A németek stratégiai partnerséget jelentettek be a Google-lel az innováció felgyorsítására és a következő generációs vezetési élmény megteremtésére.

A Mercedes-Benz szerdán ismertette a Google-lel tető alá hozott együttműködését a navigáció területén, amelynek eredményeként "szuperszámítógép-szerű teljesítményt" nyújtana ügyfeleinek a Teslával és a feltörekvő kínai gyártókkal folytatott versenyben. Ennek keretei között a megfelelő rendszerekkel és szenzorokkal felszerelt modellekben forgalmi információkat és automatikus útvonaltervezést biztosítana, hogy 3-as szintű autonómiamódban a sofőrök bizonyos utakon elvonhassák a figyelmüket a kormányzásról, de szükség esetén azonnal vissza tudják venni az irányítást.

A Google eszközeit más márkák, így a Renault, a Nissan, a Ford vagy a GM is beágyazták járműveikbe, de a Mercedes-Benz közleménye szerint ők lennének az első olyan autógyártó, amelyik saját márkanévvel ellátott navigációs élményt épít fel a Google Maps Platform képességeire alapozva. Ehhez hozzájárul a vállalat hamarosan megjelenő, moduláris architektúrával tervezett platformja is, ahogy a rá épülő modellekben a "hiperkijelzőnek" nevezett, új generációs infotainment rendszer az iparágban egyedülálló "digitális luxust" teremtsen a Google valós idejű és prediktív adatszolgáltatásával.

Az biztos, hogy bukni nem fognak rajta

A Reuters tudósítása alapján a Mercedes-Benz vezérigazgatója egy bevételmegosztási megállapodásról is beszámolt az Nvidiával, amely már 2020 óta a német gyártó partnere a szoftverfejlesztésben. Ennek célja, hogy csökkentse a nagy teljesítményű félvezetők kezdeti költségeit, az erős támogatással rendelkező csipek pedig lehetőséget adnak a közös bevétel maximalizálására. A hírügynökség kiemeli, hogy a tempót ebben továbbra is a Tesla diktálja, melynek úttörő szoftveres funkciói lehetővé teszik a teljesítményt, a hatótávolságot vagy az önvezetési képességeket is befolyásoló távoli frissítéseket.

A Mercedes stratégiájának is az lenne a lényege, hogy a különféle forrásokból származó programok integrálása helyett ellenőrzést szerezzen a központi szoftverek fölött, és ebbe bevonja a megfelelő partnereket. A társaság 2022-ben már több mint egymilliárd eurót hozott össze a szoftverekből, amit 2030-ig a többszörösére növelne az évtized közepén érkező MB.OS operációs rendszerrel. Ezek a tervek a teljes bevétel arányában óvatosabbnak tűnnek néhány versenytársénál, de a Mercedes vezetői szerint egyelőre senki sem tudja, hogy potenciálisan "mekkora aranybányát" próbálnak meg kiaknázni.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.