A fizikai boltok tulajdonosai régóta szenvednek az internet hozta szabadságtól. A vásárlók egyre kényelmesebbek, ráadásul az online áruházak a kisebb költségek miatt sokkal kedvezőbb áron kínálhatják a termékeket. Az információtechnológia fejlődése alaposan megtépázta az egyik nagy multú játékáruházláncot is, a Toys "R" Us négy éve képtelen profitot termelni, néhány hete pedig csődvédelem alá menekült, hogy rendezni tudja sorait.
Mindenütt jó, de legjobb a játékboltban?
A válságból való kilábalás egyik lehetséges eszköze lehet a cég frissen bejelentett kezdeményezése, miszerint üzleteiben kiterjesztett valósággal operáló mobil alkalmazással szórakozhatnak a vásárlók, pontosabban a pénztárcát hordozó szülőkkel betérő gyerekek.
A mobil játékot a boltokban elhelyezett csillagokat megkeresve lehet aktiválni, és többek között kosárlabdázni lehet vele akár egymás ellen is. Az appot használókat a cég kabalaállata, Geoffrey, a zsiráf instruálja és kalauzolja, akit egyébként digitális plüssállat formában "haza is vihetnek" a gyerekek.
Az Egyesült Államokban hetven éve alapított Toys "R" Us nagyágrendileg 800 boltot üzemeltet Észak-Amerikában, és kábé ugyanennyit világszerte. A hírek szerint első körben 23 amerikai üzletben indul be a virtuális szórakoztatás, de pár héten belül országos lefedettséget ígérnek.
Ennyi kevés lesz
Az ifjú vásárlók helyhez kötött elkápráztatása mögött egészen egyértelmű üzleti cél rajzolódik ki. Ha a gyerekeknek bejön ez a fajta élmény, akkor erős nyomásgyakorlást képesek otthon kifejteni, ami újbóli látogatásban és minden bizonnyal újabb vásárlásban csúcsosodik ki.
Az ötlet azonban önmagában valószínűleg édeskevés lesz, hiszen a technológia fejlődése így is a fizikai boltok ellen dolgozik. A vásárlók egyre kényelmesebbé válnak, miközben a webshopok egyre gyorsabb és olcsóbb, nem ritkán ingyenes kiszállítási módokkal kényeztetik el őket. Csak azért, mert a csemete rágja a fülét a szülőnek, még nem biztos, hogy az sietve cipőt és kabátot húz, inkább leszereli egy otthonról is beszerezhető valamivel.
Szintén kérdéses, hogy magukat a gyerekeket mennyire érdekli majd az alkalmazás, hiszen a mobiltelefonnal a kezében született korosztály bőven találhat magának ilyen szűk korlátokkal nem rendelkező, de legalább ennyire szórakoztató játékot.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak