Az Intuitnak ennyit is megért a Mailchimp, amelynek eszközeit integrálva egy komoly, a kisvállalati igényeket szinte mindenben kiszolgáló digitális platform születhet.

Hogy nem csak a nagyvállalatok kiszolgálásában van fantázia (azaz pénz), hanem a néhány főt foglalkoztató kisebb vállalkozásokat is érdemes megcélozni, arra kiváló példával szolgál a Mailchimp frissen bejelentett felvásárlása. Az első körben elektronikus levelezési szolgáltatásokat, később pedig egyre teljesebb digitálismarketing-platformot kínáló vállalkozás 12 milliárd dollárnyi készpénzért és részvényért kerül az Intuithoz.

Nem akartak majomkodni

A Mailchimp logóként funkcionáló, postássapkát viselő majmának első verzióit maga az egyik alapító rajzolta meg, még a cég 2001-es indulásakor, ám jó pár évnek el kellett telnie, mire a tulajdonosok ráébredtek a helyes útra. Kezdetben ugyanis a levélkiküldő szoftver egyfajta mellékprojektként funkcionált a fő csapásirány, a nagyvállalati ügyfélkör meghódítása mellett. Az alapítók azonban nagyon nem szerették a formális meetingekre járást, és bevallásuk szerint nem is voltak jók az öltönyös termékbemutatókban.

Az áttörés 2009-ben történt azzal, hogy a Mailchimp fizetős szolgáltatásból freemium modellre váltott. Maga a cég pedig immár deklaráltan a kkv-k kiszolgálására fókuszált. A rengeteg ingyenesen elérhető funkció és szolgáltatás megtette a hatását egy éven belül egymillióra nőtt a felhasználói szám, és nem telt el egy újabb év, már kétmilliónál jártak. 2014 júniusában már havonta több mint 10 milliárd elektronikus levelet küldött a platform. Egy 2017-es adat szerint pedig akkoriban naponta 14 ezer új ügyféllel gazdagodott a felhasználói tábor. Jelenleg a Mailchimp 13 millió ügyfélnél jár. Közülük ugyan csak 2,4 millió tekinthető havonta aktívnak, ám 800 ezren fizetni is hajlandók az extra lehetőségeket biztosító előfizetői csomagokért.

Két évtized alatt a szinte semmiből felépíteni egy 12 milliárd dollárra taksált vállalkozást önmagában sem számít mindennaposnak a világban, ám a Mailchimp alapítói mindezt egészen különleges módon érték el. A cég ugyanis mostanáig kizárólag az ő tulajdonukban volt, mivel a fejlődéshez soha nem vettek igénybe kockázati tőkét. A befektetők hiába kezdtek körözni az egyre izgalmasabb startup körül, az alapítók egyszerűen lepattintották őket. Mint ahogy ajtót mutattak minden korábbi potenciális kérőnek is. (Sajtóhírek szerint a vállalkozást korábban több nagy informatikai cég próbálta felvásárolni.)

Zsák a foltját?

Hogy most mégis miért bólintottak rá az Intuit ajánlatára, arra a hivatalos kommunikációból nem feltétlen olvasható ki a válasz. A rengeteg pénz mellett ugyanakkor az is segíthette az üzlet megkötését, hogy az Intuit nagyon hasonló fókusszal tevékenykedik. A 150 milliárd dollárra értékélt vevő szintén elsősorban a "kisemberekre" és kisvállalkozásokra alapozva építette ki immár rendkívül nagyra nőtt birodalmát.

Az elsősorban pénzügyi és adózási szolgáltatásokat kínáló, jórészt csak az USA-ban és Kanadában aktív Intuit a Mailchimphez hasonlóan több ingyenes alkalmazást kínál a felhasználóknak, amelyeknek természetesen van bővített, fizetős változata is. Utóbbiak az idén júliusban zárt pénzügyi évben több mint 9,6 milliárd dolláros forgalmat hoztak a vállalatnak, amiből 2 milliárd tiszta profitként maradt a kasszában.

Az Intuit közleménye szerint a felvásárlással egyesíthetők lesznek a két fél képességei. Ebből pedig idővel egy olyan robosztus platform születhet, amely a kisebb vállalkozások minden jelentősebb igényét képes kielégíteni a pénzügyektől a marketingen át az ügyfélkezelésig.

Piaci hírek

Ez mindenkit érint: nehezékesebb lesz a SIM-csere, de csalni is nehezebb lesz

Ellenőrizhetőbb SIM-csere-eljárást kér az NMHH a három nagy szolgáltatótól. Csökkenteni szeretnék a SIM-mel történő visszaéléseket. Az üzleti ügyfeleket is érinti.
 
Hirdetés

Kiberbizonság 2021-ben: légy része a megoldásnak!

A Cyber Security Summit 2021 kiberbiztonsági-technológiai rendezvénysorozat az elmúlt év legfontosabb IT biztonsági témáit és kérdéseit járja körbe elismert szakembereinek segítségével.

Egyre kevésbé képzelhető el egy jó biztonsági rendszer az MI kihagyásával, de minden problémát nem old meg a mesterséges intelligencia. Sőt, néhány újat is hoz magával. Mit nem végez el az ember helyett az MI a szervezetek védelmében?

a melléklet támogatója az Euro One

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.