A brit közszolgálati csatorna a Doctor Who-t szerette volna mesterséges intelligencia által kreált reklámokkal népszerűsíteni. A rajongók nem értékelték az újító szándékot.

A világ egyik legrégebbi közszolgálati médiaszolgáltatója igyekszik lépést tartani a korral, és időben felugrani a generatív mesterséges intelligencia hajtotta hájpvonatra. Ennek szellemében a BBC-nél nemrégiben büszkén jelentették be, hogy a britek körében különösen népszerű Doctor Who sci-fi sorozatot a korszellemnek megfelelően algoritmus kreálta hirdetésekkel fogják promótálni.

A britek közszolgálati csatornája természetesen nem akartak úgy járni, mint a CNET (lásd lentebb), ezért az elkészült nyersanyagot marketinges szakemberek nézték át, és adták áldásukat az éles bevetésre.

Nem, nem, soha!

Utóbbira azonban végül nem került sor, mert az ötleten felháborodó rajongók valóságos össztüzet bocsátottak a BBC-re. Ahogy a The Register beszámolójából kiderül, az ellenállás központja a Doctor Who Companion rajongói oldal volt, akik "teljesen felháborodtak".

Az eredeti tervek szerint ez lett volna az állami tulajdonú médiabirodalom első próbálkozása a generatív MI marketingcélú felhasználására, ám az elsöprő erejű ellenállást látva, a témát biztosan nem erőltetik egy darabig a szervezetnél. Az újító szándékról szóló bejelentést azóta le is vették (ám az internet nem felejt), a társaság pedig azt közölte, hogy a hozzájuk érkezett panaszok miatt elállnak a tervtől.

Olcsó húsnak...?

Sok más iparághoz hasonlóan a médiaszektorban is lázasan keresik az MI-ben rejlő lehetőségeket, amelyekkel többnyire a munkatársak "optimalizálását" igyekeznek elérni, hiszen az algoritmus nem kér fizetést és gond nélkül dolgozik hétvégén is. A költségcsökkentési lehetőségeket kutató médiacégek számára érthetően nagyon vonzónak hat az algoritmusok jelentette szinte határtalan és relatíve nagyon olcsó tartalomgyártás ötlete. Ennek gyakorlati megvalósítása azonban egyelőre meglehetősen nehézkes és már több orgánumnál ráfutottak kínos következményekkel járó aknára. (Hogy a potenciális visszaélési lehetőségeketbiztonsági kockázatokat már ne is említsük.)

A CNET-nél például az MI-vel gyártott, pénzügyi témájú anyagok konkrét tévedéseket tartalmaztak, amelyek az állítólag alkalmazott emberi lektorálási körön is átcsúsztak. A nagy visszhangot kapó ügy miatt az amerikai lap végül kénytelen volt leállítani a programot, hogy újragondolva és átalakítva próbálkozhassanak később újra.

A kísérletezgetést a technológia iránt megmutatkozó (a nyilvánvaló kiforratlanság alapján nem feltétlenül megalapozott) hájp is hajtja. Utóbbi meglétére utal a BuzzFeed esete. Amikor a médiavállalat tavaly bejelentette, hogy ezentúl több módon is bevonja a mesterséges intelligenciát a tartalomelőállításba, részvényei árfolyama pillanatok alatt nagy emelkedésbe kezdett.

(Illusztráció: Doctor Who harca a generatív mesterséges intelligenciával - a képet a DaVinci AI generálta)

Cloud & big data

Az MI általában sokba kerül. De megtérül-e?

Ellentmondásos adatok keringnek arról, hogy megtérülnek-e, és ha igen, mennyi idő alatt az MI-beruházások.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.