Megállapodást kötött a GKID a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100 százalékos tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft.-ben. A tranzakcióval a GKID a PwC Magyarország részévé válik, egyúttal hat új szakember csatlakozik a céghez, köztük a GKID három tulajdonosa, Madar Norbert, Timár Szabolcs és Cserjés-Kopándi Ildikó. A tranzakció kiterjed a Madar Róbert tulajdonában lévő és a GKID-vel szorosan együttműködő Trendsight Kutató és Tanácsadó Kft.-re is.
A tranzakcióról szóló sajtóközlemény kiemeli, hogy a GKID az elmúlt bő egy évtized alatt a magyar e-kereskedelmi piac első számú piackutató és tanácsadó cégévé vált. A cég nevéhez köthető többek között az ország legátfogóbb és legismertebb e-kereskedelmi kutatássorozata, a Digitális Kereskedelmi Körkép, valamint az e-kereskedő vállalatokat rangsoroló eTOPLISTA.
A kutatócég építette fel az e-kereskedelmi piac első hazai csomagvolumen-alapú forgalmi modelljét, ami már közel tíz éves múltra tekint vissza. A GKID-hez köthető a magyar csomaglogisztikai piac egységes adatszolgáltatáson alapuló piacmérésének elindítása, valamint a digitális média fogyasztási szokásokra nagy hatással bíró streaming platformok felhasználói mérésének elindítása.
A felvásárlással a PwC a digitális szolgáltatások egy fontos szegmensének válik kulcsszereplőjévé. Kerekes Antal, a PwC Magyarország üzleti tanácsadási területének vezetője a felvásárlás kapcsán elmondta: a GKID az e-kereskedelmi, retail és logisztikai iparág meghatározó kutatási és tanácsadó vállalata, széles iparági ügyfélkörrel, valamint egyedülálló tudásbázissal, amelytől a PwC versenyképességének további erősödését várja a hazai és régiós piacon. "Egyrészt nyitunk egy folyamatosan növekvő és gyorsan változó iparág, a retail és e-kereskedelem irányába, másrészt megerősítjük az adatvagyonnal foglalkozó, több mint 40 fős csapatunkat, és kiegészítjük azt adatszolgáltatási képességekkel is" – idézte a vezetőt a közlemény.
"A GKID kutatási és e-kereskedelmi szakértelme egyértelműen hozzájárul ahhoz, hogy a PwC széleskörű megoldásokat nyújtson a retail és e-kereskedelmi szektor szereplői számára, legyen szó piaci vagy makrogazdasági trendekről, bővülésről, de akár új üzleti modellek megismeréséről“ – tette hozzá Nagy Ádám Gusztáv, a PwC Magyarország digitális tanácsadási szolgáltatásokért felelős igazgatója.
A GKID is nyer
Madarék a PwC-hez csatlakozástól azt remélik, hogy tovább bővíthetik a digitális gazdaságon belüli szolgáltatásaik körét, valamint hogy a tanácsadó cég nemzetközi hátterére és piaci helyzetére építve szolgáltatásaikat régiós piacokra is kiterjeszthetik.
A kutatócég 2013-ban alakult GKI Digital néven. Akkor még a Gazdaságkutató Csoport (GKI Gazdaságkutató) leányvállalataként. Madarék 2021-ben önállósodtak, majd 2022-ben GKID-re módosították a korábban GKI Digital néven futó céget. Az önállósodással egy időben alapították a Trendsightot, ami a GKID fő kutatási és tanácsadási területéhez kapcsolódó videós és podcast tartalmak gyártásáért felel, illetve adatfelvételi, elemzési és trendkövetési munkákat is végez.
A kutatócég, amely egyelőre marad önálló kft., a Nemzeti Cégtár adatai szerint 2023-ban 181 millió, a Trendsight pedig 31 millió forint nettó bevételt ért el.
(Nyitóképen (balról jobbra): Nagy Ádám Gusztáv, Madar Róbert, Lőcsei Tamás, a PwC közép- és kelet-európai kiemelt projektekért, valamint a hazai üzletfejlesztésért felelős vezetője, Kerekes Antal, Cserjés-Kopándi Ildikó és Timár Szabolcs. Forrás: Pwc)
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak