A divat világából érkező főnököt kapott a Glass csapat - a kütyüt már sportközvetítésekhez is használják.

A Google Glass már hosszú hónapok óta szerepel a híradásokban, mégis csak nagyon szűk keretek között lehet hozzájutni. A mai napig tart az úgynevezett Explorer Program, amit azóta a Google annyiban bővített ki, hogy aki az USA-ban lakik, betöltötte a18. életévét, és fel tud mutatni egy amerikai szállítási címet, az feliratkozhat a még mindig béta verzióban lévő szemüveg várólistájára. A Google ezzel párhuzamosan teljes erőbedobással reklámozza a terméket, sőt, egy marketing nagyágyút is leigazolt a termék divíziójának élére.

Marketinges vezényli a szemüveg osztályt

Jövő hétfőtől Ivy Ross látja el a Google Glass-szel összefüggő feladatok irányítását, amivel egy, a divat világából érkező szakemberrel gazdagodik a Google stábja. A Harvardot is megjárt Ross igazi marketing veterán, aki olyan cégeknél dolgozott eddig, mint a Mattel, a Gap, a Disney, a Coach, vagy legutoljára az Art.com. Ross felvételi beszélgetései során valószínűleg az is sokat nyomhatott a latban, hogy a 90-es évek elejét a kontaktlencse gyártó Bausch & Lombnál töltötte, ahol az Outlook Eyewear részleg fejlesztési alelnöke volt.

Ivy Ross

Ross feladata sokrétű és összetett lesz, mivel egy olyan, alapvetően technológiára épülő, viszont divatkiegészítőként (is) viselhető terméket kell majd eladnia, ami eddig nem is nagyon létezett. A Google már Ross nélkül is nagy erőkkel dolgozik ezen a feladaton, mivel eddig is több, sokrétű felhasználási területet talált az androidos szemüvegnek, ahol az alkalmazottak napi munkájukat próbálták megkönnyíteni a készülékkel. Ilyen volt az egyik bostoni kórház sürgősségi osztálya, hol az orvosok a Glass-nek köszönhetően sokkal gyorsabban jutottak életmentő információkhoz.

Pályatartozék lehet belőle

Ehhez hasonló, de merőben más területen is bizonyíthat a Glass, amennyiben az amerikai kosárlabda bajnokság meccsein helytáll. Az NBA-ban az Indiana Pacers játékosai már jó ideje kísérletezgetnek a szemüveggel, és az eddigi, inkább poén szintű demózás után most már a mérkőzések közvetítésében is szerepet kaphat a Google Glass. A tervek szerint a pálya szélén helyet foglaló celebek viselnék az eszközt, s így a hagyományos kameraállásokon kívül az ő szemükkel is lehetne láttatni az eseményeket.

A teszt első résztvevője a Pacers meccsein mindig jelen lévő amerikai focista, Robert Mathis, aki meghatározott pillanatokban beszáll a közvetítésbe. A Pacers technikai csapata már eddig is sokat fejlesztett a Glass-en, ami lehetővé teszi, hogy a Glass adásba kapcsolása előtt a viselője szöveges üzenetet kapjon, amiben felhívják a figyelmét arra, hogy mindjárt ő következik, esetleg instrukciókkal látják el, hogy milyen irányba nézzen, mit rögzítsen a szemüveggel.

Konzumer tech

Szemüveg-csuklópánt kombóval irtja a dzsungelt a Meta a konzumer MI útjából

Mark Zuckerberg 799 dolláros mesterségesintelligencia-szemüveget és egy olyan csuklópántot is bemutatott, ami hozzá csatlakoztatva érzékeli a finom kézmozdulatokkal adott utasításokat, és szerinte nyugdíjba küldi majd a billentyűzeteket, az egereket, sőt az érintőképernyőket is.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.