Mégse érte el még csúcsát a közösségi hálózat? A tavaly év végi, csalódást keltő eredményeken korrigált Mark Zuckerberg vállalata.

A márciussal bezáródó első három hónap során a közösségi hálózatot napi rendszerességgel látogatók száma ismét emelkedést mutat. Ez az üzemeltető Meta (és részvényesei) számára mindenképp hír, főleg azok után, hogy februárban kiderült, az év végén visszaesett a felhasználószám. Amint arról mi is írtunk, az anyavállalat Meta részvényei több mint 20 százalékot estek a hír nyilvánosságra kerülését követően.

Javuló eredmények

Ebből a hullámvölgyből látszik kilábalni a Facebook 2022 első negyedében. A korábbi 1,93 milliárdos napi látogatószám ismét növekedésnek indult; ezúttal 1,96 milliárdon állt meg a számláló. Nincsen messze a 2 milliárd, gondolhatja (remélheti) a cégvezetés, de azért még tenni kell. Mindazonáltal a Wall Street becslésére rácáfolt az eredmény: a pénzpiac központjában „csak” 1,95 milliárd napi userrel számoltak.

Ez a visszapattanás meg is látszott a Meta részvényein. Szinte majdnem ugyanakkorát ugrottak (arányaiban) a vállalat papírjai, mint amekkorát estek a korábbi, rossz hírre. A tőzsdezárás utáni kereskedés során több mint 19 százalékkal nőtt az értékük, meghaladva a részvényenkénti 208 dollárt.

De nem csak a Facebookból áll a világ a Metánál, hiszen a vállalat többek között az Instagram és a WhatsApp tulajdonosa is egyben. Az összessített felhasználó szám éves szinten 6 százalékkal emelkedett, 2,87 milliárdra. A rendszeres napi felhasználók száma 2,94 milliárd lett, kicsivel elmaradva a 2,96 milliárdos becsléstől.

Kihívások

Mark Zuckerberg a jelentés kapcsán beszámolt a közösségi hálózatot üzemeltető szervezet előtt álló kihívásokról is. Az Apple – Facebookot hátrányosan érintő - magánszférát védő intézkedései, az EU-s jogi szabályozások és az orosz-ukrán háború (ahol az előbbi országban blokkolták a Facebookhoz és az Instagramhoz való hozzáférést) a legfontosabbak ezek közül.

„A kérdések, amikkel szembenézünk, nem oldhatók meg egyetlen éjszaka alatt, de mivel már korábban is kihívást jelentettek, biztos vagyok abban, hogy képesek vagyunk sikeresen átnavigálni ebben az időszakban, a jövőbe való befektetés folytatása mellett”, foglalta össze a CEO stratégiáját egy, iparági elemzőkkel folytatott megbeszélése. Elárulta, hogy a Meta már egy ideje dolgozik reklámjai jobb targetálásán, azaz hirdetőik jobb kiszolgálásán, annak ellenére, hogy az Apple kevesebb adatot enged ki a kezéből.

Emellett sem unatkozik a vállalat vezetése és fejlesztési részlege(i). A metaverzum (metaverse) virtuális valóság folyamatos jobbá tétele mellett hamarosan megnyílik a vállalat első, fizikai valójában létező boltja is, ahol VR headseteket, okosszemüvegeket és videocsevegést biztosító eszközöket fognak árulni. Minden mindennel összeér: ezek a készülékek a Meta virtuális valóságában való részvételt hivatottak elősegíteni.

És a számok?

Zuckerberg nem vár jelentős bevételt a metaverzumból ebben az évtizedben. Ezt tükrözi is a részleg eredményei: az egy évvel ezelőtti hasonló időszak 1,83 milliárd dolláros vesztesége immár közel 3 milliárd dollárra hízott. Igaz, a már említett VR kütyük még mindig nem váltak mainstreammé, így a Meta továbbra is kénytelen szinte kizárólag a Facebook/Instagram/WhatsApp generálta bevételekből élni.

Ami kevésbé jó hír, hogy – elsősorban az orosz-ukrán konfliktus miatt – ismét felhasználóiszám-visszaesés várható a második negyedévben. A bevételt erre az időszakra valahol 28 és 30 milliárd dollár közé várják, tehát bővülésre számítanak. Az első negyedévet ugyanis a Meta 27,9 milliárd dolláros bevétellel zárta, némileg alulteljesítve az elemzői 28,2 milliárd dolláros várakozásokat. Az egy részvényre jutó eredmény ugyanakkor nőtt, a várt 2,51 dollár helyett 2,72 dollár lett.

Közösség & HR

Szemüveg-csuklópánt kombóval irtja a dzsungelt a Meta a konzumer MI útjából

Mark Zuckerberg 799 dolláros mesterségesintelligencia-szemüveget és egy olyan csuklópántot is bemutatott, ami hozzá csatlakoztatva érzékeli a finom kézmozdulatokkal adott utasításokat, és szerinte nyugdíjba küldi majd a billentyűzeteket, az egereket, sőt az érintőképernyőket is.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.