Az amerikai kiadókat tömörítő érdekvédelmi szövetség szerint a szolgáltató csak a zenészeket akarja megrövidíteni azzal, hogy hangoskönyveket pakolt előfizetői csomagjába.

Komoly kardcsörtetésbe kezdett az Egyesült Államokban a zeneipar, amelynek hátterében természetesen a pénz áll. Pontosabban annak csökkenése. A zenei kiadókat tömörítő országos szövetség (NMPA) a felügyeleti hatóság szerepét betöltő Szövetségi Kereskedelmi Bizottsághoz (FTC) fordult panasszal [PDF], mert meglátásuk szerint a Spotify egy átlátszó manőverrel igyekszik csökkenteni azt az összeget, amelyet jogdíj címén a zeneszámok streamingeléséért fizet.

Trükkös csomagok, csomagos trükközés

A történet az USA-ban még tavaly novemberben kezdődött, amikor a svéd zenei szolgáltató az előfizetői csomag tartalmát hangoskönyvek limitált idejű lejátszásával egészítette ki. Az addig csak az Egyesült Királyságban és Ausztráliában éles rendszerben a felhasználók automatikusan hozzáférnek sok tízezer hangoskönyvhöz, amelyekből havonta 15 órányit hallgathatnak meg. És közben ugyanazt az előfizetői díjat fizetik, mint korábban.

Aztán alig néhány hónapra rá, a Spotify előállt egy külön hangoskönyvekre specializált csomaggal is. A havi 10 dollárért kínált verzióhoz nem jár semmi zenei többlet, ellenben könyveket is pont ugyanannyi ideig (15 óráig) lehet vele hallgatni, mint az akkoriban Amerikában 11 dollárért kínált prémium előfizetéssel.

A mostani beadvány közvetlen előzménye pedig az volt, hogy a Spotify szűk egy év alatt a második áremelését jelentette be az USA-ban, így az egyéni csomagok immár 12 dollárba kerülnek. Az NMPA pedig úgy gondolja, hogy ebből az emelt összegből a tagjainak nem több, hanem kevesebb fog jutni, mivel a Spotify a prémium csomaghoz önkényesen csomagolt és külön nem lemondható hangoskönyvekre hivatkozva csökkenti a kiutalt jogdíjakat.

Ellenérdekelt felek

Hogy mennyire nem babra megy a játék: az FTC mellett számos tagállam főügyészéhez is beadvánnyal forduló NMPA számításai szerint csak az új rendszer első évében 150 millió dollárral rövidítheti meg tagjait a zenei szolgáltató. A szövetség nemes egyszerűséggel "szemfényvesztésnek" nevezi a cég üzletfejlesztését, mivel a külön hangoskönyves csomagot meglátásuk szerint kizárólag azért indította a Spotify, hogy jogalapot szolgáljon a zenei jogdíjak csökkentésére.

A svéd vállalat a történtekre reagálva közölte, hogy "gyors megoldást" vár, mégpedig olyan feltételek mellett, amelyekben a kiadók és a streamingszolgáltatók "évekkel ezelőtt megállapodtak és ünnepeltek".

(Illusztráció: Spotify)

Piaci hírek

Véletlenül gyilkossággal vádolt meg egy államügyészt a mesterséges intelligencia

Az MI-vel gyártott, alacsony színvonalú híranyagok a jelek szerint még a Google "átfogó és naprakész információi" között is gond nélkül megjelenhetnek.
 
Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

ITSM a gyakorlatban

Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.