A pletykák szerint egyszerre három készülék fejlesztése is folyik párhozamosan, de csak 2014-re várható a premier.
Hirdetés
 

Kicsit nem figyeltünk oda, és máris több hónap telt el a legutóbbi Amazon-mobil híresztelés óta. Ezúttal a Financial Times tetszeleg a jól értesült szerepében, olyannyira, hogy a lap forrásai még konkrét márkát is emlegetnek.

Készül a HTC-Amazon frigy?

Az, hogy az Amazon keresi a következő stratégiailag fontos hardvert, nem vitás. Eddig viszont inkább a készülék jellegéről, tudásáról, az esetlegesen felhasznált technológiákról szóltak a hírek, arról nem, hogy valamelyik ismertebb gyártó ott lenne a megállapodás küszöbén. A FT szerint a HTC lehet az Amazon partnere, akivel egyszerre három mobil tesztelése is folyik jelenleg. Ebből azonban csak egy van, amelyiknek valóban van esélye arra, hogy az elektronikus áruház saját márkás készüléke legyen.

A Financial Times értesülései szerint viszont abban nem változott a helyzet, hogy a szóban forgó mobilok (mobil) csak jövőre kerülnek a piacra. Az első idei pletyka még májusban merült föl, amikor arról lehetett hallani, hogy az Amazon speciális, 3D-s kijelzővel ellátott telefonnal rukkolna ki. Azt követően azzal kapcsolatban cikkeztek a lapok, hogy a vállalat ingyen, vagy rendkívül olcsón bocsátaná a vásárlók részére a mobilokat, ami mögött valószínűleg szintén egy komolyabb hardveres partner, vagy szolgáltató állhatott. Az Amazon azonban gyorsan lehűtötte a kedélyeket egy nyilatkozat formájában, amiben a vezetőség közölte, hogy 2013-ban biztosan nem jelentkezik telefonnal, de ha tenné, az akkor sem lenne ingyenes.

Mindenki profitálhatna belőle

A mostani híreket sem kívánták kommentálni a hírbe hozott vállalatok, az viszont beszédes, hogy cáfolat sem került ki az Amazon, illetve a HTC sajtóosztályáról. Sőt, Ben Ho, a tajvani gyártó marketing vezetője úgy nyilatkozott a Financial Times-nak, hogy mindig vizsgálják az új lehetőségeket. „Nagy erőkkel fókuszálunk a márkánk építésére, de eközben folyamatosan nyitottak vagyunk más gyártókkal, illetve szolgáltatókkal való esetleges együttműködésekre”, szól Ho nyilatkozata.

Nem véletlenül mutatkozik ennyire nyitottnak a HTC, hiszen az Amazonnal való partneri viszony minden bizonnyal sokat segítene az utóbbi időben döcögő üzleten. Az LG és a Google viszonya a Nexus 4 példáján keresztül jól mutatja, hogy mennyit jelent egy ilyen „bedolgozás”, az Amazon pedig legalább akkora erővel és potenciális vásárlói körrel bír, mint a Google. Az Kindle táblagépek már bebizonyították, hogy a cégnek van keresnivalója hardver piacon, és egy jól megválasztott mobilgyártóval képes lenne megbolygatni az erőviszonyokat. A HTC mostanra messze került a Nexus vonaltól, a Facebookkal együtt elkészített First kudarcnak bizonyult, de az Amazon mobil még összejöhet.

Mobilitás

A magyar fiataloknak bejön a mesterséges intelligencia

Egy tavaly ősszel végzett kutatás eredményei szerint a 13–16 éves fiatalok alapvetően pozitívan állnak hozzá a generatív algoritmusokhoz. A nagy többség nemcsak ismeri, de rendszeresen használja is a technológiát.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.