A játékot fejlesztő Electronic Arts rendszeréből a támadóknak ezen felül sikerült a Frostbite fejlesztői motor kódját is meglovasítani. A tételek már megvehetők az internet sötétebbik felén.

780 gigabájtnyi adatcsomag tűnt fel eladásra különböző hekkerfórumokon. Az illegális árut az Electronics Arts (EA) rendszeréből töltötték le ismeretlenek, akiknek sikerült a játékfejlesztői piac egyik meghatározó szereplőjét kompromittálni.

Az információk szerint az eltulajdonított adatok között van több játék, így például a FIFA 21 forráskódja, valamint az online meccsszervezésért felelős szerver kódsorai. A hekkerek ezen felül megszerezték a cég által használt fejlesztői motor, a Frostbite forráskódját és egyéb kiegészítő eszközeit is. Utóbbit a focis program mellett bevetették a szintén komoly népszerűségnek örvendő Battlefield készítésénél, illetve több Star Wars világába ültetett címnél.

Az EA mindeközben megerősítette az adatbiztonsági incidens tényét, és azt is, hogy valóban a fórumokon kínált tételek kerültek illetéktelen kezekbe. Ugyanakkor a vállalat hangsúlyozta, hogy a támadók semmiféle felhasználói adathoz, érzékeny személyes információhoz nem fértek hozzá. Az akciót követően a cég értesítette és együttműködik a hatóságokkal, valamint biztonsagi szakértők bevonásával igyekeznek segíteni a nyomozást. Az EA sajtóközleménye arra is kitér, hogy megerősítették az informatikai rendszereik védelmét, ami a mostani ügyön már természetesen nem segít, de a jövőre nézve hasznosnak bizonyulhat.

A vállalat egyébként úgy gondolja, az eset nem befolyásolja sem a játékaik használatát, sem a cég üzletmenetét. Való igaz, hiába rejt rengeteg értékes információt a kiszivárgott csomag, az igen valószerűtlen, hogy mindezt bármelyik komolyan vehető versenytárs megpróbálná a maga javára felhasználni.

Ez nem játék

A játékipar az utóbbi években egyre komolyabb szeletét adja a szórakoztató szektornak, a terület térnyerését pedig csak tovább erősítették a koronavírus miatt világszerte elrendelt korlátozó intézkedések. Ezzel párhuzamosan viszont a játékok fejlesztői, kiadói is egyre értékesebb célpontnak minősülnek az internetes bűnözők szemében. 

Csak a közelmúltból két komolyabb ügyet is lehet említeni. Tavaly novemberben a Street Fighter és Resident Evil játékairól ismert Capcom vált zsarolóvírusos támadás áldozatává, amelynek folyományaként a vállalat belső üzleti adatai mellett több százezer ember személyes információi kerültek illetéktelenekhez.

A lengyel CD Projekt idén nem csak a régóta várt Cyberpunk félresikerült kiadásával hívta fel magára a figyelmet, hanem egy februári, szintén ransomware-es biztonsági incidenssel is. Hasonlóan az EA esetéhez, ennél az akciónál is különböző játékok forráskódját sikerült a hekkereknek letölteni. Nem megerősített hírek szerint ezt a csomagot végül több mint 7 millió dollárért el is passzolták a támadók.

Biztonság

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.