Csak 2014-ben közel másfél milliárd amerikai dollárt költöttek a játékosok az addiktív játékra.

Ha a kedves Olvasónk fejében megfordult már a gondolat, hogy pár dollárt rászán a Candy Crush Sagára, akkor most szembesülhet vele, hogy a játékostársak mennyit áldoztak eddig a játékra. A Guardian becslése szerint csak 2014-ben összesen 1,3 milliárd dollárt, azaz átszámítva körülbelül 350 milliárd forintot fizettek ki a játékban, ami jelentősen több, mint például Budapest 2014-es éves költségvetése (316 milliárd forint).

Nagy szám, mégis csökken

Ez az eredmény főleg úgy sokkoló, hogy a több címet is gondozó, 2014-ben tőzsdére lépett játékfejlesztő (King) alkalmazáson belüli vásárlásokból származó bevételei folyamatosan csökkennek. A színes cukorkák cserélgetéséről és azok eltüntetéséről szóló, nem különösebben bonyolult játék 2012-ben jelent meg és a Guardian munkatársai a brit King jelentéseiből azt állapították meg, hogy a debütálás óta 3 milliárd dollár folyhatott be a felhasználók általi vásárlásokból.

A Candy Crush Saga ingyenesen tölthető le, a játékmenet azonban úgy épül fel, hogy egy sor segítséget, bónuszt, plusz lehetőséget vásárolhatunk meg, ami megkönnyíti a továbbjutást. A Candy Crush pontosan olyan típusú függést okoz, mint a benne szereplő édességek: az eleinte könnyű pályák kellően beetetik a felhasználókat, később azonban egyre nehezebbé válnak, az alkalmazás pedig bőszen ajánlgatja a pár száz forintos, előrejutást segítő tételeket.

Egy klón a sok közül: Pepper Panic Saga

A hatalmas siker, illetve a különböző klónozott játékok (pl. Candy Crush Soda Saga) ellenére az applikáció már így is túl van a csúcsponton, ami 2013 harmadik negyedévében jött el 551 millió dolláros bevétellel. Azóta komoly lejtmenet van, ami csak azért nem rendítette meg a King helyzetét, mert így is több száz milliós bevételekről van szó negyedévente. 2013 utolsó három hónapos időszakában 493, utána 429, 360, 277, és a legutóbbi adatok szerint 263 millió dollárt termelt a játék.

A csökkenő tendencia miatt a King vezetősége igyekszik több lábon, azaz játékon állni, hogy ha a Candy Crush komolyabban bedől, akkor ne kerüljenek bajba. Ennek köszönhető, hogy maga az app is agresszívan reklámozza a cukorkához hasonló felépítésű, de más tematikájú játékokat. A folyamat be is indult: 2013 utolsó negyedévében a fejlesztő alkalmazáson belüli bevételeinek 78 százalékát a Candy Crush hozta, ami egy évvel később már lecsökkent 45 százalékra. Ezzel párhuzamosan a King többi játékaiban történő vásárlások 132 százalékkal emelkedtek.

Kell egy B terv

A fizető és nem fizető játékosok megoszlása is érdekesen alakul: 2014 utolsó negyedévében a King 365 millió aktív havi felhasználót mért, viszont ebből mindössze 8,3 millióan vásároltak az alkalmazásokon belül. Ez azt jelenti, hogy a játékosok 97,7 százaléka egyetlen dollárt sem költ a kiegészítőkre, segítségekre, 2,3 százalékuk azonban havonta átlagosan 23,4 dollárt adnak ki.

A játékfejlesztő cégek közül főleg azokra jellemző a hullámzó teljesítmény, akik a stratégiát egyetlen platformra szűkítették. Ilyen volt a Farmville-ről elhíresült Zynga, aki nem is nagyon hullámzott, hiszen az egyszer felfutás után azonnal jött a visszaesés és az elbocsátások. Most a King tűnik a mobilos játékok ászának, korábban ez a cím a Rovionak járt, aki az Angry Birds sorozattal hatalmas sikereket ért el. De tavaly ősszel annak ellenére jött a visszaesés és a leépítés a finneknél, hogy a madarakkal az összes létező platformot és játékstílust végigpróbálták.

A King jelenleg a következő klónokat kínálja azoknak, akik elakadtak, vagy csak megunták a Candy Crusht: Candy Crush Soda Saga, Bubble Witch 2 Saga, Farm Heroes Saga, Pet Rescue Saga, Diamond Digger Saga, Papa Pear Saga, és végül a Pepper Panic Saga. 

Mobilitás

A Gutenberg-galaxis még az internetnek is ellenáll

Habár a napilapok és egyéb nyomtatott újságok szinte kivétel nélkül szenvednek, ha éppen nem húzták máris le a rolót, a könyvnyomtatás még a webes korszakban is kifizetődő.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.