Néhány napja, a texasi SXSW rendezvényen az Amazon élőben demózta Prime Air elnevezésű drónját, amely teljesen egyedül képes eljuttatni az ügyfélhez a csomag, amelyet az alig néhány perccel korábban rendelt meg. Ez és egy sor más technológiai fejlesztés első látásra jogosan táplálja a robotok elveszik a munkát típusú félelmeket. A gyakorlat azonban ennek az ellenkezőjét mutatja – állítja az amerikai vállalat alelnöke.
Százezer ellenérv
Az Amazon globális innovációért felelős vezetője igazi veteránnak számít. Paul Misener másfél évtizede dolgozik a cégnél, így jó rálátása van, hogy fejlődött házon belül az automatizálás és ennek milyen hatása volt a dolgozói állományra. A Cnet-nek adott telefonos interjújában Misener cáfolta a két dolog közötti, gyakran emlegetett negatív korrelációt.
A gyakorlat azt mutatja, hogy a folyamatosan technológiai szint és forgalom tekintetében egyaránt fejlődő Amazon egyre több és több embert alkalmaz. A jobb logisztikai megoldások, a nagyobb arányú gépesítés versenyelőnyt, jobb mozgásteret adott az Amazonnak, ami miatt nőttek az eladások, és bővíteni kellett a hagyományos munkatársi állományt is. Misener elmondása szerint csak az Egyesült Államokban százezer új dolgozót terveznek felvenni az elkövetkező másfél év során. (A cég jelenleg több mint 340 ezer embert foglalkoztat világszerte.)
Az USA egyelőre nem drónnak való vidék
Még 2013-at írtunk, amikor felröppentek az első hírek, hogy az Amazon önműködő repülő szerkezetekkel kívánja megoldani a csomagok kiszállítását. Alig két évre rá, már be is mutattak egy működő változatot, ám tavaly végül egy másik változat kapott felszállási engedélyt Angliában, hogy megkezdje az éles tesztüzemet.
Amerikában azért szorítkozik a cég mindössze PR-bemutatókra, mert a nemrégiben hozott szabályozás nem teszi lehetővé a drónok kereskedelmi célú bevetését. Misener, aki jogászként az Amazon közpolitikai területéért felelt sokáig, azonban optimista. Úgy látja, a döntéshozók előbb-utóbb megnyitják a kapukat. Addig pedig marad a tesztelés és a világ más, megengedőbb régióiban történő fokozatos bevezetés.
Hasonlóan gondolkodnak a lehetőségekről más nagyvállalatok is, hiszen a Google-től a UPS-en át az Alibabáig mindenhol javában folyik a munka, hogy sofőrök helyett maximum drónfelügyelőket kelljen alkalmazni, ha A pontból B-be kell szállítani valamit.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak