A Baidu az idei második negyedév végén már a világ második legnagyobb szállítója volt az okos hangszórók piacán, legalábbis a darabszámot tekintve.

A Canalys nemrég közzétett statisztikája szerint 2019 második negyedévében a Baidu 4,5 millió okos hangszórót adott el, amivel a szállítások volumenét tekintve a globális második helyre tornászta fel magát az Amazon mögött. A kínai Google-nek nevezett vállalat a múlt év júniusában dobta piacra kifejezetten olcsó, 250 jüanba (nem egész 40 dollárba) kerülő modelljeit, a Xiaodu nevű MI-asszisztenseket, miközben elmeszelte több mint hétszer ennyibe kerülő, felső kategóriás termékeit. Mindezzel az előző év megfelelő időszakához képest 3700 százalékkal növelte az eladott okos hangszórók darabszámát.

A piackutató már az idei első negyedévben a harmadik legnagyobb szállító volt a világon, 2019 második felére pedig úgy fordulhatott rá, hogy megelőzte a korábbi második Google-t is – nem beszélve hazai vetélytársairól, a Xiaomiról vagy az Alibabáról. Az Amazon vezető pozíciója viszont semmilyen szempontból nincs veszélyben, figyelembe véve, hogy a teljes piac negyedén trónoló vállalat most is több mint 60 százalékkal, 6,6 millió darabra növelte eladásait 2018 második negyedévéhez viszonyítva.

A Baidu az okos otthonok felől kapaszkodna vissza

A statisztikából ugyanakkor kiderül, hogy a Baidu és a legutóbb 20 százalékos visszaesést elkönyvelő Google tevékenysége nem sok hatással van egymásra: a Baidu csak a kínai piacra szállít, ahol a Google viszont egyáltalán nincs jelen ezekkel a termékekkel. Az viszont tény, hogy a Baidu ezúttal sikeresen használta ki a kínai piac elképesztő méretét, amely – ugyancsak a darabszámot tekintve – már tavaly túlnőtte az amerikait, és az idei első negyedévben az egész világon eladott digitális asszisztensek több mint fele is Kínában talált gazdára.

A Canalys adatai egyébként nem sokkal azután láttak napvilágot, hogy a Baidu kiesett az öt legértékesebb kínai internetes vállalat elit köréből, miután a várakozásokon felüli eredményeket közlő NetEase piaci kapitalizációja túlhaladta a korábbi értékének felén vitézkedő társaságét. Ráadásul egy újabb feltörekvő vetélytárs, a ByteDance is gyorsan közelíti ezt a szintet, így lehetséges, hogy a kínai online forradalmat vezető, BAT néven emlegetett trióban (Baidu, Alibaba, Tencent) nemsokára mást jelöl majd a B betű.

Temetni ezzel szemben a Baidut sem érdemes, különösen, hogy a cég DuerOS hang alapú platformja már 400 millió okos eszközön fut, ezt a pozíciót pedig tovább erősíti a látványos felfutás az új, immár saját márkás MI-asszisztensek szegmensében. A vállalat komoly gödörbe került ugyan hirdetési bevételeinek leolvadásával, kiesett a vezető kínai e-kereskedelmi szolgáltatók közül, és májusban a legelső veszteséges pénzügyi negyedévét zárta 2005-ös tőzsdei megjelenése óta – az újbóli felzárkózásnak viszont éppen most teremti meg az alapjait.

Az amerikaiak már nem csak egy kapura játszanak

A Canalys jelentésére visszatérve, a Google éves összehasonlításban ugyan derekas visszaesését könyvelhetett el, az első negyedévhez képest azonban negyedével növelte eladásait, és az áprilistól júniusig terjedő időszakban 4,3 millió eszközt szállított, szemben a január és március közötti 3,5 millióval. A társaság okos otthonokba szánt termékportfóliója éppen egy jelentős átalakuláson ment keresztül. A Nest beolvadt a Google Home hardveres részlegébe, ahol azonban az év eleje óta önálló márkanévként fogja össze a különféle modelleket. A tavaly indított Hume Hub után 2019-ben megjelent a Nest Hub Max is, ami elvileg javíthatja a cég sokféle eszközének és szolgáltatásának átláthatóságát.

Az összeállítás arra is rámutat, hogy a nagy amerikai szállítók, vagyis az Amazon és a Google, ebben a negyedévben már az eladásaik legalább felét a nemzetközi piacokon jegyezték – az Amazon esetében ez az arány éves összehasonlításban 32-ről 50 százalékra, a Google-nél 43-ról 55 százalékra növekedett. Bár a változásban az is szerepet játszik, hogy az amerikai forgalom nem csak lassult, hanem az elmúlt 12 hónapot tekintve néhány százalékkal vissza is esett, mindkét társaság nagy erőfeszítéseket tett a fejlődés érdekében az Egyesült Államokon kívüli piacokon.

Konzumer tech

Az Alphabetnél biztos nincs válság

Ahogy az IT szektor egészében, úgy az Alphabet alá tartozó cégeknél is sok elbocsátás történt az utóbbi időben, ám ez láthatóan nincs hatással a Google-anyavállalat bevételtermelő képességére.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.