen átalakítanak, vagy felgyorsítanak üzleti folyamatokat, összekapcsolásukkal azonban még több eredményt lehet elérni.

A szemünk előtt válik egymás komplementerévé a két technológia. Az okos szerződésektől, az élelmiszeriparon keresztül az energiaelosztásig, szinte nincsen olyan terület, amit ne forradalmasítana blokklánc és a dolgok internetének összehangolt működése.

a melléklet támogatója az Oracle Hungary

Hirdetés

Mesterséges intelligencia a NAS-okban

A maga nemében egyedülálló a QNAP legújabb, TS-2888X NAS MI platformja. A QuAI a gépi tanulási modellek gyors létrehozásával, képzésével, optimalizálásával és telepítésével korábban elérhetetlen távlatokat nyit meg a felhasználók előtt.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.