Egy átfogó európai kutatás arra volt kíváncsi, miként változott a felhasználók értékrendjére a koronavírus-járvány és a karanténintézkedések hatására.

A Decentralizált életmód: karanténszokásokból új életforma elnevezést kapta az a Samsung által rendelt kutatási anyag, amelynek során több mint 10 ezer felhasználót faggattak arról, miként változott meg az otthoni életvitel azzal, hogy a globális járvány miatt a legtöbbeknek szokatlan korlátok között kellett élniük, dolgozniuk. Úgy tűnik, számos, lezárásokhoz köthető szokás a felhasználók életének része maradhat, nem csak a pandémia idején, de hosszabb távon is.

Szívesebben költünk kütyükre

A válaszokból kiderült, hogy az emberek többségénél felértékelődött az otthon szerepe, egyfajta biztonságos menedékként tekintünk a lakásunkra, házunkra. Ennek megfelelően az otthon fejlesztése is magasabb prioritást kapott. Ezzel kapcsolatban érdekes, hogy a megkérdezettek spórolt pénzüket sokkal nagyobb valószínűséggel költenék a megadott lehetőségek közül új technológiákra vagy otthoni okoseszközökre (38%), mint dizájner ruhadarabokra (4%) vagy kiegészítőkre (3%).

A több otthon töltött idővel nőtt a beltéri testmozgást végzők aránya is. Ennek megfelelően a megkérdezettek harmada állítja, hogy várhatóan a következő 12 hónapban vásárol egészségügyi vagy fitnesz készüléket. A tanulmányt publikáló Samsung ezzel kapcsolatban hozzáteszi, hogy aktivitásmérőinek használata 17 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest.

Személyes (virtuális) közeg

Az online felületekre való átállás a felhasználók széles körét érintő tendencia. Európa-szerte a 25-34 éves korosztály, valamint a szülők csaknem kétharmada (64%) érzi úgy, hogy a technológia megkönnyítette számukra a barátokkal és családjukkal való értékes kapcsolatok fenntartását, majdnem minden harmadik 35 éven aluli (31%) szerint pedig a technológia lehetővé tette számára, hogy a járvány alatt is randizzon. A tanulmány készítői szerint mindez azt jelenti, hogy a virtuális kapcsolatokra korántsem hideg, barátságtalan szokásként gondolnak, hanem egy olyan lehetőségként, amely fontos szerepet játszik a kapcsolatok megőrzésében és a családok összetartásában. Egyelőre semmi nem utal arra, hogy ez a szokás eltűnne az életünkből. A világjárvány idején videohívást kezdeményező európaiak 50 százaléka a jövőben is szeretné folytatni ezt szokást, akkor is, ha már az összes lezárást és korlátozást feloldottak.

Talán az online társasági életnek, vagy „virtualizálásnak”, köszönhetően a világjárvány kezdete óta tízből majdnem három (29%) videóhíváshoz nagy képernyős eszközöket használnak. A lehetőség, hogy virtuálisan is részt vehetnek egy eseményen, sokak számára növelheti a részvétel valószínűségét, legyen szó barátai összejövetelekről (53%), születésnapokról (50%) vagy munkahelyi eseményekről (41%). Érdekes adalék, hogy a megkérdezettek ilyen esetekben akkor is megfontolnák a virtuális részvételt, ha személyesen semmikép sem mennének el.

Piaci hírek

A zsarolóprogramoktól félnek a legjobban a biztonsági vezetők

A ransomware támadások mára vezető IT-biztonsági kockázattá váltak, az idén várhatóan még tovább növekszik az incidensek száma és a célpontok köre is.
 
Jó hír: ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök. Az általánossá váló távmunka még jobban ráirányította a figyelmet, hogy az adatok biztosítása nem csak a cloud szolgáltatók, hanem legalább akkora részben a megrendelők felelőssége is.
Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.