A stílusosan Level 5 névre keresztelt, önvezető technológián dolgozó divízió összesen 550 millió dollárért kerül az autógyártó óriás frissen alapított leányvállalatához.

A Toyota idén januárban hozta létre a kifejezetten jövőbemutató technológiai fejlesztésekre koncentráló leányvállalatát. A Woven Planet Group néhány hónappal később már meg is ejtette első komolyabb üzletét, ugyanis 550 millió dollárért felvásárolja a Lyft önvezető rendszereket fejlesztő részlegét.

A Level 5 ellenértékét a japánok több részletben egyenlítik ki. Első körben 200 millió dollárt fizetnek, majd a maradék 350-et öt év alatt utalják át az észak-amerikai közösségi közlekedésben domináns szereplőnek számító Lyft számlájára. Az ügyletet már az idei harmadik negyedévben szeretnék hivatalosan is lezárni, ami a Lyft esetében azt jelentheti, hogy a korábbi tervekkel ellentétben egy periódussal előbb elérhetővé válik a profitábilis működés.

Ezzel a Lyft a versenytárs Uber útját követi, és megszabadul attól az álomtól, hogy a sokkal gazdaságosabb működést biztosító önvezetést házon belül fejlessze tökélyre. Az Uber még tavaly decemberben jelentette be, hogy a többek között az Amazon által birtokolt Aurorának passzolja át az Advanced Technologies Group (ATG) részlegét. Ez mindkét közösségi közlekedésben utazó vállalat esetében könnyít a havi számlákon, ugyanakkor a partnerségeken keresztül nem mondanak le arról sem, hogy az önvezető képességekben rejlő lehetőségeket a lehető leghamarabb kihasználhassák.

Álomcsapat

A Toyota részéről kiadott sajtóközlemény szerint a Woven Planet Group csapata a Toyota Research Institute szakembergárdája mellett immár a Level 5 specialistáit is szerves részévé teheti a napi munkának. Ezzel a cég megfogalmazása szerint egy olyan, 1200 fős álomcsapat áll fel, amely a világon egyedülállóan színes összetételű, erőforrásokkal pedig megfelelően ellátott ahhoz, hogy nagy dolgokat vigyen véghez.  A jelenleg 760 munkatárssal rendelkező Woven Planet az egyesüléssel párhuzamosan Londonban és Palo Altóban is kialakít egy központot.

A japán autógyártónál messze nem ez az első akció az önvezető technológiák területén. A vállalat februárban például a már emlegetett Aurórával kötött együttműködést, amelynek keretében Toyota Sienna modelleket alakítanak át autonóm módon üzemelő automegosztós flottává.

De a Toyota amúgy is élen jár a tudományos-fantasztikum határmezsgyéjét kerülgető ötletekkel. Egy évvel ezelőtt számoltunk be például arról, hogy a cég Fuji-hegy lábánál elterülő egykori telephelyét átalakítják kísérleti okosvárossá. A Woven City elnevezésű település tulajdonképpen egy élő laboratóriumként funkcionálhat, ahol egy teljes konnektivitási ökoszisztémát szeretnének felépíteni és tesztelni a gyakorlatban.

Cloud & big data

Rasszista, gyűlölködő, Hitler-imádó posztokat tolt Musk "javított" chatbotja

A Grokot fejlesztő xAI alig győzi törölni az alig néhány nappal ezelőtt továbbfejlesztett generatív algoritmusból áradó szemetet.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.