A Starlink szerződést kötött a Deere & Co (ismertebb nevén John Deere) mezőgazdasági gépgyártóval a traktorok, kombájnok és egyéb munkagépek csatlakoztatásáról a társaság műholdas internetszolgáltatásához – számolt be róla hét eleji riportjában a The Wall Street Journal. Ez a vonatkozó közlemény alapján újabb lendületet adna a márka digitáis átalakulásának, hozzájárulva a félreeső helyeken is az ültetés vagy a betakarítás automatizálásához, és már ebben az évben elérhetővé válik az új és a meglévő John Deere gépeken az Egyesült Államokban és Brazíliában.
Utóbbi nem csak az amerikai multi egyik legnagyobb piaca, de új technológiai központját is ott építi fel egy közel 40 millió dolláros beruházás keretében. A John Deere egy ideje önvezető berendezéseken dolgozik, és a techcégek módszereit követve az adatokra építené további fejlődését, szoftverszolgáltatásokkal és előfizetéses modellekkel is növelve bevételeit. Ebben azonban komoly akadályt jelent, hogy az USA-ban a művelés alá vont földterület körülbelül 30 százaléka, míg Brazíliában 70 százaléka nem rendelkezik az ehhez szükséges internetes lefedettséggel – írja a WSJ.
Ilyen ügyfelekből lesz rendes pénzük
Az ottani ügyfelek így nem tudják teljesen átvenni a John Deere digitális mezőgazdasági technológiáit a gépek távoli felügyeletéhez vagy a talajra és a termésre vonatkozó adatok elemzéséhez, amire mostantól a Starlink jelentheti a megoldást. Egyelőre nem világos, hogy a gépeket kiszolgáló műholdas internetkapcsolat mennyibe kerülne majd a gazdáknak, de a cikkből kiderül, hogy a John Deere nyolc hónapig tesztelt különböző opciókat ügyfelei bevonásával. Az előfizetőknek olyan Starlink antennákat kell telepíteniük a vezetőfülkék tetejére, amelyeket az egyenetlen és poros terepre terveztek.
Ahogy a lap is kiemeli, a John Deere-hez hasonló korai megrendelők kulcsfontosságúak a Starlink növekedéséhez. A cég eddig közel 5300 műholdat állított pályára az előirányzott 42 ezerből, és novemberben azt közölte, hogy jelentős bevételnövekedés mellett egyensúlyba hozta az addig negatív cash flow-ját is. A SpaceX űrinternetes üzletének 2022-es bevétele elérte az 1,4 milliárd dollárt, ami jelentős fejlődés a 2021-es 222 millió dollárhoz viszonyítva, bár még messze elmarad a korábban kilátásba helyezett eredményektől. Maga a SpaceX állítólag már 175 milliárd dolláros vagy annál is magasabb értékeléssel keres magának befektetőket, a Starlinket pedig a várakozások szerint önálló cégbe szervezhetik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak