A számtalan elektronikai terméket vagy éppen autókat érintő idei csiphiány természetesen masszív problémát jelent a személyi számítógépek forgalmazásánál is. Ugyanakkor még ezzel a teherrel együtt is igen dinamikus bővülés elé néz az utóbbi szektor - legalábbis pillanatnyilag ezt látja üveggömbjében az IDC.
Egy jó évnél jobb a még jobb
Az amerikai piackutató témában kiadott jelentése szerint idén 18,1 százalékos lehet a növekedési ráta. Ezt az erős teljesítményt méginkább felértékeli, hogy 2020-ban sem döcögött a szekér. Különösen az év második felében nem, így jöhetett össze a szektor szereplőinél az átlag bő 13 százalékos ugrás az eladott mennyiségben.
PC-eladások alakulása szegmensek szerint (forrás: IDC)
Az idénre várt 357 millió darabos forgalom ugyanakkor egy jó ideig nem lesz megdöntve, mivel az IDC jövőre már szűk 3 százalékos visszaeséssel számol. Onnantól kezdve, az előttünk álló, egyfajta konszolidációs periódusnak tekinthető években nagyon kis mozgást valószínűsítenek a szakértők. Csak 2025-re várható, hogy ismét összejön a 350 millió éves eladási mennyiség.
Vennék, ha lenne
Vásárlói körök szerinti bontásban egyelőre mind a három fő csoport, a konzumer szektor, az oktatási szegmens és a vállalatok esetében is komoly tartalékok vannak, mivel a kereslet meghaladja az ellátási lánc képességeit. Hosszabb távon ugyanakkor az otthoni fogyasztókban bízhatnak a legjobban a gyártók, mivel náluk az utóbbi időben különösen kitűnt, hogy a korábbinál komolyabb szintű termékekben gondolkodnak.
Utóbbi egyértelműen a koronavírus okozta lezárások miatt alakulhatott ki, mivel más lehetőség hiányában sokan elkezdtek többet játszani a gépükön. A PC-s videójátékok viszont jellemzően annál élvezhetőbbek, minél erősebb konfiguráció szolgálja ki a programot, az emberek egy része pedig az elmúlt időszak tapasztalatai alapján hajlandó minderre extrán áldozni.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak