A virtuális valóságnak a közösségi oldalon is nagy szerepe lehet a jövőben.

A Facebook eddigi evolúciója során tisztán tetten érhető volt az irány, ami a szöveges információktól vezetett a képekig, videókig. Az elmúlt évek, hónapok fejlesztései több esetben arra irányultak, hogy még látványosabb, hatásosabb képet adjon a közösségi oldal a felhasználóinak, akik a hírek szerint a jövőben a virtuális valóságban is elmerülhetnek.

El akarnak bennünket varázsolni

A hír annyira nem meglepő, hiszen a VR szemüveget fejlesztő Oculus felvásárlása óta maga Zuckerberg is többször kifejtette, hogy a virtuális valóság világa mennyire fontos a vállalat számára. A Wall Street Journal infói azonban egy kicsit más irányról számolnak be: a lap úgy tudja, hogy a Facebook egy kifejezetten mobilokra szánt, 360 fokos videókat megjelenítő alkalmazás fejlesztésébe fogott.

Egyelőre nagyon kevés részlet áll rendelkezésre, amelyek között ott van az, hogy az alkalmazás iOS-ra és Androidra egyaránt meg fog jelenni, de még az elején tartanak a munkálatok. Az app képes lesz az úgynevezett gömbpanoráma felvételek lejátszására, vagyis 360 fokos érzet speciális szemüveg nélkül fog működni.

Mindenki érdekelt: a Nokia 360 fokos videókat készítő kamerája, az OZO

Maga a műfaj már jelen van a piacon: a Google hasonló Photo Sphere Camera applikációja jó ideje elkészült, tavaly jelent meg az iOS verziója, de ezen kívül is több, kevésbé ismert alkalmazás létezik erre. Mozgóképre szintén a Google adott megoldást a Spotlight Story személyében, de ott van a Jump, ami 16 darab GoPro kamera „összefűzésével” készít látványos felvételeket. Nem csak eszköz, hanem tartalom szempontjából is van fejlődés, amit például a YouTube népszerű #360Video csatornája bizonyít.

Nagy a VR készülődés

Nagy a mozgolódás tehát, VR szemüvegeket is egyre több cég vesz fel a repertoárjába, de arra még jó ideig várni kell, hogy tömeges jelenséggé váljon. A Juniper Research becslése szerint 2020-ra 30 millió ilyen eszköz lesz a felhasználóknál, ami jelentős ugrás a 2016-ra jósolt 3 millióhoz képest, de ez is csak abban az esetben valósul meg, ha az Oculus végre tényleg piacra dobja a végleges Rift modelljét.

Amíg ez megtörténik, a Facebook tervezett alkalmazásához hasonló appok készíthetik fel a nagyközönséget arra, hogy pontosan miről is szól a VR és a 360 fokos videók világa.

Konzumer tech

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.