Mesterségesintelligencia-alapú képgeneráló segíti az Amazon Ads ügyfeleit, jelentette be a héten a vállalat. A még bétás szolgáltatást olyan e-kereskedőknek szánják, akiknek nincs marketingesük, grafikusuk, marketingügynökségük. Annak ellenére, hogy ezen a területen az Amazon igencsak érdekelt, némileg lemaradt a versenytársaitól: a leglátványosabban az Adobe mozdult ebbe az irányba, de a Google, a Meta és a Microsoft is kínál marketinget támogató generatív MI-t.
Az Amazon egy saját felmérésével indokolja szolgáltatása bevezetését. Ügyfeleinek 75 százaléka úgy véli: azért nem voltak sikeresek hirdetési kampányai, mert nem tudott megfelelő minőségű kreatív anyagokat készíteni. Az új szolgáltatás épp ezt a problémát orvosolja, ígéri a vállalat, mert lebontja a kreatívitás terén az akadályokat. Lehetővé teszi olyan lifestyle jellegű képek készítését, amelyekkel hatékonyabbá lehet tenni a hirdetéseket, miközben nem igényel különösebb szakértelmet.
A beharangozót olvasva azt várná az ember, hogy átfogó eszközkészlethez jut, amiben egyszerű szöveges utasításokkal hozhat létre hatásos kreatív anyagokat, részben kiváltva a drága grafikusok munkáját. Ehhez képest legfeljebb arra alkalmas, hogy kihátterezett vagy fehér hátterű termékfotókat elhelyezzen valamilyen, az MI-modell generálta környezetben: mondjuk egy számítógépet egy szobában lévő íróasztalon, egy robotgépet a konyhában, tárgyakat körülrakjon dizájnos körítéssel stb. (lásd cikkünk nyitóképét). Emellett képes többféle méretben is legenerálni a képet, ami valójában bármely ingyenes képszerkesztővel is egyszerűen elvégezhető.
Ha megfelelően (megfelelő környezetben) tálalja a kereskedő a hirdetésében az adott terméket, akkor az átkattintási arány akár 40 százalékkal is magasabb lehet, mint ha csak egy szimpla termékfotót tenne ki, ígér nagyot az Amazon. A szolgáltatás az Advertising Console-on érhető el, és egyelőre csak az USA-ban lehet használni.
A késésből is lehet profitálni
Annak ellenére, hogy az Amazon viszonylag korán rácsatlakozott a természetes nyelvi feldolgozás trendjére az Alexával, a generatív MI első hullámáról lemaradt. Csak az OpenAI gyors sikerét követően döntött úgy, hogy beszáll a Microsoft-közeli cég egyik legkomolyabb vetélytársának, az Anthropic nevű startupnak a finanszírozásába.
Ebből azonban akár jól is kijöhetnek Jeff Bezosék, mert tisztes távolból követhetik az MI körüli csatározásokat, és már azok kimenetelének ismeretében alakíthatják ki szolgáltatásaikat. Például a most bemutatott képgeneráló témakínálata meglehetősen szűk körű, de így például kisebb az esélye, hogy a segítségével készített hirdetések megsértik a szerzői jogokat, vagy esetleg diszkriminatívak lesznek.
Arról még keveset lehet tudni, hogy az MI-generálta hirdetések mennyire hatékonyak. A Google 2021-ben bemutatott marketingautomatizációs rendszere, a gépi tanulási algoritmusokat használó Performance Max állítólag (a Google szerint) 18 százalékkal magasabb konverziós rátát biztosít, mintha ugyanezt a kampányt egy szakértő rakná össze – természetesen azonos költségek mellett. De volt olyan kutatás is, amely azt mutatta ki, hogy az ember tervezte hirdetések a hatékonyabbak (és gazdaságosabbak).
Ráfizetünk, ha a védelmen spórolunk!
Ha a védelmen spórolunk, kiberbűncselekmény áldozatává válhatunk. A Sophos MRD (észlelő és helyzetkező) szolgáltatása védelmet nyújt.
Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész