Csak február óta működnek, mégis már számtalan nagy név igénybe veszi annak a startupnak a szolgáltatását, amely földrajzilag behatárolt területekről valós időben gyűjti össze a különböző közösségi csatornák nyilvános aktivitását. Ez a módszer új lehetőségekkel kecsegteti az ügyfelekkel direkt módon kommunikálni kívánó vállalkozásokat.
A hashtag nem elég
Abban semmi újdonság nincs, hogy a cégek igyekeznek begyűjteni minden, számukra releváns információt a közösségi hálózatokról. A Hyp3r csapata azt ismerte fel, hogy a felhasználók többsége nem használ a keresést segítő hashtageket, vagy éppen konkrétan nem is említi a szövegben az adott céget, amelyiknek termékéről, szolgáltatásáról éppen ír, így a bejegyzések jó része láthatatlan marad a hagyományos szűrőket használó rendszerekben. Saját mérésük szerint az idei Cannes Lions, azaz a reklámszakma legnagyobb eseménye alatt például a Twitteren és Instagramon közölt bejegyzések 42 százaléka nem tartalmazott egyetlen hashtaget sem. Pedig a közönségről mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy nem lenne az átlagnál jártasabb (és aktívabb) ebben a témában.
A Hyp3r a különböző kereshető jelek helyett a helyszínt határolja körül és az onnan származó posztokat, képeket, egyéb megjelenéseket szűri. Ezek közül aztán az ügyfél eldöntheti, hogy melyekre és milyen módon kíván direkt válaszolni. Sportesemények, koncertek, hotelek mind-mind jó terepei lehetnek az ilyen időhöz és térhez kötött monitorozásnak.
Nagy nevek a partnerek között
Az ötlet egyik első felhasználója a Disney volt, amely az egyik vidámparkjában "elhangzott" közösségi információkra volt kíváncsi. A Disney elsősége nem véletlen, hiszen a cég ígéretes technológiai ötleteket felkaroló programjából emelkedett ki a Hyp3r. Ezen kívül azonban már több amerikai baseball- és kosárlabdacsapattal, valamint a Pepsivel is üzleti kapcsolatban van a bő féléves vállalkozás.
Pokémont is segítenek találni: egy példa a kiválóan időzített, trendkövető direkt vállalati kommunikációra
Az egyik legérdekesebb ügyfél a Marriott szállodalánc, ahol láthatóan tudják, miként kell az új technológiákat kiaknázni. A cég mind a 4500 hoteljében bevezette a Hyp3r-féle monitorozást. Az így felbukkanó bejegyzések egy részénél csak tetszésnyilvánításokkal jelzik az ott tartózkodó posztolónak, hogy értékelik a megnyilvánulását, de mondjuk egy-egy születésnapi, vagy házassági évfordulós üzenetre már kézzel foghatóbb módon is reagálhatnak. Például ajándék pezsgő szervírozásával, de ha éppen nincs kihasználva, akár lakosztályba is költöztethetik a sima szobát foglaló, ünnepelni érkezett vendéget. De a legjobb példa talán a fenti képen látható, ahol a szállodai kommunikációt végző személy konkrét tippet is adott a szobájában Pokémont találó vendégnek, hogy hol kaphat el egy másik virtuális szörnyet a hotel közelében. A hatás nem maradt el.
Hullámok és kisiklások
Az ilyen jellegű, tényleg abszolút személyes kapcsolatfelvétel természetesen többszörösen kifizetődhet a vállalatok számára. Egyrészt a konkrét személy minden bizonnyal pozitív élményként raktározza el, másrészt a közösségi térben egy-egy ilyen akció többszörös hullámokat vethet. Egy frappáns válaszüzenet a Twitteren nem csak a cég csatornáján és az adott személy oldalán jelenik meg, hanem újraosztva ennél lényegesen nagyobb körhöz, akikből aztán szerencsés esetben később vásárló, ügyfél, partner is válhat.
Ugyanakkor ennek a fajta kommunikációnak megvan a kockázata is. Egyesek számára ijesztően hathat, ha mondjuk néhány perccel az után, hogy kitettek egy képet a kosárcsarnokból, hogy most hozták először meccsre a gyereket, rögtön kapnak egy gratuláló üzenetet magától a hazai csapattól. Ezt különösen azok érezhetik a személyes szférájuk megésrtésének, akik nincsenek tisztában sem azzal, hogy a különböző közésségi oldalakon mi és kiknek látható, illetve azzal sem, hogy milyen technológiai megoldások léteznek már ezek begyűjtésére.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak