Mégse érte el még csúcsát a közösségi hálózat? A tavaly év végi, csalódást keltő eredményeken korrigált Mark Zuckerberg vállalata.

A márciussal bezáródó első három hónap során a közösségi hálózatot napi rendszerességgel látogatók száma ismét emelkedést mutat. Ez az üzemeltető Meta (és részvényesei) számára mindenképp hír, főleg azok után, hogy februárban kiderült, az év végén visszaesett a felhasználószám. Amint arról mi is írtunk, az anyavállalat Meta részvényei több mint 20 százalékot estek a hír nyilvánosságra kerülését követően.

Javuló eredmények

Ebből a hullámvölgyből látszik kilábalni a Facebook 2022 első negyedében. A korábbi 1,93 milliárdos napi látogatószám ismét növekedésnek indult; ezúttal 1,96 milliárdon állt meg a számláló. Nincsen messze a 2 milliárd, gondolhatja (remélheti) a cégvezetés, de azért még tenni kell. Mindazonáltal a Wall Street becslésére rácáfolt az eredmény: a pénzpiac központjában „csak” 1,95 milliárd napi userrel számoltak.

Ez a visszapattanás meg is látszott a Meta részvényein. Szinte majdnem ugyanakkorát ugrottak (arányaiban) a vállalat papírjai, mint amekkorát estek a korábbi, rossz hírre. A tőzsdezárás utáni kereskedés során több mint 19 százalékkal nőtt az értékük, meghaladva a részvényenkénti 208 dollárt.

De nem csak a Facebookból áll a világ a Metánál, hiszen a vállalat többek között az Instagram és a WhatsApp tulajdonosa is egyben. Az összessített felhasználó szám éves szinten 6 százalékkal emelkedett, 2,87 milliárdra. A rendszeres napi felhasználók száma 2,94 milliárd lett, kicsivel elmaradva a 2,96 milliárdos becsléstől.

Kihívások

Mark Zuckerberg a jelentés kapcsán beszámolt a közösségi hálózatot üzemeltető szervezet előtt álló kihívásokról is. Az Apple – Facebookot hátrányosan érintő - magánszférát védő intézkedései, az EU-s jogi szabályozások és az orosz-ukrán háború (ahol az előbbi országban blokkolták a Facebookhoz és az Instagramhoz való hozzáférést) a legfontosabbak ezek közül.

„A kérdések, amikkel szembenézünk, nem oldhatók meg egyetlen éjszaka alatt, de mivel már korábban is kihívást jelentettek, biztos vagyok abban, hogy képesek vagyunk sikeresen átnavigálni ebben az időszakban, a jövőbe való befektetés folytatása mellett”, foglalta össze a CEO stratégiáját egy, iparági elemzőkkel folytatott megbeszélése. Elárulta, hogy a Meta már egy ideje dolgozik reklámjai jobb targetálásán, azaz hirdetőik jobb kiszolgálásán, annak ellenére, hogy az Apple kevesebb adatot enged ki a kezéből.

Emellett sem unatkozik a vállalat vezetése és fejlesztési részlege(i). A metaverzum (metaverse) virtuális valóság folyamatos jobbá tétele mellett hamarosan megnyílik a vállalat első, fizikai valójában létező boltja is, ahol VR headseteket, okosszemüvegeket és videocsevegést biztosító eszközöket fognak árulni. Minden mindennel összeér: ezek a készülékek a Meta virtuális valóságában való részvételt hivatottak elősegíteni.

És a számok?

Zuckerberg nem vár jelentős bevételt a metaverzumból ebben az évtizedben. Ezt tükrözi is a részleg eredményei: az egy évvel ezelőtti hasonló időszak 1,83 milliárd dolláros vesztesége immár közel 3 milliárd dollárra hízott. Igaz, a már említett VR kütyük még mindig nem váltak mainstreammé, így a Meta továbbra is kénytelen szinte kizárólag a Facebook/Instagram/WhatsApp generálta bevételekből élni.

Ami kevésbé jó hír, hogy – elsősorban az orosz-ukrán konfliktus miatt – ismét felhasználóiszám-visszaesés várható a második negyedévben. A bevételt erre az időszakra valahol 28 és 30 milliárd dollár közé várják, tehát bővülésre számítanak. Az első negyedévet ugyanis a Meta 27,9 milliárd dolláros bevétellel zárta, némileg alulteljesítve az elemzői 28,2 milliárd dolláros várakozásokat. Az egy részvényre jutó eredmény ugyanakkor nőtt, a várt 2,51 dollár helyett 2,72 dollár lett.

Közösség & HR

Az Apple-nél is belátták, hogy vége az eddigi világnak

A WSJ szerint eldőlt, hogy az Apple elviszi Kínából a termelésének egy jelentős részét, bár a jelenlegi gazdasági helyzetben ez rendkvül nehéz feladatnak ígérkezik.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.