Pár napja a Google végre konkrét számokkal állt elő arról, mennyit kaszál videomegosztó oldalával. Ez alapján pedig biztosan kijelenthető, amit eddig is tudtunk: a tévét megette az internet.

Az már rég nyilvánvalóvá vált, hogy a nyomtatott sajtó megrogyasztása után a hagyományos tévétársaságokon van a sor, hogy behódoljanak a világháló jelentette médiahatalomnak. Miközben a tradicionális televíziók fokozatosan vesztenek nézettségükből és táborukból, az internetre egyre többen csatlakoznak, és ott egyre hosszabb időt töltenek videós tartalmakkal. A trendeket természetesen, ha nem is azonnal, de a hirdetői pénzek is követik. Mindezidáig azonban az arányokról, erőviszonyokról csak becsléseink lehettek, hiszen az egyik legnagyobb játékos, a Google nem közölt területre lebontott üzleti adatokat.

Ömlenek a milliárdok

A keresőóriás, pontosabban anyavállalata, az Alphabet legutóbbi pénzügyi jelentésében azonban felhagytak a titkolózással. A tavalyi utolsó negyedévben ez 4,7 milliárd dollár volt, szemben a tavalyi hasonló időszak 3,6 milliárdjával. Ez éves alapon 31 százalékos bővülést jelent. A videomegosztó hirdetési bevételeinek növekedése még szembeötlőbb, ha az éves teljesítményt nézzük. Míg 2017-ben csupán 8,2 milliárd dollárt hozott, 2018-ban már 11,2 milliárdot (37 százalék növekedés), 2019-ben pedig 15,1 milliárdot (36 százalék).

Érdemes ezeket az adatokat összevetni néhány nehézsúlyú tévés társaság reklámbevételével. Az alábbi grafikonon a három legjelentősebb amerikai hálózat legfrissebb elérhető adatait, azaz 2018-as forgalmukat hasonlíthatjuk össze a YouTube tavalyi bevételével.

 

YouTube vs. TV
Infogram


Egészen döbbenetes, hogy az Egyesült Államok három legmeghatározóbb hálózatát üzemeltető társaságnak együtt sikerült annyit összeszedni tavalyelőtt, mint amennyi a YouTube-nak egy évre rá összejött. Ráadásul ahogy a fentebbi növekedési számok jelzik, a videomegosztóban még bőségesen van bővülési potenciál. Ez utóbbi pedig a legkevésbé sem igaz a videomegosztók mellett a streaming szolgáltatókkal is küzdő hagyományos tévés cégekre.

Van ott még, ahonnan ez jött

Ráadásul a YouTube nem csak reklámokból gazdagodik. Tavaly tavasztól például már nálunk is elérhető a reklámmentességet és egyéb előnyöket biztosító előfizetéses szolgáltatás. Vagy ott van a nem túl régen indított dedikált tévés csomag, amelyről Sundar Pichai vezérigazgató az elemzői konferenciahíváson csak annyit elárult, hogy a YouTube TV-nek jelenleg mintegy 2 millió előfizetője van. Ennél mélyebben azonban nem mentek bele, így tulajdonképpen most sem tudjuk, hogy mindent egybevetve mekkora forgalmat hoz a cégnek a videomegosztó platform.

Közösség & HR

Szabadon kipróbálható a Google legfejlettebb videógeneráló modellje

A YouTube videók millióin pallérozott Veo 3 képességeit a Google Cloud részeként mostantól bárki letesztelheti.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.