Egy friss hazai reklámkutatás legalábbis arra jutott, hogy a netezők ezt a típusú hirdetést szeretik a legkevésbé látni a képernyőkön.

Több borítékolható megállapítás mellett néhány érdekes számot is találunk abban a hazai reprezentatív kutatásban, amelyet  a DisplayNOW hirdetési webshop publikált. A készítők összefoglalója szerint például nem szeretjük, ha lódít, ha irritálóan tolakodó, ha harsány és ha unásig ismétlődik egy internetes reklám. Szeretjük viszont a jó reklámzenét, a humort, a szép képeket és ha frappáns a sztori. Ha pedig egy online reklám szerethető, hatására többet is vásárolunk, kiváltképp a nők.

Stop, politika!

A nem túl nagy meglepetés feliratú kalapba kerülhet az az adat is, miszerint az embereket téma szerint leginkább a politikai reklámok idegesítik fel internetezés közben. Ezt a típusú tartalmat a megkérdezettek 12 százaléka említette. Az arány nem tűnik magasnak, de ha hozzátesszük, hogy a második helyezett gyógyszerreklámok 4, a "bronzérmes" női intim termékek pedig csak 3 százalékos említéssel kerültek fel a lista élére, jól kidomborodik a politikai hirdetésekkel szembeni ellenállás nagyságrendje. (Ebből a szempontból rossz hír, hogy a jövő tavaszi választásokig biztosan nem fogunk kevesebb dózist kapni ezekből.)

De még a politikusoknál is elutasítóbbak a magyar netezők az igénytelenséggel szemben. A megkérdezettek közel harmada (31%) ki nem állhatja, ha a reklám tartalma nem hihető, irritáló, negatív, ha túl harsány, agresszív, vagy éppen idegesítő a zenéje. Emellett nem szeretik a tolakodó, túl sokat ismétlődő, bugyuta reklámokat sem.

A zavaró reklámokkal szemben a legtöbb válaszadó a színvonalas, pozitív kivitelezést értékeli a legjobban egy internetes reklámban (19%). A leggyakoribb reklámelemek, melyek szerethetővé tesznek egy reklámot, a zene, a humor, a szép képek és a dinamikus tempó. Arányát tekintve a sorból a zene emelkedik ki, majd a humor, előbbi 58, míg utóbbi 22 említést kapott. Ugyancsak szeretjük, ha egy videós hirdetés sztorija frappáns, megjegyezhető.

Az 1000 válaszadó 147 olyan márkára emlékezett, amit kedvel, viszont csak 47 olyanra, aminek a hirdetése zavarta őket. Akik említettek olyan online reklámot, ami tetszett nekik, vagy egyszerűen csak fel tudtak idézni részleteket a reklámból, azok számottevően többen (36%) állítják, hogy vásároltak a reklám hatására, mint az átlag (20%).

Demográfiai változók

Természetesen az online reklám hatása más és más egyes demográfiai csoportok esetében. A nők 21 százaléka vásárolt az interneten látott hirdetés hatására, míg a férfiaknál csak 18 százalék állította ugyanezt. Különösen a 18–39 éves nők körében magas, 26 százalékos a vásárlási hajlandóság az online reklámok hatására. A nők számottevően jobban emlékeznek a reklámokban látott márkára, termékkategóriára és a konkrét részletekre. Számukra fontosabb a reklám kivitelezésének a minősége is.

Ahogy az várható, a fiatalok a legkevésbé elutasítók az online hirdetésekkel szemben, a korral pedig egyenes arányban nő a reklámkerülés. A 18–39 évesek közül csupán minden hatodik nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten kerüli az online hirdetéseket. A 40–59 éveseknél már 19 százalék ez az arány, míg a 60 év felettiek 30 százaléka elutasító az online hirdetésekkel szemben. Az idősebbek körében az online hirdetések hatékonysága is alacsonyabb: a 60 év felettieknél az átlagosnál alacsonyabb volt a hirdetések hatására történt vásárlások aránya.

Konzumer tech

Az MI általában sokba kerül. De megtérül-e?

Ellentmondásos adatok keringnek arról, hogy megtérülnek-e, és ha igen, mennyi idő alatt az MI-beruházások.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.