A 8,5 millió eszközt térdre kényszerítő múlt pénteki informatikai incidenst okozó biztonsági cég kedveskedni próbált partnereinek, de a gesztus csak olaj volt a tűzre.

A szűk egy héttel ezelőtt okozott informatikai katasztrófa után egy kisebb horderejű PR-fiaskót is sikerült kitermelni a Crowdstrike-nál. A becslések szerint az érintett szervezeteknek világszerte nagyjából 15 milliárd dolláros kárt okozó, 8,5 millió eszközt működésképtelenné tevő szoftverfrissítési gikszer egyik utókezelési intézkedéseként ugyanis az Uber Eatsnél beváltható, 10 dolláros kuponokat küldött szét a biztonsági cég.

Az ajándékutalványokat azok az informatikai szakemberek kapták, akik az érintett gépek visszaállításában közreműködtek az ügyfeleknél, és akiknek vélhetően nagyon meghosszabbodott a pénteki munkanapja. A Crowdstrike-kal együttműködő partnereknek egy üzenetet is küldött a vállalat, amelyben elismeri, hogy a hiba többletmunkát okozott a szakembereknek, amiért elnézést kérnek, egyben hálájuk kifejezéseként "a következő csésze kávét vagy késő esti snacket" ők állják.

Szinte minden szinten hibás

A késő este felemlegetése már önmagában sem tűnik nagyon szerencsés húzásnak, mivel a javításon dolgozók jó része bizonyosan nem végzett hirtelen támadt feladataival rendes munkaidőben. Az akciót az ajándék jelképesnek tekinthető összege miatt is sokan kritizálták, mivel 10 dollár még egy pizzára sem elég.

A PR-katasztrófa történetének csattanója, hogy a kuponok egy része egyáltalán nem is működött. Egyesek beváltáskor ugyanis egy hibaüzenetbe futottak, miszerint az utalványt "a kibocsátó fél visszavonta, és már nem érvényes". A média érdeklődésére a Crowdstrike szóvivője mindezt azzal magyarázta, hogy az Uber rendszere a magas használati arány miatt tévesen csalásként jelölte meg az akciót.

Mea culpa...

Az üzleti folyamatok globális leállása mellett több ezernyi repülőjárat törlését és még sokkal több késését okozó, kórházak működését veszélyeztető informatikai hibáért azóta többször és több fórumon is igyekezett bocsánatot kérni a Crowdstrike vezetősége, akik az ügy hordereje miatt egyébként a kongresszusi meghallgatást sem ússzák meg.

A vállalat javára írható ugyanakkor, hogy a pénteki armageddon óta rendszeresen beszámol az incidenssel kapcsolatos legfrissebb fejleményekről. Tegnap derült ki például, hogy a gond egy minőségellenőrzést végző folyamatban volt, amely tévesen adott zöld jelzést arra, hogy a "gyilkos" frissítést az ügyfelek eszközeire telepítsék.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.