A Gartner ellentétes eredményre jutott, mint a hónap elején az IDC. Szerintük csökkent az okostelefonok piaca. Az eltérés azonban elenyésző.

Más eredményre jutott a globális okostelefon-piac harmadik negyedévének elemzésében a Gartner, mint a hónap elején kiadott IDC-jelentés: míg az IDC 0,8 százalékos bővülést, a Gartner 0,4 százalékos zsugorodást mutatott ki. A vezető gyártók értékesített darabszámai is máshogy alakultak.

Pluszban a Samsung és a Huawei

A tendenciák megítélésében ugyanakkor nincs vita a konkurens piackutatók között: a Samsung, a Huawei és az Oppo pozitív, míg az Apple és a Xiaomi negatív eredménnyel zárta az év harmadik negyedét.

A Gartner szerint alapvetően az határozta meg a gyártók negyedévét, hogy a vásárlók egyre inkább a jó ár-érték arányú készülékekre hajtanak. Mint a Gartner kutatási igazgatója, Anshul Gupta fogalmazott, egyre kevesebben választják a nagyon drága és olcsó készülékeket is, helyette inkább a középkategóriában vélik megtalálni az ár és a szolgáltatások közötti egyensúlyt. A kutatási igazgató szerint az a várakozás is befolyásolja a vásárlói döntéseket, hogy világszerte gyorsan nő az 5G-os lefedettség. Ezért sokan kivárnak, és a jövő évre halasztják a vásárlásaikat.

A gyártók egyébként követik is ezt a vásárlói trendet: a Samsung, a Huawei, a Xiaomi, az Oppo és a Vivo is nagyobb hangsúlyt fektet a középkategóriás portfóliójára. A kutatás szerint a Huaweit, a Samsungot és az Oppót is ez a stratégia segítette abban, hogy a zsugorodó piacon is képesek legyenek növelni eladásaikat. Az Apple viszont nem akar felszállni erre a vonatra, ami az eladásaiban is megmutatkozott: 11 százalékkal csökkentek az értékesítései éves összevetésben.

A Huawei minden nehézsége – és a piac csökkenése – ellenére ismét nagyon nagy növekedést tudott produkálni. 13,6 millióval több készüléket szállított a harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban. Az egyetlen gyártó volt, amely két számjegyű növekedést ért el. Sikerének kulcsa azonban a kínai piac volt, ahol nem sokat számít, hogy vannak-e egy Huawei-telefonon Google-alkalmazások: a negyedév során értékesített 65,8 millió készülékből ugyanis 40,5 milliót hazai piacán adott el, amivel ott közel 15 százalékponttal növelte részesedését. (Ebből a szempontból egyáltalán nem lényegtelen, hogy Kína a világ legnagyobb nemzeti piaca, a globális okostelefon-piac közel harmadát adja.)

Ha nem is olyan gyors tempóban, mint tavaly tervezték, de egyre közelebb kerül a globális piacot vezető Samsunghoz: tavaly a harmadik negyedévben még 21,1 millió készülékkel adtak el kevesebbet, mint a dél-koreai gyártó, most viszont csak 13,2 millió volt közöttük a különbség.

 
Garnert Global Smartphone Market, 2019 Q3
Infogram


A Samsung 8 százalékhoz közelítő növekedésének kulcsa a Gartner szerint az, hogy merészen nyúlt a portfóliójához, és azzal, hogy nagyobb hangsúlyt fektetett az alap- és középkategóriára, javította versenyképességét.

Az Apple annak ellenére zárta 11 százalékos csökkenéssel a negyedévet, hogy még árat is csökkentett egyes piacokon. A nagy visszaesés azért is figyelemre méltó, mert például Kínában kifejezetten jól mentek az iPhone-ok, különösen az új modellek, az iPhone 11, 11 Pro és 11 Pro Max. (Az IDC adatai szerint a kínai piacon éves összevetésben 5,6 százalékkal növelte ottani értékesítéseit.)

A hírek szerint egyébként az Apple ismét megpróbálja szélesíteni a portfólióját – lefelé. Mint azt a Bitport is megírta A KGI Securities jól értesült elemzője, Ming-Csi Kuo azt jósolta, hogy jövő év elején az Apple piacra dobhat egy 400 dolláros készüléket, ami leginkább az iPhone 8-ra hajaz.

Mi lesz a nyerő stratégia?

A gyártók egyre inkább a telefonok olyan szolgáltatásaival versenyeznek egymással, melyek  segítik a személyre szabást a felhasználói környezetre és preferenciákra támaszkodva. Ebben nagy szerepe lesz a telefonokba integrált mesterséges intelligenciának, de a Gartner szerint a biztonság és a magánélet védelmére nyújtott garanciáknak is felértékelődnek. És persze mindezt jó ár-érték arány mellett kell majd biztosítani.

Mobilitás

Így nyomaszt majd minket a technológia 2020-ban

A CB Insights kutatása azokat a technológiai trendeket veszi sorra, amelyeket ebben az évben már nem csak elméleti lehetőségként, hanem valós tényezőként vagy problmaként kell kezelnünk.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.