A PwC Magyarország által közölt felmérés szerint a magyar piacon működő online kereskedők toplistáját két cseh hátterű vállalkozás, az Alza.hu és a Kifli.hu vezeti.

Tegnap egy sajtóesemény keretében hozták nyilvánosságra a korábbi években hagyományosan a GKID által publikált hazai e-kereskedelmi toplista legfrissebb, tavalyi évre vonatkozó jelentését. A felmérés viszont ezúttal már a PwC Magyarország égisze alatt jelent meg, hiszen utóbbi tavaly ősszel felvásárolta a kutatócéget.

A 2024-es online kiskereskedelmi forgalom alapján Magyarország legnagyobb webáruháza a cseh Alza.hu, mely az eddigi éllovas eMAG-tól vette át az első helyet. Piacvezető szerepét az is jól mutatja, hogy a top 15-ön belüli legnagyobb éves forgalomnövekedés, valamint a mostani mezőny mindhárom rangsorát tekintve a legnagyobb százalékos és nominális tranzakciónövekedés is az Alzához köthető.

A második legnagyobb online forgalmú kereskedő a szintén cseh anyacéggel rendelkező Kifli.hu lett, míg a harmadik helyet a MediaMarkt szerezte meg. A 15-ös listán csak az alsó traktusokban találni új szereplőket: a BestByte (11. hely) és a Rossmann (14. hely) tudott felkerülni.

 

(forrás: PwC Magyarország)

 

A magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma bruttó 463,1 milliárd forint volt 2024-ben, ami 12,4 százalékos bővülés az idei listán szereplő kereskedők 2023-as eredményeihez képest. Ezzel az eredménnyel a top 15 súlya a belföldi e-kereskedelmi piacból 29 százalékot tesz ki, a teljesített rendelések tekintetében pedig 34 százalékos növekedést értek el együtt.ű

Nagy nyertesek és nagy vesztesek

A top 15-ből tizenegy e-kereskedő forgalma nőtt 2024-ben, átlagosan csaknem 25 százalékkal. Ez 2,5-szerese a teljes belföldi e-kereskedelmi piac növekedési ütemének, mely a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása alapján 9,7 százalék volt ebben az időszakban. Az átlagon felüli növekedések mellett a visszaesések is jelentősebbek voltak a top 15-ben, ugyanis négy e-kereskedő forgalma csökkent 2024-ben, a visszaesés mértéke átlagosan 24 sázalék volt – emelte ki Madar Norbert, a PwC Digital Commerce csapatának vezetője.

A rangsor kihirdetését megelőzte több szakmai előadás. A Digitális Kereskedelmi Körkép 2024-es eredményeiből kiderült, hogy a határtalanná váló online piactér igencsak feladja a leckét a hazai szereplőknek, és a belföldi e-kereskedelem növekedését már egyértelműen az import húzza. Mindez nem meglepetés, hiszen a tendencia már tavaly is látható volt a Temu és társai látványos előretörése kapcsán.

Piaci hírek

Hamarosan robotaxik tudhatják le az Uber-fuvarokat

A fuvarozó cég a tervek szerint az elektromos autókat gyártó Lucid és az önvezető rendszereket fejlesztő Nuro segítségével érné el azt, aminek önálló megvalósításáról még 2020-ban tett le.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.