A denveri székhelyű Magic School AI generatív MI-eszközöket épít oktatási környezetekhez, amelyeket saját adatai alapján már több mint 2 millió tanár, illetve több mint 3000 iskola és tankerület alkalmaz az órák tervezésében vagy a tesztek íratásában. A cég most zárt le egy 15 millió dollár értékű befektetési kört a Bain Capital Ventures, az Adobe Ventures, a Common Sense Media és mások közreműködésével, ami a kommentárok szerint jól mutatja, hogy az ilyen jellegű támogatások jelentik a következő lépést az infrastrukturális MI-fejlesztőkbe (OpenAI, Anthropic, Mistral stb.) öntött milliárdokat követően.
A Magic School is a tőlük származó API-okat használja, amelyekkel a háttérben folyamatos A/B teszteket végez az adott feladatokhoz legjobban illő megoldások azonosítására. A vállalkozás az utóbbi időben már olyan eszközöket is elkezdett felépíteni, amelyeket az iskolákon keresztül a diákok is használatba vehetnek, a befektetők pénzét pedig szakemberek felvételére és ügyfélszerzésre fordítaná. Utóbbi a TechCrunch riportja szerint elég küzdelmes dolognak bizonyult korábban, ami fokozatosan változott meg a fejlettebb MI-modellek megjelenésével és egyre szélesebb körű alkamazásával.
A cég vezetője a lapnak elmondta, hogy kezdetben a mesterséges intelligenciától való félelem volt jellemző, és a kezdeti megoldások sem valósították a technológia legfőbb ígéretét: a nehézkes felület és a promptokkal való vesződség éppen hogy a tanárok idejét rabolta ahelyett, hogy időt spórolt volna nekik. Ezen olyan finomhangolással sikerült változtatni, ami a parancsokat és a kimeneteket is a pedagógusok elvárásaihoz igazította. Bár az időmegtakarítás továbbra is alapvető szempont az MI használatában, azt már ötletelésre vagy a könnyebben tanulható anyagok előállítására is használják.
Az eszközök nem önmagukban működnek
A Magic School szerint "elérkezett a mesterséges intelligencia pillanata" az oktatásban is, mert a technológia már a tanárokat és a diákokat is képes hatékonyan támogatni. Emellett azzal érvelnek az iskolai alkalmazás mellett, hogy a mesterséges intelligencia szükségszerűen beágyazódik az élet minden területén, így az oktatás feladata lesz az is, hogy gondoskodjon a tanulók ilyen irányú felkészítéséről. A TechCrunch cikkében megszólaló, évek óta ezen a területen dolgozó egytemi kutató ugyanakkor világossá teszi, hogy az MI előnyei mellett érdemes tisztában lenni annak korlátaival is.
A mesterséges intelligencia ennek értelmében nem feleltethető meg a teljesen más típusú emberi intelligenciának. Nagyon konkrét célra vagy célokra fejlesztik, amelyekben kiválóan működhet, de ugyanilyen problémássá válhat, ha a tanárok nem rendelkeznek majd elég tapasztalattal bizonyos feladatok önálló elvégzéséhez, vagy ahhoz, hogy kiszűrjék, mikor nem végzett az MI megfelelő munkát. A Magic School és más megoldások "stressztesztjére" is akkor kerülhet sor, amikor a pénzszűkében lévő iskolai körzetek nagyobb mértékben támaszkodnak majd az MI-re, vagy amikor azonosítani kell azokat a az eseteket, amikor a diákok jóváhagyás nélkül használtnak MI-eszközöket az osztálytermen kívül. A társaság így egy olyan rendszer kialakítását ígéri, ami már eleve a mesterséges intelligencia hatékony és etikus használatát célozza.
(a kép forrása: magicschool.ai)
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak