Az ünnepi időszak nem hozta a várt eredményeket, amire leépítéssel reagált a cég.

A 2014-es évben kétszer emlékeztünk meg az akciókamerák specialistájáról és alapvetően pozitív híreket szállított a cég. Elsőként a tőzsdére lépés mutatta, hogy komoly potenciál lakozik a vállalatban, majd az is kiderült, hogy a GoPro vezetőinek vannak elképzeléseik a jövőt illetően.

Elbocsátás kényszer

A tavalyi év vége mégsem sikerült fényesen, mivel a negyedik negyedévre kiadott üzleti gyorsjelentés szerinti 435 millió dolláros bevétel elmaradt a tevektől. Az elemzői várakozás 510 millióról szólt, de maga a GoPro is jóval többre számított előzetesen. A két összeg között elsőre nem tűnik túlságosan tragikusnak a távolság, egy időre mégis be kellett szüntetni a GoPro részvények kereskedését a tőzsdén.

A heves reakció talán inkább annak szól, hogy a testre, járművekre rögzíthető akció kamerák piaca hirtelen befékezett. A 2013/2014-es fordulóra visszatekintve az látszik, hogy már akkor sem volt teljesen pozitív a kép, bár a 2014-es év egészére már 15 százalékos növekedést ért el a vállalat az előző esztendőhöz képest.

A szóban forgó, negyedik negyedévre vonatkozó részletes adatokat február 3-án teszik közzé, de addig is lesz mivel foglalkoznia a vezetésnek. Eső lépésként elbocsátásokkal reagálnak a rossz eredményekre, ami az állomány 7 százalékát érinti, azaz körülbelül 105 dolgozó elbocsátást jelenti.

A visszaesés hasonló okokra vezethető vissza, mint ami az okostelefonok területére is jellemző. Az etalon GoPro kamerák megjelenése után a piac azonnal reagált, ami elsősorban a kínai gyártók aktivitását hozta el. Elképesztő mennyiségű, olcsó termék került a piacra, amit lassan követtek a nagy elektronikai vállalatok már sokkal jobb minőségű, de szintén alacsonyan tartott árakkal.

Szebbek, jobbak jönnek

Az idei CES gyorsan bizonyította, hogy a GoPro máris hátrányba került, a támadás pedig egy igazi profitól érkezett. A Las Vegas-i show egyik nagy meglepetés termékét a Nikon szállította: ez a KeyMission 360 akció kamera. Az eszköz azzal lepett meg mindenkit, hogy a kamera képes 360 fokos felvételeket készítni akár 4K felbontásban, ami eddig teljesen hiányzott erről a piacról. Ezek után nem különösen meglepő, hogy a GoPro 360 fokos kamerája is hamarosan érkezik.

Időközben a GoPro bevezetőben emlegetett tervei is kezdenek formát ölteni. A médiaszolgáltatói ambíciók első jele, hogy PlayStation 3 és 4 konzolon megnyíltak az első GoPro csatornák, ahol nyomon követhetők a felhasználók élő közvetítései. A drónos fejlesztések szintén jól állnak: a Karma néven futó gépről egyelőre annyit lehet tudni, hogy legalább 2,5K-ban rögzítő kamera lesz rajta és valamikor 2016-ban kerül piacra.

Piaci hírek

Egyéves lett és szelfikkel van tele a Google Photos

A Google fotótára egy év alatt 200 millió aktív felhasználót szerzett.
 
Hirdetés

Látogatás az Aruba Cloud arezzói adatközpontjában

Így néz ki egy modern felhős adatközpont belülről.

Az elmúlt fél évszázadban sorra érték a kihívások a platformot, népszerűsége azonban továbbra is töretlen. Utánajártunk az okoknak.

a melléklet támogatója az InterComputer

Hirdetés

Hogyan segíti a DCIM a CIO-k munkáját?

Az adatközponti infrastruktúramenedzsment (DCIM) rendszerek sokan szerint az üzemeltetéssel foglalkozó szakemberek munkáját könnyítik meg, pedig a CIO-k, közép- és felső vezetők számára is hasznos funkciókat és információkat kínálnak.

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.