A Mercedes-Benz szerdán ismertette a Google-lel tető alá hozott együttműködését a navigáció területén, amelynek eredményeként "szuperszámítógép-szerű teljesítményt" nyújtana ügyfeleinek a Teslával és a feltörekvő kínai gyártókkal folytatott versenyben. Ennek keretei között a megfelelő rendszerekkel és szenzorokkal felszerelt modellekben forgalmi információkat és automatikus útvonaltervezést biztosítana, hogy 3-as szintű autonómiamódban a sofőrök bizonyos utakon elvonhassák a figyelmüket a kormányzásról, de szükség esetén azonnal vissza tudják venni az irányítást.
A Google eszközeit más márkák, így a Renault, a Nissan, a Ford vagy a GM is beágyazták járműveikbe, de a Mercedes-Benz közleménye szerint ők lennének az első olyan autógyártó, amelyik saját márkanévvel ellátott navigációs élményt épít fel a Google Maps Platform képességeire alapozva. Ehhez hozzájárul a vállalat hamarosan megjelenő, moduláris architektúrával tervezett platformja is, ahogy a rá épülő modellekben a "hiperkijelzőnek" nevezett, új generációs infotainment rendszer az iparágban egyedülálló "digitális luxust" teremtsen a Google valós idejű és prediktív adatszolgáltatásával.
Az biztos, hogy bukni nem fognak rajta
A Reuters tudósítása alapján a Mercedes-Benz vezérigazgatója egy bevételmegosztási megállapodásról is beszámolt az Nvidiával, amely már 2020 óta a német gyártó partnere a szoftverfejlesztésben. Ennek célja, hogy csökkentse a nagy teljesítményű félvezetők kezdeti költségeit, az erős támogatással rendelkező csipek pedig lehetőséget adnak a közös bevétel maximalizálására. A hírügynökség kiemeli, hogy a tempót ebben továbbra is a Tesla diktálja, melynek úttörő szoftveres funkciói lehetővé teszik a teljesítményt, a hatótávolságot vagy az önvezetési képességeket is befolyásoló távoli frissítéseket.
A Mercedes stratégiájának is az lenne a lényege, hogy a különféle forrásokból származó programok integrálása helyett ellenőrzést szerezzen a központi szoftverek fölött, és ebbe bevonja a megfelelő partnereket. A társaság 2022-ben már több mint egymilliárd eurót hozott össze a szoftverekből, amit 2030-ig a többszörösére növelne az évtized közepén érkező MB.OS operációs rendszerrel. Ezek a tervek a teljes bevétel arányában óvatosabbnak tűnnek néhány versenytársénál, de a Mercedes vezetői szerint egyelőre senki sem tudja, hogy potenciálisan "mekkora aranybányát" próbálnak meg kiaknázni.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak