Egy friss hazai kutatás számai alapján elmondható, hogy ami a karantén idején többünknél szükségből végzett tevékenység volt, azzal a korlátozások enyhítésével sem feltétlen hagytunk fel.

A Samsung megbízásából az Impetus Research által készített, a 18 és 64 év közötti magyar lakosságra nézve reprezentatív online adatfelvétel a hazai okoseszköz-használati szokásokat mérte fel. Ennek eredményeit a tavalyi hasonló kutatás megállapításaival összevetve pedig kitűnik, milyen elemek bizonyultak tartósnak a pandémia idején felvett szokásainkból.

Ma már a megkérdezett magyarok 82 százaléka csetel rendszeresen a családjával, barátaival, közel fele (45%) néz szeretteivel közösen filmeket és sorozatokat, a kimaradókkal pedig gyakran videóhívásokban beszélik ki ezeket. A válaszadók nagyobb része (40%) megtartaná új, online szokásait.

Tele vagyunk

A kutatás készítői szerint a közösségi élet és a kapcsolattartás jelentős változáson ment keresztül az elmúlt másfél évben, a digitalizálódó társas kapcsolatok építéséhez pedig, ahogy ez már tavaly is látszott, az okoseszközök is hozzájárulhatnak. Az  okostévéket is gyártó vállalat által fémjelzett 2020-as kutatás megállapította, hogy a megkérdezettek 21 százaléka szerint az okostelevíziók segíthetik a kapcsolatok megtartását. Összesen a válaszadók 20 százaléka használta sportolás vagy tanulás közben, 4 százalék munkára, 5 százalék intézte a tévéjén a hívásokat.

Beszélgetéseink egyre inkább az online felületekre szorítkoznak, amelyek a COVID-időszakban általánossá váltak. A szöveges üzenetek kimondottan népszerűek voltak, a válaszadók fele naponta használ üzenetküldő alkalmazásokat, sokan ezeken kommunikálnak a munkatársakkal is. A megkérdezettek 34 százaléka hetente többször is indít videóhívásokat is a családjával vagy barátaival, a 18 és 34 év közötti generáció átlagosan 70 százaléka pedig a közösségi oldalak lehetőségeit is legalább ilyen gyakran használja. Ezek a beszélgetések már jellemzően okostelefonon zajlanak (72%) de vannak, akik a hívásokat is az okostelevíziók nagyobb képernyőjén indítják.

Rászoktunk a távkapcsolatra

A felmérés megállapításai alapján az elmúlt másfél évben mindenki megtalálhatta a kedvenc online platformját, amelyet a barátai is szívesen használnak, legyen az népszerű közösségi oldal, vagy éppen egy online játék csetszobája. A különböző online megoldások használata láthatóan növekedett, a fiatalok (18 és 24 év között) körében 40 százalékkal gyakrabban használt videóhívások mellett a megkérdezettek közel negyede használja többet a csetalkalmazásokat és a különböző társkeresőket, mint a vírushelyzet előtt.

Szinte minden online kapcsolattartást segítő megoldást, amit használni kezdtek, meg is kedveltek a felmérés alapján a magyarok, de akad egy kivétel. Az egy nap után törlődő képek és videók küldésére kitalált alkalmazásokat a 18-64 közötti válaszadók háromnegyede ritkán vagy soha nem használja, és 88 százalék szerint nem is valószínű, hogy a közeljövőben ez változna.

Konzumer tech

Ördögi körbe kerülhettek az MI-fejlesztők

Az MI-robbanás üzletileg egyre inkább fenntarthatatlannak tűnik, és a kritikusok szerint szükségszerű összeomláshoz vezet, mert a technológia eredményei nem támasztják majd alá az elkerülhetetlen áremeléseket.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.