Az már rég nyilvánvalóvá vált, hogy a nyomtatott sajtó megrogyasztása után a hagyományos tévétársaságokon van a sor, hogy behódoljanak a világháló jelentette médiahatalomnak. Miközben a tradicionális televíziók fokozatosan vesztenek nézettségükből és táborukból, az internetre egyre többen csatlakoznak, és ott egyre hosszabb időt töltenek videós tartalmakkal. A trendeket természetesen, ha nem is azonnal, de a hirdetői pénzek is követik. Mindezidáig azonban az arányokról, erőviszonyokról csak becsléseink lehettek, hiszen az egyik legnagyobb játékos, a Google nem közölt területre lebontott üzleti adatokat.
Ömlenek a milliárdok
A keresőóriás, pontosabban anyavállalata, az Alphabet legutóbbi pénzügyi jelentésében azonban felhagytak a titkolózással. A tavalyi utolsó negyedévben ez 4,7 milliárd dollár volt, szemben a tavalyi hasonló időszak 3,6 milliárdjával. Ez éves alapon 31 százalékos bővülést jelent. A videomegosztó hirdetési bevételeinek növekedése még szembeötlőbb, ha az éves teljesítményt nézzük. Míg 2017-ben csupán 8,2 milliárd dollárt hozott, 2018-ban már 11,2 milliárdot (37 százalék növekedés), 2019-ben pedig 15,1 milliárdot (36 százalék).
Érdemes ezeket az adatokat összevetni néhány nehézsúlyú tévés társaság reklámbevételével. Az alábbi grafikonon a három legjelentősebb amerikai hálózat legfrissebb elérhető adatait, azaz 2018-as forgalmukat hasonlíthatjuk össze a YouTube tavalyi bevételével.
Egészen döbbenetes, hogy az Egyesült Államok három legmeghatározóbb hálózatát üzemeltető társaságnak együtt sikerült annyit összeszedni tavalyelőtt, mint amennyi a YouTube-nak egy évre rá összejött. Ráadásul ahogy a fentebbi növekedési számok jelzik, a videomegosztóban még bőségesen van bővülési potenciál. Ez utóbbi pedig a legkevésbé sem igaz a videomegosztók mellett a streaming szolgáltatókkal is küzdő hagyományos tévés cégekre.
Van ott még, ahonnan ez jött
Ráadásul a YouTube nem csak reklámokból gazdagodik. Tavaly tavasztól például már nálunk is elérhető a reklámmentességet és egyéb előnyöket biztosító előfizetéses szolgáltatás. Vagy ott van a nem túl régen indított dedikált tévés csomag, amelyről Sundar Pichai vezérigazgató az elemzői konferenciahíváson csak annyit elárult, hogy a YouTube TV-nek jelenleg mintegy 2 millió előfizetője van. Ennél mélyebben azonban nem mentek bele, így tulajdonképpen most sem tudjuk, hogy mindent egybevetve mekkora forgalmat hoz a cégnek a videomegosztó platform.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak