Az orosz keresőpiacon nagyon erős Yandex jövőre megkezdi az önvezető kisbuszok fejlesztését.

Újabb területtel bővül azon szektorok köre, ahol a Yandex nyílt versengésbe kerül a Google-lel. Az orosz cég a helyi sajátosságokat kihasználva egyelőre sikeresen védi internetes keresésben megszerzett előkelő pozícióját a hazai terepen. Pár napja pedig kiderült, hogy az önvezető autók területén sem kívánja tétlenül nézni a konkurencia törekvéseit.

Szövetségbe forrtak

A cég a teherautóiról ismert Kamazzal, a német Daimler AG-val és az orosz állam által támogatott autóipari kutatóintézettel, a NAMI-val szövetkezik azért, hogy Oroszország útjaira maguktól elboldoguló, kisméretű autóbuszokat vezényeljen a nem túl távoli jövőben. A Yandex elsősorban a számítógépes érzékelés, a mesterséges intelligencia és a beszédfelismerés területén megszerzett tapasztalatait igyekszik bedobni a közösbe, de a NAMI kutatói bázisa szintén fontos eleme a terveknek.

A korai elképzelések szerint az önvezető kisbuszok 12 utast szállíthatnak és egy feltöltéssel 200 kilométert is megtehetnek. Természetesen a Yandex az utasok szórakoztatásánál is bedobja magát, így a netes böngészés, filmnézés magától értetődően rajta lesz a kényelmi szolgáltatások listáján. A NAMI tájékoztatása szerint jövő évben kezdődhetnek a tesztek, első körben csak elkülönített, valódi forgalom nélküli területen.

Lemaradtak egy ütemmel

Az önvezető autókban egyre többen látják meg a lehetséges üzleti potenciált, így rendkívül fontossá válik, ki mikor és hol tud piaci bevezetésre alkalmas megoldást felmutatni. Ebből a szempontból az oroszok meglehetős késésben vannak, hiszen a rivális Google már régen teszteli az önvezető autóit, ráadásul két éve mindezt közutakon, valódi forgalomban. Aztán ott van az Uber, amely éppen most kezdi kipróbálni saját megoldását Pittsburgh útjain. Illetve egy kisebb vállalkozás, amely Szingapúrban már el is indította a robottaxik éles tesztjét.

A Yandexnek azonban van egy komoly ütőkártyája, ez pedig az állami háttér. A piacvédelmi törekvéseket figyelembe véve nem lennénk meglepve, ha Oroszországban a késői kezdés ellenére ez a kezdeményezés lenne a befutó. Ettől függetlenül az orosz technológiai vállalat nem szeretne megállni a határoknál, de ehhez tényleg olyasmit kell alkotniuk, ami nyílt versenyben is megállja a helyét.

Cloud & big data

Korallbébiket is terelget a gyilkos őrdrón

A Nagy-korallzátonynál járőröző RangerBot kezdetben a tengericsillagok kordában tartására figyelt. Új változata viszont gondozói szerepet is ellát.
 
A hiperkonvergens infrastruktúrák úgy biztosítják a felhő gyorsaságát és rugalmasságát, hogy a bizalmas adatokat nem kell külső szolgáltatóra bízni. A Cisco Hyperflex all-in-one megoldásába pedig már multi-cloud platformok is integrálhatók.

a melléklet támogatója a Cisco Systems

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.