A Baidu az idei második negyedév végén már a világ második legnagyobb szállítója volt az okos hangszórók piacán, legalábbis a darabszámot tekintve.

A Canalys nemrég közzétett statisztikája szerint 2019 második negyedévében a Baidu 4,5 millió okos hangszórót adott el, amivel a szállítások volumenét tekintve a globális második helyre tornászta fel magát az Amazon mögött. A kínai Google-nek nevezett vállalat a múlt év júniusában dobta piacra kifejezetten olcsó, 250 jüanba (nem egész 40 dollárba) kerülő modelljeit, a Xiaodu nevű MI-asszisztenseket, miközben elmeszelte több mint hétszer ennyibe kerülő, felső kategóriás termékeit. Mindezzel az előző év megfelelő időszakához képest 3700 százalékkal növelte az eladott okos hangszórók darabszámát.

A piackutató már az idei első negyedévben a harmadik legnagyobb szállító volt a világon, 2019 második felére pedig úgy fordulhatott rá, hogy megelőzte a korábbi második Google-t is – nem beszélve hazai vetélytársairól, a Xiaomiról vagy az Alibabáról. Az Amazon vezető pozíciója viszont semmilyen szempontból nincs veszélyben, figyelembe véve, hogy a teljes piac negyedén trónoló vállalat most is több mint 60 százalékkal, 6,6 millió darabra növelte eladásait 2018 második negyedévéhez viszonyítva.

A Baidu az okos otthonok felől kapaszkodna vissza

A statisztikából ugyanakkor kiderül, hogy a Baidu és a legutóbb 20 százalékos visszaesést elkönyvelő Google tevékenysége nem sok hatással van egymásra: a Baidu csak a kínai piacra szállít, ahol a Google viszont egyáltalán nincs jelen ezekkel a termékekkel. Az viszont tény, hogy a Baidu ezúttal sikeresen használta ki a kínai piac elképesztő méretét, amely – ugyancsak a darabszámot tekintve – már tavaly túlnőtte az amerikait, és az idei első negyedévben az egész világon eladott digitális asszisztensek több mint fele is Kínában talált gazdára.

A Canalys adatai egyébként nem sokkal azután láttak napvilágot, hogy a Baidu kiesett az öt legértékesebb kínai internetes vállalat elit köréből, miután a várakozásokon felüli eredményeket közlő NetEase piaci kapitalizációja túlhaladta a korábbi értékének felén vitézkedő társaságét. Ráadásul egy újabb feltörekvő vetélytárs, a ByteDance is gyorsan közelíti ezt a szintet, így lehetséges, hogy a kínai online forradalmat vezető, BAT néven emlegetett trióban (Baidu, Alibaba, Tencent) nemsokára mást jelöl majd a B betű.

Temetni ezzel szemben a Baidut sem érdemes, különösen, hogy a cég DuerOS hang alapú platformja már 400 millió okos eszközön fut, ezt a pozíciót pedig tovább erősíti a látványos felfutás az új, immár saját márkás MI-asszisztensek szegmensében. A vállalat komoly gödörbe került ugyan hirdetési bevételeinek leolvadásával, kiesett a vezető kínai e-kereskedelmi szolgáltatók közül, és májusban a legelső veszteséges pénzügyi negyedévét zárta 2005-ös tőzsdei megjelenése óta – az újbóli felzárkózásnak viszont éppen most teremti meg az alapjait.

Az amerikaiak már nem csak egy kapura játszanak

A Canalys jelentésére visszatérve, a Google éves összehasonlításban ugyan derekas visszaesését könyvelhetett el, az első negyedévhez képest azonban negyedével növelte eladásait, és az áprilistól júniusig terjedő időszakban 4,3 millió eszközt szállított, szemben a január és március közötti 3,5 millióval. A társaság okos otthonokba szánt termékportfóliója éppen egy jelentős átalakuláson ment keresztül. A Nest beolvadt a Google Home hardveres részlegébe, ahol azonban az év eleje óta önálló márkanévként fogja össze a különféle modelleket. A tavaly indított Hume Hub után 2019-ben megjelent a Nest Hub Max is, ami elvileg javíthatja a cég sokféle eszközének és szolgáltatásának átláthatóságát.

Az összeállítás arra is rámutat, hogy a nagy amerikai szállítók, vagyis az Amazon és a Google, ebben a negyedévben már az eladásaik legalább felét a nemzetközi piacokon jegyezték – az Amazon esetében ez az arány éves összehasonlításban 32-ről 50 százalékra, a Google-nél 43-ról 55 százalékra növekedett. Bár a változásban az is szerepet játszik, hogy az amerikai forgalom nem csak lassult, hanem az elmúlt 12 hónapot tekintve néhány százalékkal vissza is esett, mindkét társaság nagy erőfeszítéseket tett a fejlődés érdekében az Egyesült Államokon kívüli piacokon.

Konzumer tech

Nyílt interfészek a Nokia hálózati eszközeiben

A finn gyártó nem csak elméletben támogatja az OpenRAN kezdeményezést, a tervek szerint már idén megjelennek kínálatában a technológiát alkalmazó első hálózati termékek.
 
Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.