A Gartner ellentétes eredményre jutott, mint a hónap elején az IDC. Szerintük csökkent az okostelefonok piaca. Az eltérés azonban elenyésző.
Hirdetés
 

Más eredményre jutott a globális okostelefon-piac harmadik negyedévének elemzésében a Gartner, mint a hónap elején kiadott IDC-jelentés: míg az IDC 0,8 százalékos bővülést, a Gartner 0,4 százalékos zsugorodást mutatott ki. A vezető gyártók értékesített darabszámai is máshogy alakultak.

Pluszban a Samsung és a Huawei

A tendenciák megítélésében ugyanakkor nincs vita a konkurens piackutatók között: a Samsung, a Huawei és az Oppo pozitív, míg az Apple és a Xiaomi negatív eredménnyel zárta az év harmadik negyedét.

A Gartner szerint alapvetően az határozta meg a gyártók negyedévét, hogy a vásárlók egyre inkább a jó ár-érték arányú készülékekre hajtanak. Mint a Gartner kutatási igazgatója, Anshul Gupta fogalmazott, egyre kevesebben választják a nagyon drága és olcsó készülékeket is, helyette inkább a középkategóriában vélik megtalálni az ár és a szolgáltatások közötti egyensúlyt. A kutatási igazgató szerint az a várakozás is befolyásolja a vásárlói döntéseket, hogy világszerte gyorsan nő az 5G-os lefedettség. Ezért sokan kivárnak, és a jövő évre halasztják a vásárlásaikat.

A gyártók egyébként követik is ezt a vásárlói trendet: a Samsung, a Huawei, a Xiaomi, az Oppo és a Vivo is nagyobb hangsúlyt fektet a középkategóriás portfóliójára. A kutatás szerint a Huaweit, a Samsungot és az Oppót is ez a stratégia segítette abban, hogy a zsugorodó piacon is képesek legyenek növelni eladásaikat. Az Apple viszont nem akar felszállni erre a vonatra, ami az eladásaiban is megmutatkozott: 11 százalékkal csökkentek az értékesítései éves összevetésben.

A Huawei minden nehézsége – és a piac csökkenése – ellenére ismét nagyon nagy növekedést tudott produkálni. 13,6 millióval több készüléket szállított a harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban. Az egyetlen gyártó volt, amely két számjegyű növekedést ért el. Sikerének kulcsa azonban a kínai piac volt, ahol nem sokat számít, hogy vannak-e egy Huawei-telefonon Google-alkalmazások: a negyedév során értékesített 65,8 millió készülékből ugyanis 40,5 milliót hazai piacán adott el, amivel ott közel 15 százalékponttal növelte részesedését. (Ebből a szempontból egyáltalán nem lényegtelen, hogy Kína a világ legnagyobb nemzeti piaca, a globális okostelefon-piac közel harmadát adja.)

Ha nem is olyan gyors tempóban, mint tavaly tervezték, de egyre közelebb kerül a globális piacot vezető Samsunghoz: tavaly a harmadik negyedévben még 21,1 millió készülékkel adtak el kevesebbet, mint a dél-koreai gyártó, most viszont csak 13,2 millió volt közöttük a különbség.

 
Garnert Global Smartphone Market, 2019 Q3
Infogram


A Samsung 8 százalékhoz közelítő növekedésének kulcsa a Gartner szerint az, hogy merészen nyúlt a portfóliójához, és azzal, hogy nagyobb hangsúlyt fektetett az alap- és középkategóriára, javította versenyképességét.

Az Apple annak ellenére zárta 11 százalékos csökkenéssel a negyedévet, hogy még árat is csökkentett egyes piacokon. A nagy visszaesés azért is figyelemre méltó, mert például Kínában kifejezetten jól mentek az iPhone-ok, különösen az új modellek, az iPhone 11, 11 Pro és 11 Pro Max. (Az IDC adatai szerint a kínai piacon éves összevetésben 5,6 százalékkal növelte ottani értékesítéseit.)

A hírek szerint egyébként az Apple ismét megpróbálja szélesíteni a portfólióját – lefelé. Mint azt a Bitport is megírta A KGI Securities jól értesült elemzője, Ming-Csi Kuo azt jósolta, hogy jövő év elején az Apple piacra dobhat egy 400 dolláros készüléket, ami leginkább az iPhone 8-ra hajaz.

Mi lesz a nyerő stratégia?

A gyártók egyre inkább a telefonok olyan szolgáltatásaival versenyeznek egymással, melyek  segítik a személyre szabást a felhasználói környezetre és preferenciákra támaszkodva. Ebben nagy szerepe lesz a telefonokba integrált mesterséges intelligenciának, de a Gartner szerint a biztonság és a magánélet védelmére nyújtott garanciáknak is felértékelődnek. És persze mindezt jó ár-érték arány mellett kell majd biztosítani.

Mobilitás

Nem övezi tapsvihar a Google alapítóinak háttérbe vonulását

Az egyik elnökjelölt már meg is üzente, hogy a címek cserélgetése nem mentesít az elszámoltatás alól, a vállalat dolgozóinak egy része pedig úgy érzi, nehéz helyzetben hagyták cserben őket.
 
PR-interjú

A digitalizáció a kezünk alá dolgozik

Néhány év alatt organikus fejlődés révén vált távközlési vállalatból infrastruktúra alapú infokommunikációs szolgáltatóvá az Invitech. A társaság bevételeinek meghatározó részét mára a vállalati szolgáltatások üzletág adja. Vezetőjével az irányváltás hátteréről és a jövő lehetőségeiről beszélgettünk.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.