A kisebb hazai vállalkozások marketingtevékenységét továbbra is a Facebook dominálja, de erősen kapaszkodik az Instagram is.

Az Instagram előretörése persze nem különösebben kell hogy zavarja a Facebook alapítóját, hiszen a képekre fókuszáló közösségi hálózat szintén a Mark Zuckerberg irányította vállalatbirodalom része.

A Marketing Commando minden évben megszondázza a hazai kkv-kat az általuk aktuálisan használt marketingeszközökkel kapcsolatban. A kutatás reprezentatívnak nem tekinthető, de az idén elért 1250 megkérdezett válaszaiból így is viszonyag érdekes kép rajzolódott ki.

Egy eszköz mind fölött

A Zuckerberg-birodalom zászlóshajója immár közel egy fél évtizede kirobbanthatatlan a legnépszerűbb eszközök toplistájának éléről. Az idei adatok alapján ötből négy vállalkozás használja a Facebookot termékei népszerűsítésére, eladásösztönzésre. A második helyen a tradicionális honlap áll. Ebből az derül ki, hogy a felmérésben résztvevő cégek egyharmada egyáltalán nem él ezzel a lehetőséggel (mert például csak Facebook oldalt tart fent). Bő 50 százalékos említéssel az ajánlás futott be a harmadik leggyakrabban használt marketingeszközöknek.

 

Marketingeszközök használata hazai KKV-knál 2019. - Marketing Commando
Infogram

 

Az alsóbb traktusokban egyértelműen említést érdemel az Instagram, amely folyamatosan lépked előre a népszerűségi versenyben. Ma már majdnem minden második vállalkozás próbálkozik ezzel a közösségi csatornával, amely viszonylagos újszerűségével, relatív olcsóságával és a fiatal közönségével egyelőre nagyon vonzó tud lenni a reklámozók szemében. A Facebookhoz tartozó közösségi hálózat még a Google-t is képes volt maga mögé utasítani. 

Érdekes még, hogy évek óta most történt meg először, hogy a korábban slágernek tekinthető keresőoptimalizálás erősödni tudott, és 36 százalékos említési aránnyal a hatodik helyre fért fel. Hetedik a blog, nyolcadik az ajánlatkészítés, kilencedik a hírlevél, tizedik pedig a YouTube lett.

Az érme másik oldala

Bármennyire is uralja a mezőnyt a Facebook, az utóbbi években bevezetett, az organikus elérést durván csökkentő változtatások és a hirdetési hatékonyság romlása azért nem maradt észrevétlen. A válaszokban nem csak a drágulás, de a hitelességi problémák is visszaköszöntek. A megkérdezettek mindössze 18 százaléka tartja hitelesnek, amit a Facebookon lát, ezzel szemben a Google találataival kapcsolatban 60 százalékos a "bizalmi index".

A Marketing Commando összesítése alapján egy kkv évente átlagosan 5 millió forintot költ marketingre. Az online hirdetési költségek a válaszadók 63 százaléka szerint emelkedtek a tavalyihoz képest. A fejlesztési költségeket 60 százalék, a tartalomfejlesztési kiadásokat 37 százalék értékelte magasabbnak.

Irány a való világ!

Mivel az utóbbi években Magyarországon is egyre többen "vadásznak" digitális terepen, így ezeknek az eszközöknek a hatékonysága értelemszerűen romlik. Ezt látszanak visszaigazolni a hatékonysággal kapcsolatos válaszok. Ha nem a használt eszközök gyakorisága, hanem azok hatékonysága alapján készítünk toplistát, akkor némiképp más sorrendet és részben más csatornákat látunk.

Ennek leglátványosabb része az offline elemek megjelenése. Miközben a tíz legnépszerűbb eszköz mindegyike valamilyen online megoldás, addig a hatékonysági toplistára négy offline eszköz is fel tudott kerülni. A személyes ajánlást például a leghatékonyabb marketingmódszernek értékelték a megkérdezettek, de beverekedte magát a kapcsolatépítés, a hideghívás és a rendezvény is.

Közösség & HR

Így vettem hatezer forintért Microsoft Office-t. Ön ne vegyen

Sajnos az ajánlat mellett nem volt ott, amit a híres bűvész, Rodolfo minden trükkje előtt elsütött: „Figyeljék a kezemet, mert csalok!” Sokan bedőltek a trükknek. Girardi Kornél (IPR-Insights) írása.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.