De néhány egyszerűbb dolgokban segíthet a kereskedőknek, hogy hatásosabban promotálják a termékeiket.

Mesterségesintelligencia-alapú képgeneráló segíti az Amazon Ads ügyfeleit, jelentette be a héten a vállalat. A még bétás szolgáltatást olyan e-kereskedőknek szánják, akiknek nincs marketingesük, grafikusuk, marketingügynökségük. Annak ellenére, hogy ezen a területen az Amazon igencsak érdekelt, némileg lemaradt a versenytársaitól: a leglátványosabban az Adobe mozdult ebbe az irányba, de a Google, a Meta és a Microsoft is kínál marketinget támogató generatív MI-t.

Az Amazon egy saját felmérésével indokolja szolgáltatása bevezetését. Ügyfeleinek 75 százaléka úgy véli: azért nem voltak sikeresek hirdetési kampányai, mert nem tudott megfelelő minőségű kreatív anyagokat készíteni. Az új szolgáltatás épp ezt a problémát orvosolja, ígéri a vállalat, mert lebontja a kreatívitás terén az akadályokat. Lehetővé teszi olyan lifestyle jellegű képek készítését, amelyekkel hatékonyabbá lehet tenni a hirdetéseket, miközben nem igényel különösebb szakértelmet.

A beharangozót olvasva azt várná az ember, hogy átfogó eszközkészlethez jut, amiben egyszerű szöveges utasításokkal hozhat létre hatásos kreatív anyagokat, részben kiváltva a drága grafikusok munkáját. Ehhez képest legfeljebb arra alkalmas, hogy kihátterezett vagy fehér hátterű termékfotókat elhelyezzen valamilyen, az MI-modell generálta környezetben: mondjuk egy számítógépet egy szobában lévő íróasztalon, egy robotgépet a konyhában, tárgyakat körülrakjon dizájnos körítéssel stb. (lásd cikkünk nyitóképét). Emellett képes többféle méretben is legenerálni a képet, ami valójában bármely ingyenes képszerkesztővel is egyszerűen elvégezhető.

Ha megfelelően (megfelelő környezetben) tálalja a kereskedő a hirdetésében az adott terméket, akkor az átkattintási arány akár 40 százalékkal is magasabb lehet, mint ha csak egy szimpla termékfotót tenne ki, ígér nagyot az Amazon. A szolgáltatás az Advertising Console-on érhető el, és egyelőre csak az USA-ban lehet használni.

A késésből is lehet profitálni

Annak ellenére, hogy az Amazon viszonylag korán rácsatlakozott a természetes nyelvi feldolgozás trendjére az Alexával, a generatív MI első hullámáról lemaradt. Csak az OpenAI gyors sikerét követően döntött úgy, hogy beszáll a Microsoft-közeli cég egyik legkomolyabb vetélytársának, az Anthropic nevű startupnak a finanszírozásába.

Ebből azonban akár jól is kijöhetnek Jeff Bezosék, mert tisztes távolból követhetik az MI körüli csatározásokat, és már azok kimenetelének ismeretében alakíthatják ki szolgáltatásaikat. Például a most bemutatott képgeneráló témakínálata meglehetősen szűk körű, de így például kisebb az esélye, hogy a segítségével készített hirdetések megsértik a szerzői jogokat, vagy esetleg diszkriminatívak lesznek.

Arról még keveset lehet tudni, hogy az MI-generálta hirdetések mennyire hatékonyak. A Google 2021-ben bemutatott marketingautomatizációs rendszere, a gépi tanulási algoritmusokat használó Performance Max állítólag (a Google szerint) 18 százalékkal magasabb konverziós rátát biztosít, mintha ugyanezt a kampányt egy szakértő rakná össze – természetesen azonos költségek mellett. De volt olyan kutatás is, amely azt mutatta ki, hogy az ember tervezte hirdetések a hatékonyabbak (és gazdaságosabbak).

Cloud & big data

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.