Az IDC legfrissebb piackutatása alapján igencsak rossz bőrben van a tabletek szegmense. Legalábbis ami a globális eladásokat illeti, hiszen az egyre töpörödő tortából van egy-két szállító, amelyik képes egyre tekintélyesebb szeletet kihasítani.
Ki tudja, hol áll meg?
Az amerikai elemzőcég adatai szerint az áprilistól június végéig tartó periódusban 33 millió eszközt értékesítettek világszerte. Mivel tavaly ilyenkor még bőven 38 millió felett állt meg a számláló, így bátran kijelenthető, hogy a második negyedév sem a termékkategória feltámadásáról szólt.
A hagyományos (slate) táblagépek tették ki a forgalom nagyobb részét, ezekből 28,4 millió kelt el. A kiegészítővel notebookos funkciókkal is felruházható összetettebb modellek adták az eladások maradékát, amelyek most nem tudták növekedéssel segíteni a szegmenst.
Ha a gyártók szintjén vizsgáljuk az eredményeket, már sokkal színesebb képet kapunk. Az Apple nemcsak hogy meg tudta tartani piacvezető pozícióját, de minimális eladásnövekedést is képes volt felmutatni a globális recesszió közepette. Ennek köszönhetően immár a piac több mint harmadát birtokolja. Ráadásul mindezt úgy, hogy finoman szólva sem Cupertino árulja a legolcsóbb táblagépeket. Ez még annak ellenére is igaz, hogy az utóbbi időben az iPad-családban is megjelentek a kisebb, olcsóbb modellek. A darabszám szinten tartása mindössze 5 százalékos bevételkieséssel járt a vállalat legutóbbi pénzügyi jelentése szerint.
A Samsungra ugyanaz jellemző a tabletfronton, mint amilyen állapotban van a mobilos üzletág. Nagy méretéből adódóan még mindig komoly szereplőnek számít, de a friss eredmények nem túl rózsásak. A több mint 16 százalékos visszaesés nagyobb a piaci átlagnál, ami értelemszerűen romló részesedést eredményezett.
Az Apple mellett az IDC számainak a Huawei örülhetett még. A kínai gyártó ugyan még sehol sincs a két topszállítóval összehasnlítva, de a 3,4 millió eladott készülék egészséges növekedést mutat és már elég a piac több mint 10 százalékának a birtoklásához.
A maradék két nevesített szereplő közül a szintén kínai Lenovo stabil 2 millió darabos forgalmat bonyolított le, míg az Amazonnál nagyon nem jött ki a lépés. Az amerikai óriás tabletes portfóliójára harmadannyi megrendelés érkezett, mint 2017-ben ilyenkor.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak