A Baidu az idei második negyedév végén már a világ második legnagyobb szállítója volt az okos hangszórók piacán, legalábbis a darabszámot tekintve.

A Canalys nemrég közzétett statisztikája szerint 2019 második negyedévében a Baidu 4,5 millió okos hangszórót adott el, amivel a szállítások volumenét tekintve a globális második helyre tornászta fel magát az Amazon mögött. A kínai Google-nek nevezett vállalat a múlt év júniusában dobta piacra kifejezetten olcsó, 250 jüanba (nem egész 40 dollárba) kerülő modelljeit, a Xiaodu nevű MI-asszisztenseket, miközben elmeszelte több mint hétszer ennyibe kerülő, felső kategóriás termékeit. Mindezzel az előző év megfelelő időszakához képest 3700 százalékkal növelte az eladott okos hangszórók darabszámát.

A piackutató már az idei első negyedévben a harmadik legnagyobb szállító volt a világon, 2019 második felére pedig úgy fordulhatott rá, hogy megelőzte a korábbi második Google-t is – nem beszélve hazai vetélytársairól, a Xiaomiról vagy az Alibabáról. Az Amazon vezető pozíciója viszont semmilyen szempontból nincs veszélyben, figyelembe véve, hogy a teljes piac negyedén trónoló vállalat most is több mint 60 százalékkal, 6,6 millió darabra növelte eladásait 2018 második negyedévéhez viszonyítva.

A Baidu az okos otthonok felől kapaszkodna vissza

A statisztikából ugyanakkor kiderül, hogy a Baidu és a legutóbb 20 százalékos visszaesést elkönyvelő Google tevékenysége nem sok hatással van egymásra: a Baidu csak a kínai piacra szállít, ahol a Google viszont egyáltalán nincs jelen ezekkel a termékekkel. Az viszont tény, hogy a Baidu ezúttal sikeresen használta ki a kínai piac elképesztő méretét, amely – ugyancsak a darabszámot tekintve – már tavaly túlnőtte az amerikait, és az idei első negyedévben az egész világon eladott digitális asszisztensek több mint fele is Kínában talált gazdára.

A Canalys adatai egyébként nem sokkal azután láttak napvilágot, hogy a Baidu kiesett az öt legértékesebb kínai internetes vállalat elit köréből, miután a várakozásokon felüli eredményeket közlő NetEase piaci kapitalizációja túlhaladta a korábbi értékének felén vitézkedő társaságét. Ráadásul egy újabb feltörekvő vetélytárs, a ByteDance is gyorsan közelíti ezt a szintet, így lehetséges, hogy a kínai online forradalmat vezető, BAT néven emlegetett trióban (Baidu, Alibaba, Tencent) nemsokára mást jelöl majd a B betű.

Temetni ezzel szemben a Baidut sem érdemes, különösen, hogy a cég DuerOS hang alapú platformja már 400 millió okos eszközön fut, ezt a pozíciót pedig tovább erősíti a látványos felfutás az új, immár saját márkás MI-asszisztensek szegmensében. A vállalat komoly gödörbe került ugyan hirdetési bevételeinek leolvadásával, kiesett a vezető kínai e-kereskedelmi szolgáltatók közül, és májusban a legelső veszteséges pénzügyi negyedévét zárta 2005-ös tőzsdei megjelenése óta – az újbóli felzárkózásnak viszont éppen most teremti meg az alapjait.

Az amerikaiak már nem csak egy kapura játszanak

A Canalys jelentésére visszatérve, a Google éves összehasonlításban ugyan derekas visszaesését könyvelhetett el, az első negyedévhez képest azonban negyedével növelte eladásait, és az áprilistól júniusig terjedő időszakban 4,3 millió eszközt szállított, szemben a január és március közötti 3,5 millióval. A társaság okos otthonokba szánt termékportfóliója éppen egy jelentős átalakuláson ment keresztül. A Nest beolvadt a Google Home hardveres részlegébe, ahol azonban az év eleje óta önálló márkanévként fogja össze a különféle modelleket. A tavaly indított Hume Hub után 2019-ben megjelent a Nest Hub Max is, ami elvileg javíthatja a cég sokféle eszközének és szolgáltatásának átláthatóságát.

Az összeállítás arra is rámutat, hogy a nagy amerikai szállítók, vagyis az Amazon és a Google, ebben a negyedévben már az eladásaik legalább felét a nemzetközi piacokon jegyezték – az Amazon esetében ez az arány éves összehasonlításban 32-ről 50 százalékra, a Google-nél 43-ról 55 százalékra növekedett. Bár a változásban az is szerepet játszik, hogy az amerikai forgalom nem csak lassult, hanem az elmúlt 12 hónapot tekintve néhány százalékkal vissza is esett, mindkét társaság nagy erőfeszítéseket tett a fejlődés érdekében az Egyesült Államokon kívüli piacokon.

Konzumer tech

Bezúzza okostelefonos VR-szemüvegét a Google

A mobilról működtethető Daydream nem igazán érdekelte a felhasználókat, a társaság innentől a kiterjesztett valóságra és az AR alapú szolgáltatásokra koncentrál.
 
Hirdetés

A gyártóipar digitális ébredése

Hogyan teremtenek új generációs ügyfélélményt a digitális platformok?

Elméletben korlátlanok a lehetőségek a virtuális és a kiterjesztett valóság előtt, de a gyakorlatban még mindig nem találta meg a helyét a két technika. A közeljövő azonban formabontó szolgáltatásokat ígér.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.