A játékot fejlesztő Electronic Arts rendszeréből a támadóknak ezen felül sikerült a Frostbite fejlesztői motor kódját is meglovasítani. A tételek már megvehetők az internet sötétebbik felén.

780 gigabájtnyi adatcsomag tűnt fel eladásra különböző hekkerfórumokon. Az illegális árut az Electronics Arts (EA) rendszeréből töltötték le ismeretlenek, akiknek sikerült a játékfejlesztői piac egyik meghatározó szereplőjét kompromittálni.

Az információk szerint az eltulajdonított adatok között van több játék, így például a FIFA 21 forráskódja, valamint az online meccsszervezésért felelős szerver kódsorai. A hekkerek ezen felül megszerezték a cég által használt fejlesztői motor, a Frostbite forráskódját és egyéb kiegészítő eszközeit is. Utóbbit a focis program mellett bevetették a szintén komoly népszerűségnek örvendő Battlefield készítésénél, illetve több Star Wars világába ültetett címnél.

Az EA mindeközben megerősítette az adatbiztonsági incidens tényét, és azt is, hogy valóban a fórumokon kínált tételek kerültek illetéktelen kezekbe. Ugyanakkor a vállalat hangsúlyozta, hogy a támadók semmiféle felhasználói adathoz, érzékeny személyes információhoz nem fértek hozzá. Az akciót követően a cég értesítette és együttműködik a hatóságokkal, valamint biztonsagi szakértők bevonásával igyekeznek segíteni a nyomozást. Az EA sajtóközleménye arra is kitér, hogy megerősítették az informatikai rendszereik védelmét, ami a mostani ügyön már természetesen nem segít, de a jövőre nézve hasznosnak bizonyulhat.

A vállalat egyébként úgy gondolja, az eset nem befolyásolja sem a játékaik használatát, sem a cég üzletmenetét. Való igaz, hiába rejt rengeteg értékes információt a kiszivárgott csomag, az igen valószerűtlen, hogy mindezt bármelyik komolyan vehető versenytárs megpróbálná a maga javára felhasználni.

Ez nem játék

A játékipar az utóbbi években egyre komolyabb szeletét adja a szórakoztató szektornak, a terület térnyerését pedig csak tovább erősítették a koronavírus miatt világszerte elrendelt korlátozó intézkedések. Ezzel párhuzamosan viszont a játékok fejlesztői, kiadói is egyre értékesebb célpontnak minősülnek az internetes bűnözők szemében. 

Csak a közelmúltból két komolyabb ügyet is lehet említeni. Tavaly novemberben a Street Fighter és Resident Evil játékairól ismert Capcom vált zsarolóvírusos támadás áldozatává, amelynek folyományaként a vállalat belső üzleti adatai mellett több százezer ember személyes információi kerültek illetéktelenekhez.

A lengyel CD Projekt idén nem csak a régóta várt Cyberpunk félresikerült kiadásával hívta fel magára a figyelmet, hanem egy februári, szintén ransomware-es biztonsági incidenssel is. Hasonlóan az EA esetéhez, ennél az akciónál is különböző játékok forráskódját sikerült a hekkereknek letölteni. Nem megerősített hírek szerint ezt a csomagot végül több mint 7 millió dollárért el is passzolták a támadók.

Biztonság

Valami nagyon félrement rovat: ha nem mosolyogsz, nem is nyomtathatsz

A Canon egyik irodai megoldása egészen sajátos módon próbál jó munkehelyi hangulatot teremteni, ami pont az ilyen ötletek miatt lesz egyre nehezebb dolog.
 
A technológia jó védelmet nyújt – ha a felhasználó is betartja a játékszabályokat.

a melléklet támogatója az Invitech

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.