Egyre több honfitársunk bátorodik fel, és már nem csak a hazai webshopokat keresik fel, hanem külföldről is mind többen vásárolnak. Többek között ez derül ki az eNET év végére időzített infografikájából.

A hazai elektronikus kereskedelem forgalmának bővülése az elmúlt időszakban folyamatosan és nagymértékben meghaladta a hagyományos kiskereskedelem teljesítményét. Ennek köszönhetően a webáruházak ma már szemmel látható szeletet hasítanak ki a teljes magyarországi tortából. A magyar volumen ettől persze globálisan még mindig eltörpül, hiszen például az idei kínai "szingli ünnep" napján 90 perc alatt akkora megrendelésállomány futott át a kereskedőkön, mint amennyit a hazai webshopok egy év alatt realizálnak.

Kalandozó magyarok

A magyar online vásárlók azonban nem állnak meg a határnál, és egyre többen merészkednek nemzetközi vízekre. A hazai piac helyzetét folyamatosan monitorozó eNET az idei kutatásainak eredményeiből készített évet lezáró infografikát, amely kifejezetten honfitársaink külföldi vásárlási kedvének változására koncentrál. 

Sok más érdekesség mellett például kiderül a számokból az, hogy a legbátrabbnak a fiatal férfiak bizonyulnak. Utóbbit viszont kicsit árnyalja, hogy a legnépszerűbb külföldi boltból beszerzett termékkört a ruházati cikkek adják, miközben az elektronikai cikkek iránti kereslett lanyhulóban van.

Összességében elmondható, hogy a hazai vásárlókon belül az elmúlt néhány év alatt jelentősen nőtt azok tábora, akik külföldről is hajlandók rendelni. Míg 2015 tavaszán a 4 millió magyar online vásárlóból csak 1,5 millióan látogattak ki nemzetközi terepre, addig idén májusi adatok szerint a 4,9 milliónyi magyar webshopoló közül 2,7 vett árut külföldről. 

Az eNET azt is vizsgálta, hol költik el leginkább pénzüket honfitársaink. Itt a trendek érdekes képet rajzolnak ki. 2016-hoz képest például csökkent az eBay szerepe (de még mindig az élen áll a maga 59 százalékos említési arányával), párhuzamosan viszont erősödött az Aliexpress (38-ról 48 százalékra), illetve rakétaszerű növekedésbe kezdett a Wish (a két évvel ezelőtti 2 százalékhoz képest idén már 45 százaléknyi válaszadó említette a mobil vásárlásra optimalizált kereskedelmi platformot).

 

Közösség & HR

Lehet, hogy éppen most tesszük tönkre a Föld mágneses mezejét

A műholdcsordákat tenyésztő űrvállalkozók eddig is sikeresen kiakasztották néhány tudományterület képviselőit, de úgy tűnik, hogy a sornak még messze nincs vége.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.