A Reuters majdnem egy hónappal ezelőtt közölt exkluzív riportot a Honor okostelefon-márka tervezett értékesítéséről, miután a hírügynökség forrásai szerint a vállalat úgy döntött, hogy a felső kategóriás Huawei készülékekre koncentrál, és megválik a fiatalabb vásárlókat célzó, olcsóbb készülékekre fókuszáló Honortól. A cég az amerikai kereskedelmi szankciók hatására lenne kénytelen megváltoztatni üzleti prioritásait, amelyek hatása alól a Honor ezzel jórészt kivonhatná magát, ebből pedig maga a márka, annak beszállító partnerei, közvetve pedig a teljes kínai elektronikai iparág is profitálhatna.
Az októberi értesülések szerint a Huawei a márkanév mellett valószínűleg a Honor kutatás-fejlesztési részlegét és a gyártáshoz kapcsolódó ellátási lánc menedzsmentjét adta volna tovább, és nagyjából 25 milliárd jüanos (körülbelül 3,7 milliárd dolláros) készpénzes ajánlatra számított az eszközökért cserébe. Ebből a Reuters legfissebb tudósítása alapján egy nagyobb szabású üzlet lesz: a Honort gyakorlatilag tokkal-vonóval adják el egy konzorciumnak, az üzlet teljes értéke pedig a 100 milliár jüanos (15,2 milliárd dolláros) tartományban mozog majd.
A sencseni kormányzat löki be az üzletet
A konzorciumot állítólag a korábban is a lehetséges vevők köztt emlegetett Digital China csoport vezeti, amely már amúgy is a Honor okostelefonok legfontosabb disztribútora, és más üzletekben, például a cloud computing területén is együttműködik a Huaweijel. A Kína legnagyobb integrált informatikai szolgáltatójának mondott vállalat banki kölcsönökből teremti elő a vételár legnagyobb részét, partnerei között pedig legalább három olyan befektetési társaság lesz majd, amelyek mögött az óriási pénzügyi és technológiai központnak számító Sencsen tartomány kormányzata áll – ezek egyenként 10-15 százalékos részesedést szereznének a Honorban.
A Reuters szerint a tranzakciót követően a Honor megtartja jelenlegi vezetőségének és 7 ezer dolgozójának legnagyobb részét, és néhány éven belül a tőzsdén is megjelenne, bár a hírügynökség értesüléseit nem erősítették meg sem a Huawei, sem a Digital China, sem a kínai állam képviselői. Maga a Honor okostelefon-márka a legutóbbi, július-szeptemberi negyedévben a Huawei 51,7 milliós okostelefonos eladásainak több mint negyedét tette ki a Canalys becslései szerint, de a cég emellett már laptopokat, táblagépeket, okostévéket és elektronikai kiegészítőket is gyárt.
A beszámoló arra is kitér, hogy a várhatóan vasárnap bejelentett megállapodás az amerikai-kínai kereskedelmi háborúval kapcsolatban is üzenetértékű: ennek alapján senki sem lát komoly esélyt rá, hogy az amerikai választások nyomán felálló új adminisztráció érdemben változtatni fog a Huawei termékeit nemzetbiztonsági kockázatnak minősítő eddigi rendelkezéseken.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak