Pedig az NMHH szélessávú szolgáltatásokat összehasonlító portálja, a Szélessáv.net adatai szerint egyre jobban közelít a szolgáltatások által ígért letöltési sebesség a valós sebességhez.

Bár nem szolgáltat reprezentatív adatokat, szépen mutatja a szélessávú szolgáltatások javuló minőségét a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2015-ben indított Szélessáv.net oldalának adatai. Összevetve a szolgáltatók, a technológiák és a csomagok számát a mérőhelyek számával és eloszlásával a mérési eredmények azt mutatják, hogy minden letöltési sebességtartományban markáns javulás figyelhető meg 2017-hez és 2018-hoz képest – írja a NMHH közleménye.

A 0–100 Mbit/s tartományokban a kínált letöltési sebesség 70 százalékát a mérési pontokon elvégzett mérések nagy részében el lehetett érni. Mint az NMHH június végén kiadott hálózatsemlegességi jelentése megállapítja, a 100 Mbit/s feletti tartományban már jóval kevésbé tudják biztosítani a szolgáltatók a kínált letöltési sebességeket, de az ilyen hozzáférések száma és aránya mind a mérésekkel vizsgált mintában, mind országosan jelentősen alacsonyabb, mint a 100 Mbit/s alattiaké. A hatóság szerint ebben a sebességtartományban egyébként a felhasználó számára nem feltétlenül érzékelhető, ha ennél alacsonyabb a sebesség.

Ez nem tetszik a netezőknek

Az NMHH-kutatás egy reprezentatív kutatásban azt is megvizsgálta, mire panaszkodnak a leggyakrabban a magyar netezők. Bár a több éve tartó kutatási sorozata a háztartásokban rendre magas elégedettségi szintet mér az otthoni vezetékes internet sebességével kapcsolatban, van néhány olyan terület, amellyel kapcsolatban rendre kifogások merülnek fel.

A válaszadók 58 százaléka az otthoni vezetékes internetes telefonálás, 56 százaléka a videotelefonálás, míg 52 százaléka és az online filmnézés akadozására panaszkodott. A zenehallgatás és klipnézés az otthoni vezetékes interneten kevesebb gondot okozott, de itt is viszonylag sokan számoltak be (38 százalék) rossz minőségű hangról. A kutatás rákérdezett a problémák gyakoriságára is, azt azonban csak a netezők kevesebb mint 10 százaléka állította, hogy a gondok rendszeresen jelentkeznek.

Az internetsebességgel kapcsolatos fogyasztói élményt vagy esetleges konkrétan jelzett elégedetlenséget erősen befolyásolja az internetező életkora és minden ehhez kapcsolódó jellemző – például a válaszadó gazdasági aktivitása –, állítja a kutatás. Ugyanakkor érdekes módon a használt internetes technológia vagy a fogyasztók lakhelye erre egyáltalán nincs hatással.

A problémákat legnagyobb arányban (67 százalék) a 30 évnél fiatalabb válaszadók jelezték. Szintén többségben vannak a problémákra érzékenyebb felhasználók a magas jövedelműek (63 százalék) és jó vagyoni helyzetűek (58 százalék. A legmagasabb arányban (72 százalék) egyébként tanulók és az inaktív felnőttek említették a fenti panaszokat.

 
NMHH – Internet: elégedettségi kutatás
Infogram


Ami a technikai környezete illeti, azoknak a válaszadóknak is több mint a fele (60 százalék) említette a problémákat, akik olyan háztartásban élnek, ahol legalább négy eszköz kapcsolódik a nethez wifin keresztül. Kiugróan magas, 83 százalék volt a panaszkodók aránya a telefonon (is) filmet néző internethasználók körében.

Ez utóbbival kapcsolatban az NMHH megjegyzi: a wifi használata esetében nem mindig a szolgáltató biztosította letöltési sebesség jelenti a szűk keresztmetszetet. Az érzékelt sebességet ugyanis a wifi router leterheltsége és a használt készülékek tudása is befolyásolja, függetlenül az internethálózat minőségétől és leterheltségétől. A felmérés szerint a wifivel történő netmegosztás a háztartásokon belül nagyon gyakori, csak minden nyolcadik válaszadó állította, hogy nem wifin, hanem vezetékkel kapcsolódik a netre. A wifiző válaszadók 43 százaléka viszont azt állította, hogy a routerhez legalább három készülék csatlakozik egyszerre.

Konzumer tech

Teljes szellemmódot ígér McAfee újabb vállalkozása

Az informatika botrányoktól övezett örökifjú fenegyereke ezúttal egy lekövethetetlen mobilnetes szolgáltatással igyekszik megváltani a világot.
 
Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.