Valami van, de nem az igazi még – nagyjából így lehetne összefoglalni annak a két éve tartó kísérleti projektnek az eredményét, ami a friss hírek szerint hamarosan folytatás nélkül záródik a McDonald's bő 100 egyesült államokbeli éttermében. A gyorséttermi óriás mindezt nem verte nagy dobra, de az egységeknek küldött tájékoztató alapján a Restaurant Business részletesen beszámolt az ügyről.
A McDonald's 2022-ben fogott össze az IBM-mel és telepített mesterséges intelligencián nyugvó, hangalapú automata rendszert az autós rendelések kezelésére. Az informatikai vállalat megoldása emberi beavatkozás nélkül továbbította az ügyfelek rendelését a konyhában dolgozóknak, ami az eredeti elképzelések szerint hatékonyabb üzletmenetet eredményez. (Például azzal, hogy kevesebb humán munkaerőt kell alkalmazni.)
Vissza a múltba
Hogy pontosan mire jutottak a felek a kétéves próba során, az egyelőre nem nyilvános. Annyi bizonyos, hogy július végéig minden érintett helyen visszaáll a régi rend, azaz újra emberek kérdezgetik majd a vásárlókat, hogy mehet-e a menü nagyobb krumplival és üdítővel.
A McDonald's tájékoztató levele ugyanakkor hangsúlyozza, hogy az automatizált rendelésfelvétel koncepciójában továbbra is nagy fantáziát lát. Azt pedig év végéig döntik el, hogy konkrétan kivel és milyen formában fognak ezen az úton továbbhaladni.
Bár az IBM nyilván nem örül a fejleményeknek, a cég nem kerül parkolópályára a McDonald'snál sem, hiszen azt a levél is megerősíti, hogy a felek egy sor más területen változatlanul folytatják az együttműködést. Ráadásul a Big Blue rendelési megoldását több más gyorséttermláncnál, például a Wendy's, a Dunkin és a Taco Johns bizonyos üzleteiben is tesztelik, használják már.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak