Az aktuális gazdasági környezet a hazai vállalkozásokat is komoly kihívások elé állítja, miközben a pandémia hatására kialakult hibrid munkavégzés felborította a megszokott munkafolyamatokat. A japán Kyocera megoldásaival az irodatechnika mellett már az energetika piacon is elérhető mindaz a helyben hozzáadott érték, amire szükség lehet a felmerülő problémák megoldásához.
Hirdetés
 

A teljes mértékben magyar tulajdonban lévő GLOBAL-UNION Kft. 2001 óta a Kyocera Document Solutions termékek kizárólagos hazai disztribútora. A cég hitelesen képviseli a japán gyártót, illetve a nemrég elhunyt alapító, Dr. Kazuo Inamori filozófiáját, ami megjelenik a tartós, gazdaságosan üzemeltethető, könnyen kezelhető és környezetkímélő termékekben, illetve a vállalat irányításában, a környezet és az embertársak felé mutatott tiszteletben. A vállalat tulajdonosa és egyben ügyvezetője, Juhász László a hazai piac vezető szereplőjeként segített értékelni a járvány nyomán visszavonhatatlanul megváltozott irodai igényeket, a nyomtatási szegmens átalakulását, illetve mindazokat a hardveres és szoftveres innovációkat, amelyeket ügyfeleiknek kínálnak a stabil raktárkészlet, az azonnali szállítás és szervizelés, illetve a magas hozzáadott értékkel bíró szolgáltatások mellett.

A válságnak is vannak győztesei

Az elmúlt két évben a nyomtatási iparág is jelentősen átalakult a COVID hatására, melynek közvetlen következményei szinte azonnal érezhetővé váltak. Nem túlzás kijelenteni, hogy a távmunka erőltetett ütemű bevezetése miatt a nyomtatási piac összeomlott 2020 második negyedévében, ahogy a megszokott irodai folyamatokat felborította a home office munkavégzés. Ennek megfelelően a vállalati beszerzések nagy része is a belépő szintű multifunkciós eszközökre korlátozódott, és az üzleti felhasználásra szánt gépekre csak az év második felében kezdett visszatérni a kereslet. A kapacitások visszafogása és az ellátási láncokban tapasztalható problémák innentől már a feltámadó igények kielégítésében okoztak nehézségeket, s a rendszert a mai napig terhelik a függőben lévő rendelések.
 


A Kyocera az iparág egészéhez mérten képes volt jól reagálni a gyorsan változó körülményekre, a magyar piacon pedig különösen sikeresnek bizonyultak a számítások és a raktárkészletek felhalmozására épülő stratégia. Ezzel a japán gyártó és a GLOBAL-UNION Kft. is az elmúlt két év nyertesének tekinthető, bár a piac visszavonhatatlan átalakulására nekik is reagálniuk kellett. A hibrid munkavégzés ugyanis a világjárvány lecsengésétől függetlenül meghatározó trend maradt, ami a korábbiaktól eltérő eszközöket és megoldásokat követel. A felhasználók egy jelentős része továbbra is otthonról, tűzfalon keresztül, számos biztonsági protokoll mellett csatlakozik a vállalati rendszerekhez, és egyre nagyobb arányban veszi igénybe a különféle felhőszolgáltatásokat.

Elébe mennek az új elvárásoknak

Mindehhez természetesen a gyártóknak és a szállítóknak is fel kell zárkózniuk, ami a Kyocera esetében elsősorban a szoftveres alkalmazások számának és biztonsági szintjének fejlesztését jelenti, sőt a vállalat jelentős akvizíciókon keresztül bővítette a szoftveres dokumentumkezeléshez kapcsolódó technológiai portfólióját. A munkavégzés globális transzformációjára a gyártó olyan eszközök piacra dobásával reagált, amelyek hozzájárulnak az eddig nem tapasztalt biztonsági kockázatok kezeléséhez. Ezek az adatvédelem, a gyorsaság és a rugalmasság mellett már a mesterséges intelligencia alkalmazásával biztosítanak olyan új lehetőségeket a felhasználóknak, mint például a dokumentumok kézzel írt részeinek felismerését vagy felülírását a formátumok megváltoztatása nélkül.
 


Juhász László véleménye szerint a hagyományos nyomtatás ezután sem szűnik meg, de csökken a hard copy nyomatok száma, miközben megsokszorozódik az elektronikus dokumentumok felhasználása. Mivel ezek a trendek a közeljövőben is fennmaradnak, ismét felértékelődik a Kyocera holisztikus megközelítése, amely a legmodernebb technológiákon, az ipari szakértelmen és az erős ügyfélközpontúságon alapszik. Az IDC idei beszállítói értékelésében meghatározó szereplőként hivatkozott a Kyocerára, a felhőalapú menedzselt nyomtatási szolgáltatásaira (MDS) és az elosztott munkaerő által végzett nyomtatásaira, a GLOBAL-UNION Kft. pedig idehaza is folyamatos növekedésre volt képes, piacvezetőként teljesítve az általa lefedett szegmensek jó részében.

Nem álltak meg a nyomtatásnál

A cég erre az évre már nagyjából 4 milliárd forintos nettó belföldi árbevétellel számol egy 25 fős professzionális csapattal a háta mögött. Utóbbinak köszönhető, hogy a GLOBAL-UNION Kft.-nél magas hozzáadott értékű szolgáltatások, jelentős informatikai és egyéb támogatás egészíti ki csúcsminőségű japán termékeket, ami ráadásul már nemcsak a nyomtatásban érvényesül: a cég évek óta jelen van a napenergia piacán is, miután 2019-ben a Kyocera Solar hivatalos európai és hazai disztribútorává vált. Ennek megfelelően teljes körűen támogatja az energiahatékonyság növelést célzó épületenergetikai fejlesztések megvalósítását a mérnöki felméréstől és a pályázatírástól kezdve a tervezésen és az engedélyeztetésen át, egészen a rendszertelepítésig és az utólagos karbantartásig.
 


A gyártótól közvetlenül érkező napelemekkel kapcsolatban Juhász László elmondta, hogy a GLOBAL-UNION Kft. saját ingatlanján kezdte az új technológiák bevezetését. Kétezer négyzetméter alapterületű központjának tetőfelületét szolár panelek borítják, így energiafelhasználásának költségeit nullára szorította le, jövőre pedig jelentős tárolókapacitás telepítését tervezi a kimaradások kockázatának mérséklésére. A vállalat céges járműflottájának egy része már a napenergiából nyert elektromos töltéssel üzemel, a környezeti hatások csökkentésére irányuló törekvéseire pedig jellemző, hogy ügyfeleiknél még az elhasznált festéktartályok újrahasznosítását is ingyenesen vállalja. Az üzletágban továbbra is rengeteg lehetőség rejlik, ám az biztos, hogy a nemrég bejelentett kormányzati rendelkezés némi stratégiai újratervezést követel a cégektől.

Piaci hírek

Túlkompenzáló MI-je miatt szabadkozik a Google

Úgy tűnik, az nem megoldás, ha az algoritmusok előítéletességét egy nagy adag ellenirányú lökettel próbáljuk kompenzálni.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.