Az amerikai AT&T által forgalmazott HTC First nem érdekli a vásárlókat, kivonhatják a piacról.
Vegyünk egy középkategóriás, jó nevű távol-keleti gyártótól származó mobilt, lássuk el a világ legismertebb közösségi oldalának speciális szoftverével, és dobjuk piacra 100 dolláros áron USA egyik szolgáltatójánál. A recept jó, a vásárlók mégsem akarják megenni, amit a Facebook, a HTC és az AT&T kifőzött.

A vas jó, mégsem kell  Pedig egészen jól kezdődött minden, hiszen a HTC Firstről megszületett első tesztek arról számoltak be, hogy a 4,3 colos, 1280×720 képpont felbontású kijelzővel és négymagos processzorral rendelkező mobil az árhoz képest jól teljesít. és azt is előnyként jegyezték meg, hogy a  szoftver közelít egy tiszta Androidhoz, vagyis extraként kizárólag a Facebook Home szoftvert telepítették rá. Mindezzel párhuzamosan az androidos mobilokat „facebookosító” Home kikerült a Play Store-ba, ahol a letöltések száma ugyan lassan emelkedett, de a felhasználók jellemzően csak kipróbálták, majd lesújtó kritikákat és egy csillagos értékeléseket hagytak hátra az appról.

HTC First: nem ez lenne az első, akinek nem sikerül

Közel egy hónappal a HTC First exkluzív, AT&T-nél történő forgalmazásának megkezdése után az addig 100 dollárért (két éves új előfizetés mellett) kapható mobil árát levitték 0,99 centre, illetve ezzel együtt a szerződés nélküli ár 450-ről 350 USD-re csökkent. Utóbbi különösebben nem mérvadó, hiszen az Egyesült Államokban a szerződés nélküli mobilváráslás rendkívül ritka, köszönhetően annak, hogy a szolgáltatók tetemes támogatás mellett árulják a mobilokat – ezzel együtt a HTC First gyors árcsökkentése nem nevezhető mindennaposnak.

Kivonhatják a piacról  A BGR.com információi az árcsökkentés után most már arról szólnak, hogy a First sikertelensége miatt az AT&T arra készül, hogy a HTC-vel kötött szerződésben szereplő határidő lejárta után a megmaradó készletet visszaszállítja a tajvaniaknak, és befejezi a mobil árusítását. Arról nincsenek pontos információk, hogy mennyi maradt meg, vagy eddig mennyi kelt el a mobilból, a BGR.com AT&T-közeli forrása viszont úgy tudja, hogy az 1 dolláros akciót követő hétvégén mindössze 15 ezer darabot adtak el országszerte a „Facebook mobilból”, ami ilyen ár mellett és a piac nagyságát ismerve csapnivaló teljesítmény.

Az AT&T a HTC One-t és a Galaxy S4-et is akciózza, de 200-300 dollárért

Persze egyszerű lenne mindent a mobilra kenni, ám a teljes képhez az is hozzátartozik, hogy az AT&T értékesítői állítólag nem szívesen ajánlják a vásárlóknak a HTC készülékét, helyette inkább az iPhone és a Samsung vadonatúj Galaxy S4-es modellje van középpontban, ami szintén nem kedvez az eladásoknak. 

A HTC nem először szalad bele ilyen fiaskóba. Az eset kísértetiesen hasonlít a HTC szintén közösségre hangolt mobiljával történtekre. A 2011-ben piacra dobott Chacha szintén gyengén szerepelt, de a BGR értesülései szerint akkoriban jobb eredmények születtek, mint most a First esetében. Az AT&T a híroldal megkeresésére reagálva annyit közölt, hogy „Ahogy korábban is említettük, rendszeresen alkalmazunk árleszállításokat, a jövőbeli tervekről pedig egyelőre nem döntöttünk.”

Mindent ellep a Facebook Androidon 
Eddig katasztrofálisan teljesít a Facebok Home
Mobilban erősödött a Facebook 

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.