Pár napja a Google végre konkrét számokkal állt elő arról, mennyit kaszál videomegosztó oldalával. Ez alapján pedig biztosan kijelenthető, amit eddig is tudtunk: a tévét megette az internet.

Az már rég nyilvánvalóvá vált, hogy a nyomtatott sajtó megrogyasztása után a hagyományos tévétársaságokon van a sor, hogy behódoljanak a világháló jelentette médiahatalomnak. Miközben a tradicionális televíziók fokozatosan vesztenek nézettségükből és táborukból, az internetre egyre többen csatlakoznak, és ott egyre hosszabb időt töltenek videós tartalmakkal. A trendeket természetesen, ha nem is azonnal, de a hirdetői pénzek is követik. Mindezidáig azonban az arányokról, erőviszonyokról csak becsléseink lehettek, hiszen az egyik legnagyobb játékos, a Google nem közölt területre lebontott üzleti adatokat.

Ömlenek a milliárdok

A keresőóriás, pontosabban anyavállalata, az Alphabet legutóbbi pénzügyi jelentésében azonban felhagytak a titkolózással. A tavalyi utolsó negyedévben ez 4,7 milliárd dollár volt, szemben a tavalyi hasonló időszak 3,6 milliárdjával. Ez éves alapon 31 százalékos bővülést jelent. A videomegosztó hirdetési bevételeinek növekedése még szembeötlőbb, ha az éves teljesítményt nézzük. Míg 2017-ben csupán 8,2 milliárd dollárt hozott, 2018-ban már 11,2 milliárdot (37 százalék növekedés), 2019-ben pedig 15,1 milliárdot (36 százalék).

Érdemes ezeket az adatokat összevetni néhány nehézsúlyú tévés társaság reklámbevételével. Az alábbi grafikonon a három legjelentősebb amerikai hálózat legfrissebb elérhető adatait, azaz 2018-as forgalmukat hasonlíthatjuk össze a YouTube tavalyi bevételével.

 

YouTube vs. TV
Infogram


Egészen döbbenetes, hogy az Egyesült Államok három legmeghatározóbb hálózatát üzemeltető társaságnak együtt sikerült annyit összeszedni tavalyelőtt, mint amennyi a YouTube-nak egy évre rá összejött. Ráadásul ahogy a fentebbi növekedési számok jelzik, a videomegosztóban még bőségesen van bővülési potenciál. Ez utóbbi pedig a legkevésbé sem igaz a videomegosztók mellett a streaming szolgáltatókkal is küzdő hagyományos tévés cégekre.

Van ott még, ahonnan ez jött

Ráadásul a YouTube nem csak reklámokból gazdagodik. Tavaly tavasztól például már nálunk is elérhető a reklámmentességet és egyéb előnyöket biztosító előfizetéses szolgáltatás. Vagy ott van a nem túl régen indított dedikált tévés csomag, amelyről Sundar Pichai vezérigazgató az elemzői konferenciahíváson csak annyit elárult, hogy a YouTube TV-nek jelenleg mintegy 2 millió előfizetője van. Ennél mélyebben azonban nem mentek bele, így tulajdonképpen most sem tudjuk, hogy mindent egybevetve mekkora forgalmat hoz a cégnek a videomegosztó platform.

Közösség & HR

Autonóm repülő kamerát költöztet a lakásokba az Amazon

Ha minden Amazon-kütyüt beengedünk, lassan kiköltözhetünk a garázsba vagy rosszabb esetben az utcára.
 
Hirdetés

A hatásos védelemhez egy webalkalmazás-tűzfal ma már nem elég

A Proxedo API Security túllép a hagyományos webalkalmazás-tűzfalakon: hatásosan védi az API-végpontokat.

Bár a PSD2 kapcsán váltak széles körben ismertté az API-kban rejlő kockázatok, nem kell külső, harmadik fél ahhoz, hogy ezek a kockázatok testet öltsenek.

a melléklet támogatója a BalaSys

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.