Sok amerikainak még mindig a Facebook a legfontosabb hírforrás, de ez a szerepe jelentősen csökkent a 2020-as helyzethez képest.

A Pew Research Center friss kutatása szerint szerint 2020 óta közel duplázódott azoknak a felnőtt TikTok-felhasználóknak az aránya, akik napi hírforrásukként is a platformot használják.

Az az évek óta tartó trend is gyorsult, hogy a közönség elfordul a hagyományos tartalomforrásoktól, és inkább a digitális csatornákon keresztül tájékozódik. Az amerikai felnőttek (18+) a három évvel ezelőtti állapothoz képest is látványosan elfordultak a televíziótól mint hírforrástól. Manapság több mint kétszer nagyobb azok aránya, akik szívesebben kapnak híreket digitális eszközökön (a mintában 58 százalék), mint televízión keresztül (27 százalék).

Úgy tűnik azonban, hogy a rádiónak és a nyomtatott sajtónak kialakult egy stabil közönsége, tekintve, hogy a felnőtt hírfogyasztóknak a két médiummal kapcsolatos preferenciája nem mutatott elmozdulást 2020-hoz képest: előbbi a minta 6, utóbbi 5 százalékának jelenti az elsődleges hírforrását.

A megkérdezettek fele mondta azt, hogy több-kevesebb rendszerességgel (néha vagy gyakran) fogyaszt híreket közösségi platformon, és csak harmaduk (31 százalék) válaszolta, hogy a social media egyáltalán nem játszik szerepet a hírfogyasztásában.

A platformok súlyát nézve továbbra is a Facebook a legjelentősebb hírforrás (az amerikai felnőttek 30 százalék jut hírekhez a platformon keresztül). Valamivel kisebb a súlya a YouTube-nak (26 százalék). A többi oldal platform súlya jóval kisebb. Ami talán feltűnő, hogy az X-et (Twitter) 12 százalék, az egyik legadekvátabb platformot, a Redditet pedig mindössze 8 százalék jelölte meg. Az X alacsony súlya azért is különösen érdekes, mert az oldal ismertsége nagyon magas: tízből hét amerikai felnőtt állította, hogy látott/hallott valamit arról, hogy a Twittert átnevezték X-re – pedig az átnevezési procedúra csak áprilisban indult.

De a jelenlegi állapotnál is izgalmasabb, hogy milyen változások zajlanak a hírfogyasztási szokásokban. Miközben a legtöbb platform felhasználói között csökkent azok aránya, akik adott platform segítségével tájékozódnak a napi eseményekről, a tiktokozók látványosan rákaptak a hírolvasásra: 2020-ban még csak minden ötödik TikTok-felhasználó keresett híreket, arányuk most már 43 százalék. Hasonló trend figyelhető meg, bár enyhébb kiadásban, a LinkedIn-, a Twitch- és a Nextdoor-felhasználók körében is (lásd az alábbi grafikont).
 

A rendszeres hírfogyasztók aránya adott platform felhasználói között (forrás: Pew Research Center)


A TikTok más szempontból is erősödött: a 30 év alatti felnőttek 33 százaléka rendszeresen átgörgeti hírekért, ami 255 százalékos növekedés 2020-as adatokhoz képest. Ebben szerepet játszhat az is, hogy már nem csak a legfiatalabb generáció körében népszerű a platform. Súlya minden korcsoportban megfigyelhető: a felhasználók 32 százalékát adja a 18-29 éves korosztály, 15 százaléka pedig a 30-49 év közöttiek.

Bár a hírfogyasztásban nagyon sokat számítanak a helyi sajátosságok (pl. az, hogy Európában az X/Twitter súlya kicsi, a LinkedIn pedig hírforrásként periférikus szerepet tölt be), bizonyos amerikai trendek globálisan is érvényesülnek. Az például globális probléma, hogy a tartalmakat előállító kiadók és a közösségi platformok közötti huzakodás, tudniillik hogy ki fizessen kinek, és ki profitál abból, hogy a közösségi oldalakon is megjelennek azok a tartalmak, amikért a kiadók jellemzően súlyos pénzeket fizetnek ki.

Közösség & HR

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.